“UIt de kunst | maginificent”
Beoordeling van Bord'Eau

Bord'Eau
Reserveren met
Bord'Eau is niet beschikbaar op de door jou verzochte tijd. Kies een andere tijd of zoek naar restaurants die tafels vrij hebben.
De door jou geselecteerde tijd is al verstreken.
Geclassificeerd als nr. 36 van 4.045 Restaurants in Amsterdam
Keukens: Frans, Internationaal
Geschikt voor: Mooi uitzicht
Dineropties: Na sluitingstijd, Privé-dinergelegenheid, Reserveringen
Wijk: Centrum
10 maart 2017 beoordeeld

Gisteren zakelijk gelunched in dit prachtige restaurant. Eigentijds en met een eigen signatuur. Prachtige smaken, mooie wijn en goede bediening. Met een uitzicht op de stad. Buitengewone klasse en smaak.

Reserveringen R, F&B Coordinator van Bord'Eau, reageerde op deze beoordelingGereageerd 15 maart 2017

Beste heer Karsten,

Warme groet van de l'Europe
Hartelijk dank dat u de tijd heeft genomen om uw ervaring bij restaurant Bord'Eau met ons te delen.

Het was een genoegen om u te mogen verwelkomen, en hopen dat u genoten heeft van onze signatuurgerechten. Bedankt dat u voor Bord'Eau heeft gekozen.

Wij hopen u spoedig weer te mogen verwelkomen, voor zowel zakelijk als privé bieden wij een uitgebreide keuze voor een gastronomische ervaring!

Schrijf een beoordeling

5 maart 2017 beoordeeld

Op zaterdagavond 4 maart zijn wij weer eens een hapje wezen eten bij Bord'Eau, het was de zevende keer voor ons. Hoe is het ons deze keer bevallen? Tot op heden hadden wij altijd de ervaring dat de kwaliteit en de verrassing alsmaar bleef stijgen bij ieder volgend bezoek. Aan deze verwachting - ingegeven vooral door de wetenschap dat Bord'Eau graag een derde ster wil - werd helaas niet voldaan, integendeel. Wat zaken op een rijtje:
1. je krijgt nu wel meer amuses, vijf in plaats van twee, maar na de eerste krijg je de volgende vier in een keer voor je neus gezet. Dat doet wat rommelig aan.
2. Vorig jaar hadden we het mergpijpje van aardappel met tartaar van kalf ook al gehad. De verrassing is er dan wel vanaf met zo'n gerechtje en dan moet het wel heel erg lekker zijn... maar dat is het niet. Tikje saai zelfs.
3. ook het appeltje op het einde, dat enkele jaren terug nog - zij het in groter formaat - het dessert zelf was, kwam weer langs.
4. Uitschieters in smaaksensatie waren de langoustine met gedroogde en gerookte tonijn, het rundvlees met de ossenstaart en het dessert met berkenblaadjes. Ook de friandises waren erg mooi en lekker. Voor de rest vonden wij het minder. Spijtig. Het gerechtje met aardappel in truffel was veel te eenvoudig.
5. wat ook vreemd is dat het er op lijkt of al het personeel van vorig jaar is ingeruild. Wij herkenden niemand. Vorig jaar stond er een team dat een topsfeer neerzette en geweldig op elkaar was ingespeeld. De gastheer van weleer bleek ook met de noorderzon vertrokken en die gaf er nog wel net zo'n goede draai aan als de sommelier - destijds - bij La Rive.
6. Over de sommelier of beter het wijnarrangement valt ook wel iets te zeggen. Bedenk, het wijnarrangement kost € 85,- per persoon voor vijf glazen. Mijn vrouw had de bob versie ik de normale. Wat opviel waren de druppeltjes die men voor die prijs inschenkt. Je zou denken, je haalt zes glazen uit een fles, maar deze sommelier tovert er gemakkelijk negen tot tien uit. Dan voel je je voor dat geld toch een beetje bekocht. In het verleden kreeg je een heus glas wijn, nu slechts een bodempje.
7. het tempo is ook zeer omhoog gegaan en dat gaat ten koste van de ambiance. De rust is verdwenen. Bij binnenkomst staat - PATS! - de eerste amuse al voor je neus en in die sneltreinvaart gaat het door tot het dessert.

In zijn algemeenheid kun je zeggen dat op dit niveau alles op het hoogste niveau moet zijn. Echter, bestel je een wit biertje - ik had toevallig geen zin in een bubbeltje vooraf - dan schenkt men daar Wieckse Witte, het kraanwater onder de witte bieren. Waarom wordt dar niet aan gedacht? Gemiste kans. Dit gold evenzo voor de espresso die wij bestelden, een crème-laag was in het geheel niet aanwezig. Op dit niveau had de koffie van onbesproken kwaliteit moeten zijn, nu was die minder van kwaliteit dan bij de eerste de beste kroeg op de hoek.

Samenvattend.
Het WOW gevoel dat wij alle voorgaande keren hadden is verdwenen en dat is spijtig, want daar kom je voor, daar betaal je voor. Gewoonlijk kan het ons niets schelen wat het kost, want je bent een geweldige ervaring rijker.
Komen wij terug? Dat valt nu moeilijk te zeggen.

Reserveringen R, F&B Coordinator van Bord'Eau, reageerde op deze beoordelingGereageerd 8 maart 2017

Geachte heer,

Warme groet vanuit De L'Europe.
Hartelijk dank dat u de tijd heeft genomen om uw ervaring bij Restaurant Bord'Eau te delen.

Wij zouden graag in contact met u komen om uw ervaring verder met u door te nemen, zou u zo vriendelijk willen zijn om uw contactgegevens aan ons te verstrekken via restaurant@deleurope.com ?

Graag vernemen wij graag uw reactie.

2 maart 2017 beoordeeld

Op 25 februari 2017 met mijn dochter gedineerd bij Bord'Eau (**) in Amsterdam. Vooraf als aperitief een cocktail voor mijn dochter en een biertje voor mijzelf gedronken in bar Freddy's van hotel De l'Europe. Voor het diner ging onze keuze naar het 6-gangenmenu. Eerst een glas prachtige champagne van Ruinart Blanc de Blanc gedronken bij de amuse. Elke gang uit het menu waren qua textuur, opmaak en presentatie van hoog niveau. De door de leuke en charmante vrouwelijke sommelier aanbevolen wijnen zijn zeer passend geweest bij dit diner. Het is een feest om bij Bord'Eau te dineren: mooie ambiance, correcte ontvangst en uiterst vriendelijke bediening. Na het diner nog even een pousse café in bar Freddy's gedronken als afsluiting van een prachtige culinaire avond. Meer dan de moeite waard en een omweg waard om hier te dineren.

Warme groet van De L'Europe.
Hartelijk dank dat u de tijd heeft genomen om uw ervaring bij Bord'Eau te delen.

Het is fantastisch om te lezen dat uw dochter en u hebben genoten van uw culinaire ervaring bij Restaurant Bord'Eau! Uw complimenten worden dan ook zeer gewaardeerd.

Graag adviseer ik u dat Bord'Eau ook geopend is voor lunch en een fantastisch lunchmenu serveert vanaf slechts €48,-. Wellicht mogen wij u volgende keer voor lunch verwelkomen?

Wij kijken uit naar uw volgende bezoek aan Restaurant Bord'Eau.

Met warme groet,

30 december 2016 beoordeeld

Vorige week geluncht bij bord'Eau. Prettige ontvangst. Zodra ik de menukaart kreeg direct gevraagd naar de wijnkaart. Dit duurde nadat ik het nog een keer had gevraagd al met al bijna een halfuur. De gekozen wijn werd geopend toen we al aan het hoofdgerecht waren begonnen. Lege glazen bleven lange tijd onopgemerkt. De fles was nog half vol nadat het hoofdgerecht al op was.
Zowel het voor- als hoofdgerecht werd overheerst door een zure dressing, waardoor de smaak van de gerechten volledig verdween. Beslist een Michelin ster onwaardig.

Antwoord van management:Gereageerd 6 januari 2017

Warme groet van De L'Europe.
Hartelijk dank dat u de tijd heeft genomen om uw ervaring met ons te delen.

Wij waarderen uw constructieve feedback, en zouden dan ook graag met u in contact komen om uw ervaring verder te bespreken.

Zou u zo vriendelijk willen zijn om ons uw contactgegevens te willen verstrekken via restaurant@deleurope.com?

Wij zien uit naar uw bericht.

20 december 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Om te vieren dat we 20 jaar zijn getrouwd hebben we vanavond bij Bord d'eau gegeten. Wat een genoegen was dat. Een mooie plek, geweldige crearies op je bord en fijne bediening. Wel aan de prijs, maar kloppend qua prijs/kwaliteit.

Antwoord van management:Gereageerd 5 januari 2017

Geachte mevrouw Visser,

Warme groet van De L'Europe.

Hartelijk dank dat u de tijd heeft genomen om uw ervaring te delen.
Het is geweldig om te lezen dat ons werk zo gewaardeerd wordt!

Een genoegen was het om uw 20-jarige jublieum in Restaurant Bord'Eau te mogen vieren! Wij zouden vereerd zijn om u ook voor uw volgende jubileum te mogen verwelkomen.

Wij zien alvast uit naar uw terugkeer bij Restaurant Bord'Eau.

Team Bord'Eau

Reizigers die Bord'Eau bekeken, bekeken ook

Amsterdam, Noord-Holland

In Bord'Eau geweest? Deel je ervaringen!