Vandaag geopend: 11:00 - 17:00

Populaire tours & activiteiten in en om Overloon
vanaf US$ 155,97
Meer info
2 weken geleden beoordeeld via mobiele applicatie

Vreselijk! Dr was niks voor kinderen en ik werd er zelf een beetje claustrofobies van. Nooit meer voor mij. Zonde van mn geld

Datum van activiteit: september 2021
3 weken geleden beoordeeld via mobiele applicatie

Tijdens een fietstocht uitkomen bij dit museum in Overloon is niet echt bijzonder. Een kwestie van plannen. Maar de mogelijkheid hebben om via een luchtbrug door het museum te fietsen is wel bijzonder. De fietsbrug geeft je de gelegenheid om vanuit wat grotere hoogte neer te kijken op de verschillende voertuigen en vliegtuigen in de grote expositiehal. Kenden we in Belgie al het " fietsen door het water " en " fietsen door de boomtoppen" het Nederlandse " fietsen door het museum" is zeker een aanrader. Zeker een keer doen als je in de omgeving bent.

Datum van activiteit: september 2021
4 weken geleden beoordeeld via mobiele applicatie

Voor een oorlogsmuseum is het prachtig vormgegeven. Vrijwel alles onder dak, dus ook geschikt bij slecht weer. Het museum is minder donker qua toon dan jaren geleden. Geschikt voor kinderen vanaf een jaar of 8, tenminste als ze liefhebber zijn van voertuigen, de centrale collectie. (Geef ze een oud fototoestel en ze kunnen zich uitleven.) Het geschiedenisdeel van het museum is vanaf 10-12 jaar goed te doen, maar het is maar een bescheiden deel.

Beoordeeld op 13 augustus 2021 via mobiele applicatie

Als kind ben ik hier ook geweest. Had toen belangstelling voor de tanks en andere legervoertuigen, van de achtergrond wist ik toen niet veel. Als 60er kijk ik er nu anders tegenaan. De geschiedenis van de 2e wereldoorlog laat ons zien dat dit nooit meer mag gebeuren. De ellende uit de oorlogsjaren heeft veel sporen achtergelaten. De ellende is voelbaar maar ook de trots om ons vrije bestaan te blijven behouden middels het verzet. Het museum is in de jaren behoorlijk uitgebreid en je hebt een dagdeel nodig om het museumbezoek te volbrengen. Duidelijke instructies bij elk object.

Beoordeeld op 8 augustus 2021 via mobiele applicatie

Lang geleden al geweest en altijd indruk achter gelaten. Ook na dit bezoek is dit gevoel niet minder. Prachtige collectie met ook voldoende aandacht voor de verhalen er achter. Aanrader