“Prachtig”

Museum Ons'Lieve Heer Op Solder
Van te voren boeken
US$ 13,11*
Vanaf
Museum Ons' Liever Heer op Solder: Our Lord in the Attic Museum Entrance Ticket ...
US$ 47,81*
Sla de wachtrij over: Amsterdam- en Holland-pas
US$ 68,12*
I amsterdam Card - stadspas voor Amsterdam
Geclassificeerd als nr. 8 van 518 dingen om te doen in Amsterdam
Meer gegevens van de attractie
Attractiegegevens
Aanbevolen duur van bezoek: 1-2 uur
Beschrijving eigenaar: Museum Ons' Lieve Heer op Solder is een van de oudste en meest bijzondere musea van Amsterdam. Achter de karakteristieke gevel van het grachtenhuis gaan een grotendeels 17de-eeuws woonhuis en een complete kerk schuil. In 2009 ging een grootscheepse restauratie en renovatie van het museum van start. Op 22 september 2015 werd het gerestaureerde museum én nieuwe entreegebouw van Museum Ons' Lieve Heer op Solder geopend. Met het nieuwe gebouw heeft het museum nu ook een café en museumwinkel.
Amstelveen, Nederland
144 beoordelingen
81 attractiebeoordelingen
common_n_attraction_reviews_1bd8 27 nuttige stemmen
“Prachtig”
Beoordeeld op 11 maart 2017

Ons'Lieve Heer Op Solder behoort absoluut tot mijn favoriete musea in Amsterdam. Ik ben hier nu meerdere malen geweest en zou er zo weer heen gaan. Het is een uniek museum en een grote verrassing dat zoiets achter de gevel schuil gaat. Prachtig kerk(je)!

Bezocht Maart, 2017
Schrijf een beoordeling

2.488 Reizigersbeoordelingen

Bezoekersbeoordelingen
Datum | Waardering
  • Eerst Chinees (traditioneel)
  • Eerst Chinees (vereenvoudigd)
  • Eerst Deens
18 attractiebeoordelingen
common_n_attraction_reviews_1bd8 6 nuttige stemmen
“Mooi”
Beoordeeld op 9 maart 2017 via mobiele applicatie

Enorm indrukwekkend om te zien. Bij een bezoek in Amsterdam zeker de moeite waard om even binnen te lopen.

Bezocht Maart, 2017
Niveau 5 bijdrager
60 beoordelingen
40 attractiebeoordelingen
common_n_attraction_reviews_1bd8 7 nuttige stemmen
“Aanbevolen !”
Beoordeeld op 25 februari 2017 via mobiele applicatie

Bij het zoveelste bezoek aan Amsterdam, nu het kleine Museum Ons'Lieve Heer Op Solder bezocht en al meteen spijt gehad waarom we het niet eerder hebben gedaan. Super interessant hoe mensen erin slaagden in moeilijke omstandigheden hun geloof te belijden. Aangename verassing, en zeker aanbevelenswaardig om eens te doen op een koude, regenachtige dag, waneer de massa bezoekers van de grote mastodonten (Rijks-, Stedelijk-, Van Gogh museum) een beetje teveel worden.

Bezocht Februari, 2017
Amsterdam, Nederland
107 beoordelingen
41 attractiebeoordelingen
common_n_attraction_reviews_1bd8 6 nuttige stemmen
“Een echte aanrader”
Beoordeeld op 25 januari 2017

Wat een super interessant museum. Een echt "geheim" op de wallen. Een museum waar je niet over de hoofden loopt van de andere bezoekers. Behalve de Schuilkerk zijn er ook nog woonvertrekken te bekijken die bijna allemaal in authentieke staat zijn teruggebracht. De audio tour is heel goed en informatief. Alleen zou ik graag zien dat er uit iets meer talen te kiezen is bij het audiosysteem.

Bezocht Januari, 2017
Utrecht Province, Nederland
331 beoordelingen
89 attractiebeoordelingen
common_n_attraction_reviews_1bd8 42 nuttige stemmen
“Erg leuk en uniek museum!”
Beoordeeld op 21 januari 2017 via mobiele applicatie

Vele musea in Amsterdam hebben we al eens bezocht en ook nu zochten we iets leuks om op een zaterdagmiddag te doen in Amsterdam. Via TripAdvisor hoorde ik van dit museum en dat bleek een uitstekende keuze! Het is een groot pand met een nieuw museumstuk en de drie originele panden aan elkaar geschakeld. Het idee is heel bijzonder. Van buiten kun je werkelijk nergens aan zien dat er op zolder een vrij grote kerk is met alles erop en eraan! De audioguide is goed en bij de schappelijke prijs van tien euro inbegrepen. Het is redelijk rustig en duidelijk nog niet ontdekt bij de grote groepen. Absoluut een aanrader!

Bezocht Januari, 2017

Reizigers die Museum Ons'Lieve Heer Op Solder bekeken, bekeken ook

Amsterdam, Noord-Holland

In Museum Ons'Lieve Heer Op Solder geweest? Deel je ervaringen!