Lieke M

Goed hotel

4,0 van 5 bollen1 mrt 2024 beoordeeld
Het was een fijne sfeer om rond te lopen, alles zag er netjes uit en het personeel sprak je netjes aan. Geen geluidsoverlast van de drukte in Tilburg Centrum zelf dus dat is super fijn.

Leuk verblijf voor een weekendje Tilburg met familie of vriendinnen.
Datum van verblijf: februari 2024
Reistype: Bezocht met vrienden
Is er een probleem met deze beoordeling?
Gereageerd 2 mrt 2024
Beste Lieke,
Hartelijk dank voor deze mooie beoordeling.

We zijn blij te horen dat de sfeer in ons hotel naar wens was en alles er netjes uitzag. Ons personeel streeft ernaar om iedere gast netjes aan te spreken en een gastvrije ervaring te bieden. Het verheugt ons dat u geen geluidsoverlast heeft ervaren, ondanks onze centrale ligging in het bruisende Tilburg. We hopen dat u genoten heeft van alle gemakken die onze locatie te bieden heeft, zoals de nabijheid tot het centraal station en de vele toeristische attracties in de omgeving.

Graag tot een volgende keer!

Ganna El Khatib, Customer Service
    • ZenHotels.com
    4.5 km van Mercure Hotel Tilburg Centrum
    Meer hotels in Tilburg bekijken
    Beoordeeld op 7 februari 2024 via mobiele applicatie

Pas een geweldig verblijf achter de rug in het Mercure hotel in Tilburg. Het was een mooie en nette kamer, enkel onder het bed lag wat stof nog. Verder was het ontbijt ook heel uitgebreid en vooral lekker! Het personeel was ook ONTZETTEND vriendelijk! Het hotel heeft ook een heel centrale ligging vlakbij de winkelstraat en verschillende restaurantjes/cafeetjes. Er ligt ook een parking naast het hotel met directe toegang tot het hotel wat ook heel handig is.

In het algemeen is het hotel echt een aanrader voor mensen die een weekendje Tilburg willen boeken!

Datum van verblijf: februari 2024
    Beoordeeld op 15 oktober 2023

Al bijna 15 jaar boeken wij 2 nachten (privilege kamer) bij Mercure. Mede vanwege de goede ligging en het hotel zelf. In 15 jaar geen echte klachten, helaas tot nu. De prijs kwaliteit verhouding is wat scheef. Ontbijtruimte helaas gesloten, verraste ons. Nu in restaurant ontbeten, erg druk, niet al het eten voorradig etc...
    De kamer zelf was koud. De badkamer erg glad bij t douchen en de douchekop is aan vervanging toe.
    Tot onze verbazing moesten wij 40 euro betalen bij t uitrijden van parkeergarage heuvelpoort. Tot een aantal jaar geleden kreeg je n uitrijkaart van het hotel en betaalde je als hotelgast slechts 7,50 oid. Al met al, wel jammer, we snappen dat de corona en energiecrisis hiern z'n effect heeft gehad en hopen dat het hotel toch eea zal gaan verbeteren...

Kamertip: Parkeer elders
    Datum van verblijf: oktober 2023
    Hotel- cmanager, Owner van Mercure Hotel Tilburg Centrum, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 29 oktober 2023

Beste,

Als allereerst wil ik u bedanken dat wij u al bijna 15 jaar als vaste gast mogen verwelkomen in het hotel.
    Ik vind het daarom zeer spijtig om te lezen dat uw verblijf ditmaal niet naar wens is geweest.

Wij hebben begin dit jaar de keuze gemaakt de ontbijt zaal naar boven te verplaatsen. Dit omdat wij terugkregen dat veel gasten het stukje daglicht miste in de kelder (-1). In deze ruimte zaten geen ramen wat voor veel mensen als onprettig werd ervaren.
    Dat niet al het eten voorwaardig was is inderdaad niet de bedoeling. Ik zal dit bespreken met het team om dit in de toekomst te voorkomen. Ik begrijp dat het fijn is als u in de ochtend gewoon kunt pakken wat u graag wilt eten.
    Op het moment dat het kouder begint te worden buiten, gaat automatisch de airco uit en de verwarming aan. Dit gebeurd automatisch wanneer de buitentemperatuur daalt tot een bepaald aantal graden celcius. Het spijt mij dat u de kamertemperatuur niet comfortabel vond tijdens het arriveren. Uw opmerking over de douchkop zal ik delen met de technische dient, en zorg dragen dat deze bekeken wordt.

Helaas was het dit jaar niet meer mogelijk om een prijsafspraak te maken met de parkeergarage. Voorheen hadden wij inderdaad een prijsafspraak en konden wij het parkeren voor een speciaal tarief voor onze gasten aanbieden. Dit ligt helaas niet in onze handen.
    Ik hoop al met al dat wij u in de toekomst nogmaals zouden mogen verwelkomen om dit goed te maken. Wij waarderen onze gasten, en in het bijzonder onze vaste gasten enorm.

Kaoutar Happel, Customer Service

Beoordeeld op 24 september 2023 via mobiele applicatie

Mercure Tilburg is een beetje vergane glorie. Ligging is voortreffelijk. Bed sliep ook prima. Daar is alles wel een beetje mee gezegd. Kamer én badkamer zijn behoorlijk gedateerd. Inclusief systeemplafond. Douche is net iets te klein om comfortabel te zijn. Het zou goed zijn als ze hier eens flink in investeerde.

Datum van verblijf: september 2023
    Hotel- cmanager, Owner van Mercure Hotel Tilburg Centrum, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 28 september 2023

Beste gast,
    Hartelijk bedankt dat u de tijd nam om ons feedback te geven.

We zijn blij te horen dat u tevreden bent met de locatie van ons hotel en dat u goed heeft geslapen in het bed. We waarderen uw eerlijke feedback over de gedateerde kamer en badkamer. Hoewel we trots zijn op ons moderne en smaakvolle interieur, begrijpen we dat er altijd ruimte is voor verbetering. Uw opmerkingen zijn waardevol voor ons en zullen worden meegenomen in toekomstige renovatieplannen.

Wat betreft de grootte van de douche, we bieden verschillende kamertypes met verschillende badkamerindelingen. In de toekomst kunt u overwegen om een upgrade naar een Privilege kamer of Executive suite te maken, waar u wellicht meer comfort zult ervaren. Nogmaals, we stellen uw oprechte feedback op prijs en hopen dat u ons in de toekomst nog een kans geeft om u een betere ervaring te bieden.

Hartelijke groet,

Kaoutar Happel, Customer Service

Beoordeeld op 3 februari 2023

Zeer slecht voor wat je voor dit hotel betaalt. Via de bedrijfsportal was niet aangegeven dat de faciliteiten dicht waren (sauna). Bij binnenkomst zaten er nog poepresten in de wc. Als je een kamer boekt, doe dat dan niet voor je rust. Het is zeer gehorig. Dit komt door het uitgaansleven van Tilburg wat tot 4:00 a 5:00 doorgaat, 7 dagen per week. Er is een andere kamer aangeboden wat rustiger was, helaas niets was minder waar het bleef gehorig. Zorg tijdens het douchen dat de Douche deur dichtzit anders bestaat er een kans dat het rookalarm afgaat. De manager verwacht dat je binnen 1 minuut naar beneden rent om het te melden, terwijl jij je nog moet aankleden. De rookmelder zit dan ook niet echt op een slimme plek bevestigd en is stoffig, dus grote kans dat hij vaker afgaat. Ik zou hem in het midden plaatsen, vanwege de douche.

Ook werkt de airco en verwarming niet. De kamers zijn gedateerd. De tv is voorzien van een paar zenders en de rest van de kanalen werkt niet. Gebruik de WIFI niet, het is een onbeveiligd netwerk.

Het ontbijt is simpel en karig, hier durven ze dan ook €25 euro voor te vragen, geen ruime keuze.

Wil je parkeren doe het dan niet in die te dure garages. Nog geen halve kilometer verderop betaal je een euro per uur, van 18:00 tot 9:00 betaal je niets (woonwijk).

Ik hoorde al wat tegenvallende berichten na dat ik dit geboekt had van collega's. De kwaliteit van het hotel is niet meer dan 100 euro per nacht waard, maar ze durven gewoon €170 hiervoor te vragen🫣

Misschien voor een avondje stappen als andere hotels vol zitten een prima optie.
    Als hotel kenner zeg ik; prijs/kwaliteit om te janken. Succes met uw keuze en bij een mooie aanbieding wellicht boeken. Voor comfort en luxe doe het niet. Weinig voor veel.

Datum van verblijf: februari 2023
    Reistype: Reisde alleen
    Niek van den Broek, General Manager van Mercure Hotel Tilburg Centrum, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 16 februari 2023

Hartelijk dank voor het delen van deze uitgebreide review op TripAdvisor.

Vervelend dat u overlast heeft ondervonden van onze bruisende binnenstad. Wellicht kunt u begrijpen dat we geen invloed hebben op geluiden van buitenaf. Onze gasten kunnen dit uiteraard altijd aangeven wanneer zij overlast ondervinden tijdens het verblijf. Onze 24 uurs receptie kan altijd meekijken naar een oplossing.

Sinds afgelopen december hebben wij inderdaad onze saunafaciliteiten moeten sluiten, dit hebben wij van al onze platforms afgehaald. Helaas kan het voorkomen dat er nog informatie terug te vinden is via reviews of geplaatste foto’s van gasten. Onze afdeling communicatie zal nogmaals een controle uitvoeren om verwarring te voorkomen.

U heeft helemaal gelijk wat betreft het punt met de resten in het toilet, dit gaan wij zeker oppakken met hoofd Housekeeping want dit is uiteraard niet onze standaard en mag niet gebeuren. Uw overige punten zullen wij controleren, wij streven naar de best mogelijke service en daarom is feedback zo belangrijk.

Graag wil ik terugkomen op het punt m.b.t het rookalarm. Zoals eerder aangegeven streven wij naar de best mogelijke service en daar behoort veiligheid voor u en onze gasten ook bij. Zodra wij een melding ontvangen moeten wij dan ook handelen, mijn collega van de front office heeft dit direct goed uitgevoerd. Hij heeft zich aan het protocol gehouden die ervoor zorgt dat onze gasten veilig kunnen overnachten. Wij moeten controleren of alles in orde is op de kamer, mijn collega heeft dit ook bij u gedaan en heeft helaas moeten opmerken dat er gerookt werd op de kamer en dit de reden is geweest waardoor het brandalarm is afgegaan. Roken op de kamer is niet toegestaan en hier staat een boete op van €150,00. Dit is door mijn collega ook toegelicht aan u, u heeft helaas besloten deze boete niet te voldoen tijdens uw verblijf of uitchecken. Vanwege deze reden en het ongepaste gedrag richting onze collega’s hebben ons doen besluiten dat wij genoodzaakt zijn u niet meer te kunnen verwelkomen in ons hotel.

Mandy Princen
    Hotelmanager

Beoordeeld op 26 december 2022 via mobiele applicatie

Ik verbleef enkele jaren geleden al eens, was mij toen goed bevallen. Dit keer waren er toch enkele teleurstellingen.

1. De kamer met zicht op de parking had geen natuurlijke lichtinval.

2. Bij het binnenkomen was de kamer erg koud, wel te begrijpen met de huidige situatie.

3. Het wifi netwerk stond gewoon open zonder het vertrouwde Accor login scherm, dit voelde onveilig aan.

4. Als Accor Gold member had ik recht op gratis late check-out, maar is alsnog aangerekend geweest. Voor de terugbetaling vroeg de medewerker om mijn kredietkaartgegevens onveilig via e-mail te bezorgen.

5. Van de wellness had ik meer verwacht: Op de webpagina van de wellness stond dat het gesloten was, maar toen ik de balie opbelden wisten ze het eerst niet zeker, en dan bleek het plots toch open te zijn... Hoe kun je dat niet weten? Het lag er wat verlaten bij, er was niemand aanwezig, bubbel en stoombaden gesloten. Op het bord aan de ingang stond dat er handdoeken beschikbaar waren, maar ik ben hiervoor toch naar de kamer moeten terugkeren.

Misschien geef ik dit hotel volgend jaar nog eens een kans...

Datum van verblijf: december 2022
    Niek van den Broek, General Manager van Mercure Hotel Tilburg Centrum, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 24 februari 2023

Geachte Swinchri,

Altijd fijn om reacties te mogen ontvangen van terugkerende gasten, deze zien vaak duidelijk veranderingen en we hopen natuurlijk dat deze positief uitvallen. U geeft aan dat dat niet bij u het geval was, fijn dat u ze zo duidelijk benoemt.
    We instrueren ons personeel om de uitleg te geven bij aankomst over de kamers. Het klopt dat er kamers zonder natuurlijke lichtinval hebben met uitzicht op de parkeergarage, deze zijn wel een stuk ruimer. De andere kamers hebben het lichtinval wel, maar zitten aan de kant van het uitgaansleven, wat vooral in het weekend overlast kan veroorzaken. We proberen dit vooraf zo goed mogelijk duidelijk te maken zodat de gast er in ieder geval op ingesteld is. Duidelijk dat het niet of niet goed genoeg is gebeurd bij uw aankomst.
    Het klopt dat ook wij enorm veel last van de gas- en energiecrisis hebben en zelfs genoodzaakt waren de wellness uiteindelijk helemaal dicht te gooien, net als een restaurant in het hotel. We hebben toen ook de centrale verwarming anders ingesteld waardoor het langer duurt voor een kamer warm is.
    Vreemder is uw punt over een wifi netwerkt, want dit zou inderdaad gewoon beveiligd moeten zijn, we zullen checken of er niet fout in het systeem was. Evenals de gratis late check-out, we zullen met het team nagaan hoe u die niet heeft gekregen om de fout in de toekomst te voorkomen.
    Ons excuus dat u verblijf niet optimaal was door bovenstaande punten.

We hopen dat wanneer u Tilburg weer bezoekt, u het Mercure hotel Tilburg nog overweegt. We zullen er alles aandoen om uw volgende verblijf aangenamer te maken dan het vorige.

Bram Rekveld
    Customerservice