“rustig en goed eten”

Keukens: Italiaans
Wijk: Centrum
Wijk: Centrum
30 augustus 2020 beoordeeld

Samen met twee vriendinnen waren we opzoek naar een rustige plek om te eten en kletzen sinds we elkaar bijna een jaar niet gezien hebben. Na lang zoeken kwamen een rustig gelegen en redelijk modern ingericht restaurantje tegen. Dat was Tosca. We waren de enige in de zaak (wat onder de huidige covid omstandigheden geen enkel probleem is.) En ik denk dat de oude man die de zaak rund het zelf ook niet erg vind. Hij kan dan rustig de tijd nemen om onze eten te maken, vooral sinds hij (weet niet of dat altijd zo is) alleen voor stond.

Ik nam een hap van mijn bescheiden maar groot genoeg (voor een dame) pizza en merkte meteen op hoe lekker knapperig de korst is. Iets wat je niet veel mee maakt buiten italie. De man hoorde dit, liep naar de keuken en kwam terug met een grote zware zak italiaanse meel en vertelde met passie hoe hij deze speciale meel uit italie laat importeren als enige in nederland. De meel is speciaal gemaak om knapperige deeg te produceren. Deeg, wat wij ons lieten vertellen, die niet zwaar op de maag ligt en waar je niet snel van aan komt. En ik moet zeggen, het was inderdaad een heerlijk luchtige pizza.

Het eten zelf was simpel en basic, maar lekker. Oma's koken komt bij je op bij het eten in dit restaurantje. De keuze is ook bewerkt maar voor iedereen zit er wel wat lekkers tussen.

De man was rustig en vriendelijk. Een poos met hem gepraat over waar hij vandaan komt, dat hij duits heeft geleerd op school en nog goed spreekt (vriendinnen zijn duitsers) en dat hij in oktober eindelijk weer op vakantie kan aangezien de plannen voor did jaar anders liepen. Ik vond het al in al een gezellig, knus, grappig ingericht (schilderij op zijn zij hangen) restaurantje met lekker huiselijk eten en een vriendelijke eigenaar die niet op je lip blijft staan maar rustig een krantje leest in de hoek. Ik ga ook zeer zeker terug. Hopelijk voordat hij een maand op vakantie gaat.

Datum van bezoek: augustus 2020

20 november 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

De zaak was helemaal leeg om 18 uur in Amsterdam!
Bij twijfel toch naar binnen gegaan.
Pizza salami besteld.
Werkelijk niet te eten. Zo niet echt en smakeloos. Zag er uit als een opgewarmde pizza.
De baas liet me het tegendeel zien. Geloofde er niets van. Heb niet betaald en ben weggegaan.
Hier dus nooit meer.

Datum van bezoek: november 2019
10 juli 2019 beoordeeld

Gezellige avond, heerlijk te eten en vriendelijk en goed personeel! De eigenaar is ook een top vent. Wij hebben het heel gezellig gehad en heerlijk gegeten. Voor herhaling vatbaar

Datum van bezoek: juni 2019
9 juli 2019 beoordeeld

Heerlijk eten en geweldig eigenaar. Voor herhaling vatbaar en zeker een aanrader voor wie lekker en heerlijk wil eten.

Datum van bezoek: juli 2019
9 juli 2019 beoordeeld

Goed eten en aardig personeel!
De hele vriendinnengroep heeft genoten van pizza, de prijs is niet hoog maar de kwaliteit is erg goed. We komen zeker terug!

Datum van bezoek: mei 2019

Reizigers die La Tosca bekeken, bekeken ook

Amsterdam, Noord-Holland

In La Tosca geweest? Deel je ervaringen!