“Druk druk druk”

Van Gogh Museum
Van te voren boeken
US$ 49,00*
Vanaf
Toegangskaart voor het Van Gogh Museum en dagkaart voor de Amsterdamse hop-on ...
US$ 41,83*
Toegang zonder wachtrij: Van Gogh Museum met de Amsterdam hop-on hop-off tour
US$ 113,54*
Van Gogh Museum in Amsterdam: Tour met kleine groep zonder wachtrij
Geclassificeerd als nr. 3 van 518 dingen om te doen in Amsterdam
Meer gegevens van de attractie
Attractiegegevens
Prijs: Ja
Aanbevolen duur van bezoek: 1-2 uur
Beschrijving eigenaar: Stap in de wereld van Van Gogh in het Van Gogh Museum. Bekijk Vincent van Goghs meesterwerken en ontdek de ideeën en ambities achter zijn kunst. Bezoek tentoonstellingen over Van Gogh en de kunst van zijn tijd.
Brugge, België
Niveau 1 bijdrager
4 beoordelingen
common_n_attraction_reviews_1bd8 6 nuttige stemmen
“Druk druk druk”
Beoordeeld op 20 maart 2017

Ik ben een grote kunstliefhebber, heb al talloze musea over de hele wereld bezocht, maar dit keer heb ik van mijn museumbezoek niet genoten. Zo druk, zoveel mensen ! Voor elk schilderij stonden zeker 7 mensen. M'n kinderen hebben vooral ruggen van mensen gezien. Door zoveel bezoekers tegelijk toe te laten, ontneem je mensen een echte kunstervaring. Wellicht zijn er uren waarop het minder druk is, maar met kinderen kan je niet zomaar in de week op een ochtend komen. Voor de rest mooi uitgestald en uitgelegd, maar ik miste de emotie...

Schrijf een beoordeling

44.633 Reizigersbeoordelingen

Bezoekersbeoordelingen
Datum | Waardering
  • Arabisch eerst
  • Eerst Chinees (traditioneel)
  • Eerst Chinees (vereenvoudigd)
  • Eerst Deens
7 attractiebeoordelingen
common_n_attraction_reviews_1bd8 2 nuttige stemmen
“Meeting Vincent”
Beoordeeld op 14 maart 2017 via mobiele applicatie

Prachtig museum met overzicht van Van Gogh zijn leven en werken. Tekeningen en briefwisseling met zijn broer Theo. Ook kinderen worden hier boeiend rondgeleid!! Toffe bookshop. Ticket op voorhand kopen is de boodschap. Drukte neemt toe rond 11/12u.

Niveau 3 bijdrager
15 beoordelingen
8 attractiebeoordelingen
common_n_attraction_reviews_1bd8 1 nuttige stem
“Van Gogh kon net zo mooi tekenen en schrijven als schilderen”
Beoordeeld op 14 maart 2017

Vincent, in beginsel autodidact, was verzot op het boerenleven en de doorleefde koppen van de boeren. Hij dacht door te breken met 'De aardappeleters' maar de mensen vonden het niet mooi en zijn broer Theo wilde het niet verkopen. Te donker. Te lelijk. Dus vond hij zichzelf opnieuw uit als schilder. Hij ging lessen volgen en werd een expert in kleurgebruik. Met een prachtig resultaat. Zijn tekeningen zijn prachtig en zijn brieven en taalgebruik nog prachtiger. Daardoor wordt het hoe en waarom van zijn schilderijen verklaard. Erg leuk om naast zijn schilderijen zo ook te kunnen meegenieten van zijn kijk op het leven en zijn liefde voor zijn familie. Onder andere door tekst- en geluidsfragmenten.

Het Rietveld gebouw is ruim, lekker veel verdiepingen en daardoor niet te druk. Alleen de lichte tinten van de muren doen niks voor Vincent's schilderijen. In Parijs knalden de kleuren van het doek door een goede presentatie en belichting. Verbeterpuntje voor het Van Gogh Museum.

Niveau 5 bijdrager
70 beoordelingen
27 attractiebeoordelingen
common_n_attraction_reviews_1bd8 9 nuttige stemmen
“Verhelderend”
Beoordeeld op 14 maart 2017 via mobiele applicatie

Zoals vaker met een museum voor 1 persoon zie je ook hier relatief weinig werken van de kunstenaar. De beroemde werken hangen er natuurlijk. En een aantal afgeleide werken maar daar aast hangt er heel veel ander werk.
Werk van vrienden, studenten en geïnspireerde.

Verder is het een tijdsreis. Een verslag en dus geen overzicht. Persoonlijk vind ik dat jammer. Ik kwam voor zijn werk en niet dat van anderen. Het is ook wel interessant om te zien, dat wel.

De shop is echt een schande. Ik denk dat de kunstenaar zich in zijn graf om draait bij het zien van zijn werk op een zak chips.

Reproducties ok, maar dit is echt heel erg. Zo te zien is alles wel in trek. En dat zegt wel iets over de respectloosheid van de toerist.

Al met al een bezoek waard. Alleen de toegangsprijs is wel erg hoog naar mijn mening. Met de museumkaart gelukkig gratis ( maar je moet wel in de rij staan, voor een kaartje?????!!!!!!)

Nootdorp, Nederland
Niveau 4 bijdrager
40 beoordelingen
19 attractiebeoordelingen
common_n_attraction_reviews_1bd8 16 nuttige stemmen
“Zowel herkenbaar als verrassend”
Beoordeeld op 13 maart 2017

Van Gogh is een van de grootste schilders die Nederland ooit heeft voortgebracht. Alleen daarom al is dit museum een must. Helaas hangen niet alle werken van Van Gogh hier, maar een aantal belangrijke zeker, waaronder de Zonnebloemen en de Aardappeleters.

Veel interessanter vond ik nog de - voor mij - minder bekende werken, zoals de Japanse periode, en de schilderijen die Van Gogh tegen het einde van zijn leven maakte. Enerzijds een feest der herkenning, anderzijds dus toch nog verrassend.

Tip: met de museumkaart en/of als jongere (gratis!) kun je naar binnen via de ingang voor groepen.

Reizigers die Van Gogh Museum bekeken, bekeken ook

Amsterdam, Noord-Holland

Amsterdam, Noord-Holland

In Van Gogh Museum geweest? Deel je ervaringen!