“Genoten”
Beoordeling van Restaurant Daalder

Restaurant Daalder
Geclassificeerd als nr. 18 van 4.141 Restaurants in Amsterdam
Keukens: Frans, Internationaal
Geschikt voor: Speciale gelegenheden, Gezinnen met kinderen, Zakelijke bijeenkomsten, Lokale keuken, Barscene, Romantisch
Dineropties: Ontbijt, Diner, Lunch, Na sluitingstijd, Reserveringen
Wijk: De Jordaan
Beschrijving: Welkom bij Daalder! Als je bij ons komt eten, mag je rekenen op Michelin sterwaardig eten in een relaxte ambiance. We serveren een 4- tot 7-gangenmenu van de chef, bereid met prachtige verse ingredienten, die onze chef en mede-eigenaar Dennis Huwaë, eigenhandig uitkiest in Parijs. Zijn exquise gerechten worden door onze gasten vaak omschreven als kleine kunstwerken en met de vele smaken en structuren zijn deze creaties een genot op de tong. Op dit niveau eten gaat vaak gepaard met een stijve ambiance en ditto service. We houden daar eerlijk gezegd niet zo van. Bij Daalder doen we het dus nét een beetje anders. Wij beleven er veel plezier aan om deze prachtige gerechten te serveren in een pretentieloze, vrolijke ambiance, waar niemand het gek vindt als je schaterlachend aan de bar een biertje drinkt. En omdat we het echt heel leuk vinden om mooi eten voor iedereen toegankelijk te maken, lachen onze gasten nog steeds als de rekening op tafel komt! Warme groet, Team Daalder
29 juli 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Heerlijk avond gehad bij Daalder. Fijn personeel en eten was verrukkelijk, 7 gangen is een aanrader.

15 juli 2017 beoordeeld

Daalder stond al weer even op mijn wensenlijst, dat had vooral te maken met de komst van Dennis Huwaë, die vele jaren de rechterhand was van chef Moshik Roth (&Samhoud Places).
Het restaurant is gelegen aan de Lindengracht, sinds 1895 gedempt. Om vergissingen te voorkomen is, op de kaart die buiten hangt, vermeld dat hier een “Michelin quality cusine in a down to earth environment” is gevestigd. De inrichting is basic en doet denken aan een bruin café. Links een grote bar en eromheen rechthoekige tafels met houten thonet stoelen die wat minder comfortabel zaten. De tafels waren keurig ingedekt met witte lopertjes.

We werden verwelkomd in het Engels, wat hier de voertaal is. We mochten een tafel kiezen. Er werd uitgelegd hoe het concept werkt, een vast menu, alleen het aantal gangen bepaal je zelf. Als aperitief de eerste begeleider, een Vinho Verde 2015 van Solar de Serrade, uitbundig aroma met tonen van lentebloesem, elegant in de mond met een wat ronde afdronk. De amuse was een tweeluik. Op een kleine pallet een “nigiri sushi”. Als basis een makaron van rijst met erop een stukje geroosterde zalm, eromheen een stukje nori, afgewerkt met ponzu, sesam zaadjes en mandarijn. Erg lekker.
Ernaast een klein potje gevuld met sorbet van erwtjes, een lobbige crème van Pecorino, afgewerkt met een vinaigrette van Amalfi lemon en stukjes zout. Wow, verrassend lekker.

De eerste gang was tartaar van tonijn in een pittige groene saus van jalapeno, erop stukjes avocado, watermeloen, groene blaadjes, koriander cressjes en toefjes kruidige gel. Verfijnd en complex, de wijn was inmiddels ietsje opgewarmd waardoor deze ietsje minder aansloot. (9,3)

Verder met het perfecte ei. Op een groot wit bord met kleine spiegel een gepocheerd ei met ernaast een crème van prei waarop een romescosaus en croutons, afgewerkt met een peterselie olie. De wijn kwam pas toen het gerecht al bijna op was. Cantayano 2015 gemaakt van Verdejo op hout gefermenteerd. Een lekker lepel gerecht waarnaast de wijn in balans was. (8,8)

Door naar Frankrijk met een Touche Mitaine 2015 van Rocher des Violettes, bio dynamisch gemaakt van Chenin Blanc. Aangenaam fris en complex met tonen van peer en citroen. Uit de keuken een stukje tarbot in een beurre blanc, afgewerkt met hazelnoot, champignon, toefjes gel van sinaasappel, alfalfa en geblancheerde zeekraal. De tarbot was keurig gegaard, de saus was lekker fris, het garnituur zorgde voor ruin voldoende afwisseling. De begeleider was een schot in de roos, genieten. (9,5)

Over naar Zuid Afrikaans rood met een Low Profile 2014 van Sijnn, een complexe blend met Syrah in de hoofdrol, boordevol zwart fruit. Op een rood bord een strakke presentatie. Een langzaam gegaard stukje van de lamsnek op een bedje van spinazie, erop krokantjes van aardappel met zeste van limoen, ernaast een toef mousseline gekruid met mierikswortel, lente-ui en een druppel gefermenteerde knoflook (wow), aan tafel afgewerkt met een eigen jus gekruid met nori. Het vlees had een prima cuisson en was mooi hoog op smaak. De smaken in het garnituur combineerde prima, de wijn maakte de gang compleet. (9,5)

De dessertwijn was een Spaanse Gomariz 12 gemaakt van Treixadura 2015 in een traditionele Duitse spätlese stijl. Elegant met tonen van tropisch fruit. Uit de keuken een mooie presentatie in een glazen schaal. Een bolletje crème van roomkaas met mirabel en een quenelle sorbetijs van mirabel op een bedje van yoghurt met stukjes kers en druppels yuzu. Pure smaken met lekkere frisse tonen en goede texturen. De wijn viel ietsje weg naast de vollere smaken. (9,3)

Bediening was goed tot zeer goed. Een klein minpuntje vond ik de Engelse voertaal.

Prijs-kwaliteitverhouding was zeer goed tot uitstekend.

Kortom culinair genieten van originele gerechten in een en laagdrempelige sfeer. Leuk te weten dat de meeste ingrediënten wekelijks vers in Parijs worden ingekocht. Een hele aangename kennismaking.

Een TripAdvisor-lid
12 juli 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Wij hebben al een paar keer bij Daalder gegeten. Het eten is super. Het team is daarin in de loop der tijd gegroeid.
De combinatie van smaken en structuren zijn gevarieerder geworden.
De bediening is vriendelijk en toegankelijk met kennis van zaken. Ze geven een goede uitleg over de gerechten en bijpassende wijnen.
Daalder is de place to be voor een heerlijke avond uit eten in een ongedwongen entourage en waar op hoog niveau wordt gekookt.

Frans626, Eigenaar van Restaurant Daalder, reageerde op deze beoordelingGereageerd 15 juli 2017

Wat een prachtig compliment! Heel veel dank, dat je jouw ervaring bij Daalder op Tripadvisor hebt gedeeld...dit wordt zeer gewaardeerd!

Met warme groet Team Daalder

10 juli 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Wij hebben op een maandagavond hier heerlijk gegeten.
Wij hebben genoten van een 5 gangen menu.
En wat was het heerlijk.
De gerechten waren Michelin waardig. Heerlijke smaken en een prachtige compositie op het bord.Een waar feest voor de smaakpapillen en een pracht voor het oog. En wat de ervaring helemaal compleet maakte waren zeer vriendelijke , competente
gastheren en gastdame.

Dankjewel, Isabella!

We zijn heel erg trots op onze keukenbrigade en Chef Dennis Huwaë, maar we zijn natuurlijk ook super trots op onze mensen in de bediening...altijd fijn om dat weer eens bevestigd te zien.

Nogmaals dank en tot snel bij Daalder!

Een TripAdvisor-lid
8 juli 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Gisteravond genoten van een 5 gangendiner. Overtrof alle verwachtingen, echt heerlijk gegeten en het personeel was ook supervriendelijk!

Dank voor mooie lovende woorden! Weet dat we het waarderen, dat het enthousiasme gedeeld wordt op Tripadvisor!

Hartelijke groeten,

Team Daalder

Reizigers die Restaurant Daalder bekeken, bekeken ook

Amsterdam, Noord-Holland

In Restaurant Daalder geweest? Deel je ervaringen!