“Geweldig”

Keukens: Frans, Hedendaags, Internationaal
Geschikt voor: Zakelijke bijeenkomsten, Romantisch, Speciale gelegenheden
Dineropties: Na sluitingstijd, Buiten zitten, Reserveringen
Wijk: Grachtengordel
Beschrijving: Restaurant Vinkeles is een unieke bestemming in het centrum van Amsterdam. Gevestigd in een verzonken 18e eeuwse bakkerspand is het de perfect locatie om te genieten van het vakmanschap van Chef Dennis Kuipers, Jurgen van der Zalm en hun team. De keuken, vaak omschreven als ‘spannend, bescheiden en verfijnd’, is internationaal van kleur, maar wordt gekenmerkt door Franse kooktechnieken. Restauant Vinkeles is sinds 2009 bekroond met een Michelin Ster.
31 augustus 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Met 2 vrienden gisteravond in dit restaurant gegeten.Over de locatie,de kwaliteit van de bijzonder smakelijke gerechten,de wijnen en de professionele maar toch ontzettend vriendelijke bediening kan ik maar 1 ding zeggen,geweldig!

Datum van bezoek: augustus 2018
René B, Manager van Restaurant Vinkeles, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 5 september 2018

Beste Abraham v,

Ontzettend bedankt namens het hele team voor deze mooie review!
We zijn blij te lezen dat u en uw vrienden het zo naar de zin hebben gehad.

Graag tot een volgend bezoek!

Jouke

23 juni 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Gisteren voor het eerst in Vinkeles gegeten. Wonder boven wonder konden we de auto om de hoek, aan de Prinsengracht parkeren, en ook nog aan de laadpaal, dubbel geluk.

De avond verliep vanaf de ontvangst perfect. Wat direct opvalt: de tafel oogt erg leeg, alleen 4 servetten en een lelijke lamp vervang die aub zsm, al is het door een paar waxine lichtjes die geven al meer sfeer. Ik informeer altijd of de grote chef (in dit geval executive chef Kuipers) ook achter de kachel staat maar die was er niet vanavond. Heer Kuipers, wees gerust, uw brigade kan ‘t prima zonder u, onze welgemeende complimenten aan de keuken brigade! Bediening ook prima, maar bij ons draait t op de eerste plaats om de gerechten. Wij eten ook liever à la carte i.p.v. een door de brigade samengesteld menu.

Restaurant bediening 9/10
Ambiance restaurant interieur 9/10
Gezellig in een oude bakkerij, tafels ruim opgezet.
Keuken amuses 9/10
heerlijk, je komt meteen in de juiste stemming
Keuken voorgerechten 9/10
Langoustine mooie combi met het zuurtje.
Gepocheerde eendenlever met gekarameliseerde suiker en chocolade, origineel en zeer lekker
Keuken hoofdgerechten 9/10
Kreeft met asperges top
Anjou duif, WOW het allerbeste gerecht van de avond
Zonnevis dit vond ik persoonlijk het minste gerechtje, in mijn optiek iets overcooked maar dat is echt muggenziften
Kaas selectie / presentatie 9/10
zeer ruime keus met 95% NL kazen zo hoort dat. Lekker glas Pedro Ximinez erbij.
Wijnkaart 9/10
uitgebreid voor ieder wat wils, stevige prijzen maar niet te.
Restaurant manager en de vrouwelijke sommelier 9/10

Prijs / kwaliteit 9/10

Waarom heeft Vinkeles geen twee sterren. Volgens mij door kleine foutjes / slordigheidjes.
Bij de vele amuses 2 verschillende meringues stoof en ceviche van zeebaars, vervang er 1.
Als iemand ergens niet van houdt (geitenkaas) bij de eendenlever vervang t dan door iets anders vooral omdat het voor de presentatie / saus wel een essentieel onderdeel is.
Menukaart op de site komt niet overeen met de gepresenteerde menukaart.
Één serveerster (leerling?) die het presteert om bij alle 4 de water glazen flink te knoeien, dat heet ongeïnteresseerd werken en die moet imo naar de brasserie. We hebben deze jongedame ook maar 2x aan tafel gehad, bij water serveren en uitleg van de kazen.

Voor ons was het een perfecte avond, waarvoor dank aan het hele Vinkeles team, graag tot snel.

Datum van bezoek: juni 2018
René B, Manager van Restaurant Vinkeles, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 29 juni 2018

Beste Pim_Holland,

Wat een fantastische review! hartelijk dank hiervoor!
We zijn erg blij met het eerlijke, gedetailleerde commentaar.

De puntjes van kritiek zijn direct met het team besproken en we zullen hier ook zeker iets aan doen.

Ik kan me herrinneren dat u tijdens de avond gekscherend zei ' meestal zijn ze blij als we weer weg zijn'
Wij zien u in elk geval heel graag weer terug!

Graag tot ziens,

Groet,

6 juni 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Gisteravond gegeten. De ontvangst was Eller vriendelijks de gekozen gerechten uitstekend. Vooral de aspergers met de pata negra was een feest!

Datum van bezoek: juni 2018
René B, Manager van Restaurant Vinkeles, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 12 juni 2018

Geachte Gmb300,

Hartelijk dank voor de fijne woorden die u hier voor ons achterlaat.
Het is heel fijn te lezen dat u het zo naar uw zin heeft gehad.
De asperges met ham zijn een jaarlijks terugkomen gerechtje dus wellicht tot volgend jaar!

9 april 2018 beoordeeld

Afgelopen weekend voor de derde keer bij Vinkeles gegeten. We kozen voor chefs menu. Avondvullend programma, van hoge kwaliteit. Geweldige start met parel in schelp (klassieker) en vervolgens verassing na verassing. Echt top.
In tegenstelling tot vorige keren was bediening koel, afstandelijk en tikje hautain. We kozen niet voor wijn menu maar losse flessen. Gevraagd om advies door sommelier. Was ook degene die ons bediende. Uiteraard geen probleem, maar had toch gevoel dat ze weinig kennis van de kaart had. Wijn was niet bijzonder passend bij het eten en de voorgestelde meursault was vlak. Erg jammer dat bediening geen recht doet aan kok die de sterren van de hemel kookt!

Datum van bezoek: april 2018
René B, Manager van Restaurant Vinkeles, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 17 april 2018

Geachte Leo0815,

Hartelijk dank voor uw reactie op TA. Fijn te lezen dat jullie zo genoten hebben van alle creaties van de chef. Spijtig te lezen dat de bediening ditmaal niet was zoals u eerder heeft meegemaakt, we gaan het uiteraard even bespreken met elkaar. Nogmaals dank voor het delen en graag tot ziens.

Hartelijke groet,

Casper Westerveld

27 januari 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Elk jaar komen we hier terug om onze trouwdag te vieren. Net als de dag zelf toen, is ieder jaarlijks diner daarna tot in de puntjes verzorgd. De smaken, de opmaak, de wijnen, de entourage, de bediening. Top!

Datum van bezoek: november 2017
René B, Manager van Restaurant Vinkeles, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 17 februari 2018

Beste Shirley W,

Wat ontzettend leuk om te lezen dat jullie ook deze keer weer als een feestje hebben beschouwd!
Wanneer jullie het zo ervaren hebben wij ons doel bereikt.

Super leuk om jullie elk jaar te mogen verwelkomen. we kijken vast weer uit naar volgend jaar!

Met warme groet,

Reizigers die Restaurant Vinkeles bekeken, bekeken ook

Amsterdam, Noord-Holland

Amsterdam, Noord-Holland

In Restaurant Vinkeles geweest? Deel je ervaringen!