“Slechtste restaurant ervaring in de afgelopen 10 jaar”
Beoordeling van Restaurant de Portugees

Restaurant de Portugees
Geclassificeerd als nr. 1.827 van 4.593 Restaurants in Amsterdam
Dineropties: Na sluitingstijd, Reserveringen
Wijk: De Wallen
1 juni 2018 beoordeeld

Wat verwacht je van een restaurant op de Zeedijk, waar je een mixed grill bestelt van 20 euro... In ieder geval iets beter dan dit. Het was werkelijk ongelofelijk slecht.
De chorizo was zo verbrand, dat er een verbrande lucht om de tafel hing na serveren. Toen ik aangaf dat hij verbrand was, zei de serveerster: "Nee dat hoort zo". Hij was volledig zwart en keihard. De kip was droog en smakeloos, ongekruid. De spareribs waren tot prut gekookt en even gegrilld, met als gevolg een textuurloze prut op de botjes, die onverklaarbaar naar speculaas smaakte. De biefstuk was doorgebakken, terwijl ik toch echt medium-rare had besteld. Daarnaast was hij half pees, en de rest smakeloos. De rib-eye, althans ik denk dat dat het was, was een stuk elastiek met letterlijk geen stuk eetbaar vlees eraan. De friet kwam uit de diepvries en de "salade" was een paar blaadjes sla, een stukje tomaat en een paar schijfjes komkommer, zonder dressing. Al met al volkomen waardeloos. De grap is dat het helemaal niet uitmaakt, want hier eten toch alleen maar toeristen, die nooit meer terugkomen. En toeristen hebben we genoeg. Mijn tafelgenoten hadden de lasagna, die bestond uit lasagnabladen, tomatensaus en kaas, terwijl er toch was beloofd dat er groente in zou zitten. Ga hier alsjeblieft niet heen, dit soort restaurants moet zo snel mogelijk uitsterven.

4 november 2017 beoordeeld

Ik vond het zeer matig, zowel het eten als de schone lucht daar. De bediening hield ook niet over maar omdat ik Portugees spreek, waren ze wel iets klantvriendelijker tegen ons. Wij waren de enige Nederlanders! Er kwamen alleen maar budget Italianen, Spanjaarden en Portugezen. Zelf vond ik dat wel gezellig maar het zegt wel veel over wie je dan wilt hebben als restaurant. Als Nederlander met redelijke hoge kwaliteitsmaatstaven vind ik alles zeer onder de maat en mijn Nederlandse tafelgenoot ook. De diepvries friet en de uitgedroogde sla en doordrenkte gebakken groenten zijn zeker niet aan te raden, maar de biefstuk en de soap saldo verde waren wel lekker.

25 oktober 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Een paar jaar terug heerlijk gegeten met echte portugese bediening en sfeer. We hadden bacalhau a bras en inktvisringen. Laatste waren gepaneerd, gefrituurd en erg klef, evenals de frites. Bacalhau was ook beetje klef en flauw. Huiswijn was lekker en de bediening doet haar best. Desert ijs was redelijk, maar duidelijk aangeleverd. Kok heeft denk ik alleen verpakking moeten verwijderen. Jammer, het was een van de weinige goede Portugese restaurants in Adam.

7 juli 2017 beoordeeld

klassieke portugese keuken. blinkt niet uit in verfijnde gerechten, wel authentiek, maar overprijsd. bediening laat nogal te wensen over

31 mei 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Heerlijke sardientjes van de grill en verse zeebaars , heerlijk gegeten in dit jaargetijde niet druk

Reizigers die Restaurant de Portugees bekeken, bekeken ook

Amsterdam, Noord-Holland

In Restaurant de Portugees geweest? Deel je ervaringen!