“Culinaire lunch”

Restaurant Elmar
Keukens: Frans, Internationaal
Dineropties: Buiten zitten, Reserveringen
Wijk: Nieuwe Pijp
Beschrijving: Elmar is vijf dagen in de week geopend. Van dinsdag t/m zaterdag kunt u à la carte lunchen en dineren. Elmar serveert buiten de kaart om elke dag een Menu du Chef. En voor de lunch hebben we ook een wat eenvoudigere lunchkaart.De keuken van Elmar heeft een klassieke franse en mediterrane basis maar kent vele internationale invloeden en word op ambachtelijke, liefdevolle wijze bereid. Alles is huisgemaakt. Van het brood, tot de worsten, patés en sauzen tot aan het dessert en de friandises bij de koffie. Met altijd superverse en vernieuwende producten. Geen poespas maar gewoon lekker.Er staan ook vegetarische gerechten op de menukaart en wilt u een uitgebreid vegetarisch 5 gangen menu dan is dit geen enkel probleem. Met liefde bekijkt Elmar wat uw wensen zijn en gaat dan aan de slag!Ook met dieet wensen en allergieën houden wij graag rekening.Het restaurant is intiem en sfeervol van opzet. U zult zich er direct thuis voelen en heerlijk ontspannen. Zodra er een klein zonnetje schijnt kunt u bij ons ook buiten in de tuin zitten. Het is een windstil plekje met zon, klein maar fijn en heel rustig.
13 februari 2015 beoordeeld

Vandaag met z'n vieren geluncht bij Elmar. We vonden het een ontdekking en verbaasde ons over het feit dat we de enige gasten in het restaurant waren.
Ze hebben een kleine kaart en dat is eigenlijk wel zo prettig. Onze keus was een salade met vis en vlees. Alles van een uitstekende kwaliteit en met liefde klaargemaakt. De passie en het enthousiasme van de kok spatte a.h.w. van het bord af. We kregen een amuse vooraf en toe heerlijke bonbonnetjes bij de koffie.
Dit restaurant (klein en sfeervol) verdient het om vol te zitten.
Wij komen zeker terug.

Datum van bezoek: februari 2015

8 januari 2015 beoordeeld

Zaterdag 27 December 2014 met z'n vieren genoten van een uitmuntend kerstmenu.
uitstekend bijpassende wijnen, kortom wederom zeer goed gegeten. Wij hebben hier de laatste jaren verschillende keren gereserveerd en de kok (eigenaar) kookt zeer bijzonder. Zelf denk ik, dat deze zaak zeker in aanmerking mag komen voor een Michelin ster.
Ook het personeel is zeer behulpzaam en vriendelijk.

Datum van bezoek: december 2014
15 oktober 2014 beoordeeld

Bediening is zeer goed, maar blijkt in het niet te vallen bij de kwaliteit van het eten: lokaal, biologisch en gebalanceerd. Een genot, mede door de sfeervolle ambiance van het kleine restaurant en het altijd aanwezige bezoek van de chef-kok om te zien of alles in orde is.

Datum van bezoek: mei 2014
7 oktober 2014 beoordeeld

Het eten bij Elmar is een feest, eerlijke producten op een heerlijke en creatieve manier met zorg bereid. Echt een restaurant om met regelmaat naar terug te komen.

Datum van bezoek: september 2014
8 september 2014 beoordeeld

Via de restaurantweek Elmar tegengekomen. Het drie-gangen menu bestond eigenlijk uit 5 gangen wat een leuke verrassing was. Het eten was heerlijk met veel nieuwe smaken. Top restaurant met vriendelijk personeel en een fijne sfeer.

Datum van bezoek: september 2014

Reizigers die Restaurant Elmar bekeken, bekeken ook