Vandaag geopend: 11:00 - 17:00

vanaf US$ 20,62
vanaf US$ 30,14
vanaf US$ 31,20
Beoordeeld op 30 juni 2020

Wij bezocht het Joods Historische Museum. Het museum is vrij verwarrend qua opzet, daar wij een rolstoelgebruiker in ons gezelschappen hadden. Het gebouw is redelijk toegankelijk voor een rolstoelgebruiker, maar de verschillende branddeuren gaan 'zwaar' open. Verder is het een tentoonstelling over de Joden en de Joodse gebruiken in Amsterdam vanaf rond 1900 tot aan heden. Veel nadruk is er over de Jodenvervolging in de Tweede Wereldoorlog.

Beoordeeld op 5 maart 2020

Wij bezochten dit museum, dat aan de Joodse cultuur was geweid. Indrukwekkend collectie en een even indrukwekkend oud gebouw. De collectie was overzichtelijk tentoongesteld. Een aanrader voor diegene die zich in de Joodse cultuur willen verdiepen.

Beoordeeld op 11 januari 2020 via mobiele applicatie

Interessante informatie over de geschiedenis van de joden in Amsterdam.
Helaas ging de synagoge om 14:00 al dicht en hadden we te weinig tijd om alles te bekijken.

Beoordeeld op 20 november 2019

Informatief museum in een voormalige synagoge. Interessante permanente en tijdelijke exposities. Buiten beeld- en audio weinig interactief materiaal

Datum van activiteit: november 2019
Beoordeeld op 13 september 2019 via mobiele applicatie

Met één ticket kun je vijf locaties, binnen een maand, bezoeken . Alle locaties laten een deel van de Joodse geschiedenis zien.
Het Joods Historisch Museum heeft zowel een vaste tentoonstelling als wisselende, tijdelijke.
Het blijft iedere keer indrukwekkend. Veel informatie en bijzondere voorwerpen.
Het museum ligt in het hart van Amsterdam, is goed bereikbaar met openbaar vervoer of lopend.

Datum van activiteit: september 2019