“Goede kwaliteit voor mooie prijs!”
Beoordeling van Grand café Koekenbier

Grand café Koekenbier
Geclassificeerd als nr. 81 van 221 Restaurants in Alkmaar
Keukens: Frans, Nederlands
Geschikt voor: Grote groepen
Dineropties: Diner
Beschrijving: Een bijzonder Grand Café met een informele sfeer waar u de hele dag terecht kunt voor een kopje koffie, krantje, vergadering, lunch, diner, borrel of feest. Prachtig gelegen aan stadspark "De Hout" met een ruime vrije parkeerplaats op eigen terrein en een mooi beschut terras. Naast eten en drinken voor een vriendelijke prijs biedt Koekenbier u een rijk cultureel programma. Jazz, theater, kleinkunst, kinderdisco, salsa-dansavonden, akoestische optredens, er is altijd wel iets te doen. Ook hebben we diverse mogelijkheden tot zaalhuur, wij bieden passende arrangementen voor iedere gelegenheid.
3 april 2015 beoordeeld

Zijn enthousiast over Koekenbier. Al vaak heerlijke koffie gedronken, vergadering gehad en op zondagmiddag genoten van bandje.
Nu voor het eerst gegeten want we wilde het weekmenu van €19,50 proberen. Het heeft onze verwachtingen qua kwaliteit, creativiteit en hoeveelheid overtrokken. Echt voor herhaling vatbaar!
Was erg druk, duurde een tijdje voordat iemand drankje kwam opnemen en kaart bracht maar later ruimschoots goed gemaakt!

Datum van bezoek: april 2015

16 maart 2015 beoordeeld

Vanwege ziekenhuisbezoek na een lange rit uit België daar toevlucht gezocht... en gevonden. Zelfs mijn kleine hondje werd met de nodige egards behandeld. Het twaalfuurtje is voor een Vlaming heel verrassend maar wel lekker. Toen we, beetje zorgelijk na slecht nieuws in het ziekenhuis die avond nog iets wilden eten, was men weerom heel hoffelijk. De vissoep en de vegetarische lasagne hebben ons een beetje getroost. Maar als straks de zon weer gaat schijnen, moet dit een ideale stek zijn. Bedankt in elk geval voor de warme gastvriendelijkheid.

Datum van bezoek: maart 2015
8 februari 2015 beoordeeld

Ik vond de sfeer niet knus. Wanneer er iets aan de verlichting gedaan zou worden zou het al veel schelen. Kale tafels en kunstbloemen. Wij zaten vlakbij de hal waar een koude wind uit vandaan kwam. Het eten was prima maar maakte de ongezelligheid niet goed.

Datum van bezoek: februari 2015
18 november 2014 beoordeeld

7 november, een etentje met 6 oud-collega s. Het is altijd een hele kunst om een datum gepland te krijgen die ons allemaal uitkomt. De dag voor het etentje bereikte degene die gereserveerd had dit bericht: Morgen komt u bij ons dineren. Ik wil u informeren dat wij een feestavond hebben georganiseerd, die om 22.00 uur van start zal gaan. Wij proberen uiteraard zo min mogelijk overlast te veroorzaken met de voorbereidingen hiervoor, maar mocht u toch enige onrust ervaren hierdoor, dan vragen wij uw begrip hiervoor.

Onbegrijpelijk dat dit niet is meegedeeld op het moment dat de reservering werd gemaakt. Dan had op dat moment een andere locatie in overweging genomen kunnen worden.
Daarnaast hadden wij naar mate de avond vorderde steeds sterker de indruk dat wij het restaurant uitgekeken werden. Ook op onze vraag of het nog mogelijk was om een kopje koffie te genieten, werd bijna afwijzend gereageerd. En op het moment dat wij opstonden, werden de stoelen zowat onder onze gat vandaan getrokken.
Het bericht gaf bij ons geen enkele aanleiding om te veronderstellen dat de feestavond in het restaurantgedeelte zelf zou plaats vinden. Terwijl wij zaten te eten, werden rondom tafels, stoelen en dergelijke weg gesjouwd. Langs onze tafel en naar buiten. Waarbij de buitendeur open werd gelaten, zodat wij die zelf maar dicht hebben gedaan, want zo warm was dat niet.

Wij dit hebben ervaren als veel meer dan de genoemde - enige onrust -.
Toen wij dit zijdelings opmerkten bij de op dat moment aanwezige bedrijfsleiding, werd ons meegedeeld dat de aanplakbiljetten er toch al lang hingen. Oftewel ... het is onze eigen verantwoordelijkheid om ons van tevoren te informeren of wij ergens rustig kunnen eten?
Op mijn mailtje hierover heb ik nooit een antwoord mogen ontvangen. Kortom, als klant wordt je hier geminacht.

Datum van bezoek: november 2014
31 juli 2014 beoordeeld

Ik was er in geen honderd jaar meer geweest, maar Restaurant Koekenbier heeft nog niks van zijn allure verloren.
Het ligt net om de hoek van Medisch Centrum Alkmaar, waar mijn zus die dag een paar onderzoeken moest ondergaan. Tussen twee onderzoeken door zijn we even gaan lunchen op dat gezellige terras.
De kaart is eenvoudig van opzet en het is er niet duur. Dat dit op prijs wordt gesteld bleek wel uit het feit dat het er vol zat. We hadden elk een kom soep van de dag gevolgd door een broodje en een kop koffie. Daar konden wij het weer even mee doen. De service was alleen een beetje traag, maar het was er dan ook best wel druk.
We zullen hier toch weer eens vaker heengaan en niet alleen als we toevallig in het ziekenhuis moeten zijn.....

Datum van bezoek: juli 2014

Reizigers die Grand café Koekenbier bekeken, bekeken ook

In Grand café Koekenbier geweest? Deel je ervaringen!