“Mooi”

Museum Ons'Lieve Heer Op Solder
Van te voren boeken
US$ 13,61*
Vanaf
Museum Ons' Liever Heer op Solder: Our Lord in the Attic Museum Entrance Ticket ...
US$ 47,97*
Holland Pass: beste deals in Amsterdam en omgeving
US$ 68,36*
I amsterdam Card - stadspas voor Amsterdam
Geclassificeerd als nr. 8 van 531 dingen om te doen in Amsterdam
Meer gegevens van de attractie
Attractiegegevens
Aanbevolen duur van bezoek: 1-2 uur
Beschrijving eigenaar: Museum Ons' Lieve Heer op Solder is een van de oudste en meest bijzondere musea van Amsterdam. Achter de karakteristieke gevel van het grachtenhuis gaan een grotendeels 17de-eeuws woonhuis en een complete kerk schuil. In 2009 ging een grootscheepse restauratie en renovatie van het museum van start. Op 22 september 2015 werd het gerestaureerde museum én nieuwe entreegebouw van Museum Ons' Lieve Heer op Solder geopend. Met het nieuwe gebouw heeft het museum nu ook een café en museumwinkel.
9 maart 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Enorm indrukwekkend om te zien. Bij een bezoek in Amsterdam zeker de moeite waard om even binnen te lopen.

25 februari 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Bij het zoveelste bezoek aan Amsterdam, nu het kleine Museum Ons'Lieve Heer Op Solder bezocht en al meteen spijt gehad waarom we het niet eerder hebben gedaan. Super interessant hoe mensen erin slaagden in moeilijke omstandigheden hun geloof te belijden. Aangename verassing, en zeker aanbevelenswaardig om eens te doen op een koude, regenachtige dag, waneer de massa bezoekers van de grote mastodonten (Rijks-, Stedelijk-, Van Gogh museum) een beetje teveel worden.

25 januari 2017 beoordeeld

Wat een super interessant museum. Een echt "geheim" op de wallen. Een museum waar je niet over de hoofden loopt van de andere bezoekers. Behalve de Schuilkerk zijn er ook nog woonvertrekken te bekijken die bijna allemaal in authentieke staat zijn teruggebracht. De audio tour is heel goed en informatief. Alleen zou ik graag zien dat er uit iets meer talen te kiezen is bij het audiosysteem.

21 januari 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Vele musea in Amsterdam hebben we al eens bezocht en ook nu zochten we iets leuks om op een zaterdagmiddag te doen in Amsterdam. Via TripAdvisor hoorde ik van dit museum en dat bleek een uitstekende keuze! Het is een groot pand met een nieuw museumstuk en de drie originele panden aan elkaar geschakeld. Het idee is heel bijzonder. Van buiten kun je werkelijk nergens aan zien dat er op zolder een vrij grote kerk is met alles erop en eraan! De audioguide is goed en bij de schappelijke prijs van tien euro inbegrepen. Het is redelijk rustig en duidelijk nog niet ontdekt bij de grote groepen. Absoluut een aanrader!

14 januari 2017 beoordeeld

Dit is nou echt weer eens wat anders dan alle standaardmusea; een oprechte aanrader voor op een koude of druiligere dag

Reizigers die Museum Ons'Lieve Heer Op Solder bekeken, bekeken ook

Amsterdam, Noord-Holland

In Museum Ons'Lieve Heer Op Solder geweest? Deel je ervaringen!