“Niet meer dan gemiddeld”
Beoordeling van Impero Romano

Impero Romano
Geclassificeerd als nr. 1.178 van 4.630 Restaurants in Amsterdam
Wijk: Oude Pijp
Wijk: Oude Pijp
4 augustus 2018 beoordeeld

Wij hadden erg goede verhalen gehoord en gelezen en ik moet zeggen de locatie en de inrichting zijn prachtig maar het eten is OK maar zeker niet geweldig en de bediening zeer matig. Ik kreeg een halve fles witte wijn over mijn broek en het enige wat werd gezegd was "sorry"

Datum van bezoek: juli 2018

18 juli 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Met veel verwachtingen ging ik met mijn moeder naar Impero Romano. Ik had er namelijk veel goede verhalen over gehoord! Het personeel was ongeïnteresseerd en best onvriendelijk. We namen beide de specialiteit pasta met parmezaanse kaas met truffel. Bij mij zat er echter een vlieg in mijn eten, erg onhygiënisch! We hadden het meteen aangegeven bij de ober en die vond het allemaal niet zo boeiend en gaf ons meer een gevoel van irritatie. Ik heb uiteindelijk een nieuwe pasta gekregen na 15 minuten, maar geen korting op het eten of op z’n minst een gratis drankje. Erg jammer dat het zo verliep want wij hadden ontzettend veel zin om bij Impero te komen eten!

Datum van bezoek: juli 2018
13 mei 2018 beoordeeld

Pasta uit de parmazaan was heerlijk! De geur van truffel hangt door het hele restaurant. Bediening kan even stuk beter, kregen weinig service, wijn elke keer zelf moeten inschenken bijvoorbeeld. Miste de limoncello op het einde.

13 mei 2018 beoordeeld

Heerlijk gegeten. Vitello tonato en Tagliolini al Parmingiano. Vlam in de kaas, pasta erdoor plus truffel: heerlijk.
Ook de Papardelle was uitstekend.
De sfeer was prima, lekker druk maar toch samen aan tafel.

12 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Na eerdere bezoeken aan het gelijknamige restaurant in Den Haag (volgens mij van de zelfde eigenaar), besloten we vandaag om de aan de Amsteldijk gelegen zaak te bezoeken. Het interieur wordt opgefleurd met verse bloemen en goed, maar niet overdreven, in-gedekte tafels met verse bloemen. Langs de wanden flessen wijn, veelal van het bekende Gaja huis. Bij binnenkomst werden we vriendelijk ontvangen en werden onze jassen naar de garderobe gebracht. Daarna moesten we even wachten, volgde een rommelig moment (welke ober neemt t over van de dame die ons ontving?). Ook in dat opzicht heeft dit restaurant ‘echt Italiaanse’ trekken . We bestelden Taglioloni al Parmigiano (in gewoon Nederlands: kakelverse home made pasta met boter en salie en verse truffel (supplement!), klaargemaakt in een uitgeholde, bovenmodaal grote, Parmezaanse kaas), Tagliata di Manzo (gegrilde ribeye met rucola en Parmezaanse kaas en Filetto al Tartufo (gebakken ossenhaas in een romige en zachte Taleggio sauce, zoals de naam doet vermoeden: ‘afgetopt’ met zwarte truffel). We bestelden een heerlijke rode Langhe Sito Moresco van het bekende huis Gaja. Heerlijk! Fluweelzacht en vol. Daarna nog een klassieke Tiramisu. Precies goed en niet te zoet! De bediening was niet slecht, maar soms een beetje rommelig. Net als in Italië moet je hier niet echt haast hebben. Twee keer om je rekening moeten vragen die vervolgens door twee tot drie obers wordt afgehandeld hoort er allemaal bij. Efficiëntie is niet echt het handelsmerk van dit land, wel heeeeel goed eten en bijna goddelijke wijn. Duurdere prijsklasse als je gaat voor de specialiteiten en de ‘instapwijnen’ links laat liggen! Voor herhaling vatbaar.

Reizigers die Impero Romano bekeken, bekeken ook

Amsterdam, Noord-Holland

In Impero Romano geweest? Deel je ervaringen!