“Goed restaurant!”
Beoordeling van De Houtloods

De Houtloods
Geclassificeerd als nr. 6 van 294 Restaurants in Tilburg
Wijk: Centrum
Beschrijving: Het keukenbar concept “Een blik in de pannen werpen, volledige transparantie, en zien waar je eten wordt gemaakt. Dat kan bij Restaurant De Houtloods. Gasten zitten aan de keuken of aan een van de tafels naast de keuken. Maar alles in één ruimte! De indeling van het restaurant is anders dan bij een gemiddeld horecapand. De keuken is namelijk het kloppend hart van de zaak, en is dan ook midden in de ruimte geplaatst. Filosofie Van herkenbare producten maken we culinaire gerechten. Onze kracht zit daarom ook in een combinatie van ambacht, arbeid en creativiteit. We vinden het erg belangrijk dat je de juiste smaken na elkaar eet, onze menukaart hebben we daarom opgebouwd in smaaktypen in plaats van gangen. We hebben op dit moment frisse, kruidige, rijke en zoete gerechten en elke smaaktype bevat een vis, vlees en vegetarisch gerecht. We raden gasten aan om van elke categorie een gerecht te kiezen voor de ideale opvolging van smaken. We serveren kleinere porties en dus meer variatie.’
25 februari 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Leuk restaurant, alleen jammer geen linnen op tafel gezien de prijskwaliteit-verhouding!
De menukaart is leuk opgesteld! De wijnen zijn ook goed te noemen.
We zijn niet verder gekomen dan 3 gerechten en ze waren erg lekker, soms iets te kruidig maar dat mag de pret niet drukken.

28 januari 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Samen met vrouw en dochter uit eten geweest om trouwdag te vieren. De Houtloods was niet de eerste keus maar op advies van anderen hier gereserveerd. Daar hebben we geen spijt van gehad. Leuk concept met kleinere gerechtjes (Grote is tussen voor- en hoofdgerecht in). Hierdoor kun je veel smaken proeven en je etentje zo duur maken als je zelf wil.
Personeel is supervriendelijk en erg kundig. Goede uitleg over gerechten en goed advies over wijnen die daar bij passen. Kampvuurdessert is een aanrader en niet alleen vanwege het showelement.
We gaan zeker nog eens terug.

25 januari 2018 beoordeeld

Eten was lekker, wel kleine porties. Gerechten die je niet zo vaak zult eten. Gezellige sfeer, wachttijd is redelijk lang.

21 januari 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

We hebben voor een plaats in het restaurant gekozen. Je kunt ook voor vide kiezen (leuk met een groter gezelschap, je zit dan apart) of voor de bar waarbij je in een deel van de keuken kijkt.
We hebben het Smaken menu gekozen. Naast de amuses kregen we 5 gangen bijzondere gerechten allemaal erg goed, en de eerste 2 uitzonderlijk goed. Een perfect restaurant om je te laten verrassen. De bediening is jong maar zeer getalenteerd.

18 januari 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Leuk om in een gebouw uit 1873 te eten. Fijne bediening, lekker menu. Goed alternatief voor alcohol vrij. Aanrader dus.

Reizigers die De Houtloods bekeken, bekeken ook

Tilburg, Noord-Brabant

In De Houtloods geweest? Deel je ervaringen!