“Nederlandse historie!”

Van tevoren boeken
Meer info
US$ 19,10*
Vanaf
Zonder wachtrij: het Scheepvaartmuseum in ...
Geclassificeerd als nr. 44 van 650 dingen om te doen in Amsterdam
Meer gegevens van de attractie
Attractiegegevens
Aanbevolen duur van bezoek: Meer dan 3 uur
Beschrijving eigenaar: Het Scheepvaartmuseum laat zien hoe de zee de Nederlandse cultuur heeft bepaald. Ontdek op je eigen manier 500 jaar maritieme geschiedenis in fascinerende, interactieve tentoonstellingen. Aan de steiger liggen de replica van het VOC-schip de Amsterdam en de Koningssloep, het kroonjuweel van Het Scheepvaartmuseum.
Nuttige informatie: Voedsel te koop, Activiteiten voor jonge kinderen, Toiletten, Rolstoeltoegang, Kluisjes / opslag, Trappen / lift, Activiteiten voor oudere kinderen, Parkeergelegenheid kinderwagens
25 februari 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Mooi museum met een fantastische maritieme collectie door de eeuwen heen met als pronkstuk de replica van De Amsterdam.

22 februari 2017 beoordeeld

Alle wat je wilt weten over het maritiem gebeuren in het verleden kan je hier vinden. Het gebouw is heel mooi. Je moet er wel van schepen houden want het museum pakt je niet in. Het heeft iets statisch. Mijn kleinkinderen (12 en 15 jaar) vonden het nagebouwde schip de Amsterdam het leukst. 15 minuten lopen vanaf het centraal station van Amsterdam.

22 februari 2017 beoordeeld

Dit museum is niet alleen zelf een mooi historisch pand, het is ook nog eens een verzamel plaats van de zeer rijke nederlandse maritieme geschienis. Ik heb hier mee gedaan aan een toer met gids. Deze was uitstekend op de hoogte en ook nog eens entertaining. Gewelige toer, goede uitleg en levedig verteld. daarna zelf door het pand rondgetruind om vervolgens de groene dreak en de Amsterdam te bezoeken. Ik ga dit nog een keer doen. Er is zoveel te zien, dat het mij niet lukte in een paar uur tijd.

11 februari 2017 beoordeeld

Onverwacht een verhaal. Ik verwacht een verhaal over schepen. Ik verwacht een verhaal over schepen en Amsterdam.
De afdeling leven in de gouden eeuw is goed. Een verhaal,.Informatief en spannend. De rest miste verhaal of samenhang met Amsterdam. Jammer.gemiste kans.

Bekijk meer beoordelingen
6 februari 2017 beoordeeld

Het scheepvaartmuseum bestaat uit verschillende delen. Wij focusten ons op het 'Verhaal van de Walvis', het VOC-schip en de koningssloep.
Vooral het VOC-schip was de moeite en heel kindvriendelijk gemaakt. Kinderen konden in de hangmatten liggen, kanonnen bedienen en in het ruim klimmen over de gestapelde handelswaren.
Ook was er nog een interactief spel over het leven aan boord van een schip. Onze dochter (4j) kreeg een emmer (met ingebouwde tablet ofzo) mee en kon hiermee vragen oplossen. Leuk gevonden!
Wij hebben het museum bezocht met twee kinderen (4j en 1j) en beide kindjes hebben hun ogen uitgekeken. Er is ook nog een gedeelte voor de ouders, maar dat hebben wij niet bezocht. Wij zijn er zo'n 3u geweest en zijn dan verder Amsterdam ingetrokken.
Het nadeel van het scheepvaartmuseum is toch de ligging. Het ligt wat ongelukkig zonder tramverbinding. Daardoor moesten we wel wat puzzelen hoe we er het makkelijkste geraakten.

Reizigers die Het Scheepvaartmuseum| The National Maritime Museum bekeken, bekeken ook

In Het Scheepvaartmuseum| The National Maritime Museum geweest? Deel je ervaringen!