Vandaag geopend: 11:00 - 17:00
Opslaan
Hoogtepunten uit beoordelingen
Oorlog hoort in een museum

Ooit bezocht met mijn ouders. Aangezien vandaag eigenlijk Militracks zou zijn, deze datum in mijn ... meer lezen

1 week geleden beoordeeld

Populaire tours & activiteiten in en om Overloon
vanaf US$ 155,97
Meer info
4 weken geleden beoordeeld via mobiele applicatie

Voor een oorlogsmuseum is het prachtig vormgegeven. Vrijwel alles onder dak, dus ook geschikt bij slecht weer. Het museum is minder donker qua toon dan jaren geleden. Geschikt voor kinderen vanaf een jaar of 8, tenminste als ze liefhebber zijn van voertuigen, de centrale collectie. (Geef ze een oud fototoestel en ze kunnen zich uitleven.) Het geschiedenisdeel van het museum is vanaf 10-12 jaar goed te doen, maar het is maar een bescheiden deel.

Beoordeeld op 13 augustus 2021 via mobiele applicatie

Als kind ben ik hier ook geweest. Had toen belangstelling voor de tanks en andere legervoertuigen, van de achtergrond wist ik toen niet veel. Als 60er kijk ik er nu anders tegenaan. De geschiedenis van de 2e wereldoorlog laat ons zien dat dit nooit meer mag gebeuren. De ellende uit de oorlogsjaren heeft veel sporen achtergelaten. De ellende is voelbaar maar ook de trots om ons vrije bestaan te blijven behouden middels het verzet. Het museum is in de jaren behoorlijk uitgebreid en je hebt een dagdeel nodig om het museumbezoek te volbrengen. Duidelijke instructies bij elk object.

Beoordeeld op 8 augustus 2021 via mobiele applicatie

Lang geleden al geweest en altijd indruk achter gelaten. Ook na dit bezoek is dit gevoel niet minder. Prachtige collectie met ook voldoende aandacht voor de verhalen er achter. Aanrader

Beoordeeld op 4 augustus 2021

Hele uitgebreide collectie van materieel en objecten uit de tweede wereldoorlog. Alles is ruim opgesteld voor een goede doorstroom. De film/tentoonstelling in het midden van het museum is erg indrukwekkend. Parkeren kan gratis naast het museum. Vanaf het parkeerterrein is het nog wel een stukje lopen naar de ingang.

Datum van activiteit: juli 2021
Beoordeeld op 26 juli 2021 via mobiele applicatie

Prachtig museum met een enorme collectie voertuigen en spullen uit de tweede wereldoorlog. Ook grote diversiteit aan voertuigen. Als je echt van dit soort dingen houd is dit wel de plek om een keer gezien te hebben. Ook voor kinderen is het heel leerzaam en leuk. Kom over een paar jaar zeker nog eens terug.

Datum van activiteit: juli 2021