TripAdvisor
Amsterdam
Plaatsen
Inbox
Zoeken

“Verfijnde Italiaanse keuken met hartelijke service”
Beoordeling van Pianeta Terra

Geclassificeerd als nr. 122 van 5.004 Restaurants in Amsterdam
Dineropties: Na sluitingstijd, Diner, Reserveringen
Wijk: Centrum
14 september 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

We hadden gereserveerd na het lezen van een interssant artikel over dit restaurant in “De Smaak van Italië”, dus de verwachtingen waren hoog gespannen. We kozen voor het 4 gangen menu met oesters uit de Wadden vooraf. Er zijn ook 5 of meer gangen dat de eigenaar/ ober met je bespreekt en aanpast aan mogelijke wensen, of natuurlijk compleet verrassingsmenu. De wilde oesters waren prachtig en heel mooi van smaak, volgende de gerechten heerlijk zoals de langzaam gegaarde lamsnek (super om te zuigen) en de risotto met rogvleugel en ansjovispasta. Je voelt je hier op je gemak en het personeel gaat letterlijk door de knieën als ze uitleg geven over e.e.a. De prijzen vallen best mee voor wat je ervoor krijgt. Wij waren € 167,- kwijt met z’n 2en incl 2 glazen witte voortreffelijke wijn uit Sicilië en een stoere fles rode wij van € 35,-, maar dan heb je ook een pure smaaksensatie. We komen vast nog eens terug.

Datum van bezoek: september 2019

24 februari 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Voor de tweede keer hier gegeten en het is op allerlei vlakken gewoon helemaal fijn. Het eten is erg goed en de ingrediënten zijn van zo’n hoge kwaliteit. Met liefde bereid en dat proef je. Wijnen zijn ook goed. Bediening is erg prettig; geen opgedirkt gedoe maar gewoon ontspannen en persoonlijk. Ambiance is ook prima (net zoals de akoestiek). Kortom een echte aanrader!

Datum van bezoek: februari 2019
12 januari 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Heerlijk gegeten en zeer aangename bediening.
We namen de 7 gangen met bijpassende wijnen. We konden kiezen tussen ‘verrassing’ menu (wel met voorkeuren en aangepast aan diëten) of deze zelf samen stellen.
Alles was zeer lekker. Heel aangename avond gehad!

Datum van bezoek: januari 2019
27 december 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Wat een objectieve beoordeling had moeten worden, zal het ook worden. Bij binnenkomst welkom geheten en onze jassen aangenomen. Plaats boven in het restaurant en vooraf een mooie amuse. Helaas ging het al mis bij ons voorgerecht, een haar in je eten is een dooddoener. In het volgende pasta gerecht wederom een haar...! De bediening had van de eerste haar melding gemaakt in de keuken, maar waarom er een tweede haar in ons volgende gerecht zat..? Hoofdgerecht en dessert waren oké, maar zeker gezien het uitblijven van reactie of een mutatie van de rekening, nee, hier gaan we niet meer naar toe, dit is ook mijn advies voor andere. Jammer dat je zo je eigen ruiten in kan gooien, het is jullie gelukt. Een bedachtzame patissier met liefde voor het vak...

Datum van bezoek: december 2018
30 september 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Heerlijk gegeten. Een echte avond “dineren”.
Bieden Vriendelijke en zeer nette service. Het eten (5-gangen) prima. Misschien het risotto-gerecht ietwat veel maar kan aan mij als kleine eter liggen.

5-gangen met een wijnarrangement betekent dat je in korte tijd behoorlijk veel drinkt. Uiteraard een keuze want je hoeft niet alles op te drinken maar in een gezelschap pimpel je ongemerkt behoorlijk door wat bij vertrek ‘landt’

Maar.... fantastische avond!

Datum van bezoek: september 2018

Reizigers die Pianeta Terra bekeken, bekeken ook

Amsterdam, Noord-Holland

In Pianeta Terra geweest? Deel je ervaringen!