“Prachtige tentoonstelling, vooral de VOC Amsterdam Replica”

Het Scheepvaartmuseum| The National Maritime Museum
Van te voren boeken
US$ 31,07*
Rondvaart door de Amsterdamse grachten en het Scheepvaartmuseum
US$ 17,93*
Zonder wachtrij: het Scheepvaartmuseum in Amsterdam
US$ 285,64*
Vanaf
Amsterdam Guided Tour of United East India Company and Maritime Museum with Art ...
Geclassificeerd als nr. 28 van 518 dingen om te doen in Amsterdam
Meer gegevens van de attractie
Attractiegegevens
Aanbevolen duur van bezoek: Meer dan 3 uur
Beschrijving eigenaar: Het Scheepvaartmuseum laat zien hoe de zee de Nederlandse cultuur heeft bepaald. Ontdek op je eigen manier 500 jaar maritieme geschiedenis in fascinerende, interactieve tentoonstellingen. Aan de steiger liggen de replica van het VOC-schip de Amsterdam en de Koningssloep, het kroonjuweel van Het Scheepvaartmuseum.
Nuttige informatie: Activiteiten voor jonge kinderen, Trappen / lift, Toiletten, Voedsel te koop, Parkeergelegenheid kinderwagens, Kluisjes / opslag, Rolstoeltoegang, Activiteiten voor oudere kinderen
oostende
Niveau 4 bijdrager
25 beoordelingen
4 attractiebeoordelingen
common_n_attraction_reviews_1bd8 42 nuttige stemmen
“Prachtige tentoonstelling, vooral de VOC Amsterdam Replica”
Beoordeeld op 5 maart 2017

Het is een museum met hoogtes en laagtes. De "interactieve" zeereis vond ik echt niet boeiend en tijdverlies. Maar de andere tentoonstellingen van zowel schilderijen, maquettes zijn ongemeen boeiend. Ook over de walvis en walvisvangst hebben we veel bijgeleerd. Het Maritiem museum is vanaf het centraal station gemakkelijk bereikbaar per bus.

Bezocht Maart, 2017
Schrijf een beoordeling

2.313 Reizigersbeoordelingen

Bezoekersbeoordelingen
Datum | Waardering
  • Arabisch eerst
  • Eerst Chinees (traditioneel)
  • Eerst Chinees (vereenvoudigd)
  • Eerst Deens
Niveau 5 bijdrager
83 beoordelingen
13 attractiebeoordelingen
common_n_attraction_reviews_1bd8 23 nuttige stemmen
“Mooi opgezet museum voor heel het gezin!”
Beoordeeld op 1 maart 2017

Met onze twee kinderen het museum bezocht. Helukkig was het erg rustig waardoor we op een hele prettige manier door het museum konden wandelen. Eerst naar buiten naar een mooie replica van het VOC-schip Amsterdam en het authentieke stoomschip Christiaan Brunings. We hadden geluk en mochten ook de machinekamer van dit bijzondere stoomschip bekijken. Binnen zijn we door alle ruimtes gewandeld. Erg kindvriendelijk die zich hierdoor prima hebben vermaakt.
Als je honger krijgt van dit alles kan ik het restaurant ook aanraden. De broodjes zijn erg lekker!

Niveau 5 bijdrager
87 beoordelingen
9 attractiebeoordelingen
common_n_attraction_reviews_1bd8 18 nuttige stemmen
“Leuke excursie!”
Beoordeeld op 26 februari 2017 via mobiele applicatie

Met onze twee jongens het museum bezocht. Eerst het schip de Amsterdam bezocht. Waar de jongens konden klimmen in het ruim, de kanonnen konden laten schieten en kratten tillen. Daarna binnen gekeken en met een puts gelopen en vragen beantwoord. De moeite waard!

Zuid-Holland, Nederland
Niveau 6 bijdrager
100 beoordelingen
37 attractiebeoordelingen
common_n_attraction_reviews_1bd8 18 nuttige stemmen
“Nederlandse historie!”
Beoordeeld op 25 februari 2017 via mobiele applicatie

Mooi museum met een fantastische maritieme collectie door de eeuwen heen met als pronkstuk de replica van De Amsterdam.

Purmerend, Nederland
Niveau 6 bijdrager
125 beoordelingen
73 attractiebeoordelingen
common_n_attraction_reviews_1bd8 19 nuttige stemmen
“Prachtige locatie”
Beoordeeld op 22 februari 2017

Alle wat je wilt weten over het maritiem gebeuren in het verleden kan je hier vinden. Het gebouw is heel mooi. Je moet er wel van schepen houden want het museum pakt je niet in. Het heeft iets statisch. Mijn kleinkinderen (12 en 15 jaar) vonden het nagebouwde schip de Amsterdam het leukst. 15 minuten lopen vanaf het centraal station van Amsterdam.

Bezocht Februari, 2017

Reizigers die Het Scheepvaartmuseum| The National Maritime Museum bekeken, bekeken ook

Amsterdam, Noord-Holland

In Het Scheepvaartmuseum| The National Maritime Museum geweest? Deel je ervaringen!