Vandaag geopend: 11:00 - 17:00
Opslaan
Hoogtepunten uit beoordelingen
Oorlog hoort in een museum

Ooit bezocht met mijn ouders. Aangezien vandaag eigenlijk Militracks zou zijn, deze datum in mijn ... meer lezen

1 week geleden beoordeeld
89mauricer
Oosterhout, Nederland
via mobiele applicatie
Fietsen door het oorlogsmuseum

Tijdens een fietstocht uitkomen bij dit museum in Overloon is niet echt bijzonder. Een kwestie van ... meer lezen

3 weken geleden beoordeeld

Populaire tours & activiteiten in en om Overloon
vanaf US$ 155,97
Meer info
Beoordeeld op 10 juli 2021

Geweldig groot en mooi opgezet museum met veel tanks en legervoertuigen. Alles staat overzichtelijk opgesteld. Door het museum loopt een fietspad. Alles is Corona prooef ingericht. Dit museum is een aanrader voor een liefhebber van militair materieel.

Datum van activiteit: juli 2021
Beoordeeld op 15 december 2020

Als je geinteresseerd bent in oorlogsmateriaal moet je hier beslist naartoe. Zeer grote collectie voertuigen en andere materialen. Het is leuk in tafereeltjes opgezet. Je kunt er zelfs met je fiets doorheen fietsen via een pad dat bovenin het museum loopt. Zeer leuk. Ook zeer geschikt met kinderen. Heeft ook een groot restaurant waar je een goede dagschotel of andere gerechten kunt nuttigen. Zeer de moeite waard.

Datum van activiteit: juli 2020
Beoordeeld op 12 december 2020 via mobiele applicatie

Indrukwekkend museum, zowel binnen als buiten. Goed te volgen verhaallijnen en logische volgorde in voertuigen en materiaal. Ingestelde looppaden zorgen voor voldoende ruimte.

Datum van activiteit: december 2020
Beoordeeld op 30 oktober 2020

Een erg mooi en compleet museum over WWII. De looprichtingen waren duidelijk aangegeven en daardoor liep je niets mis.
De collectie is erg compleet en geef t een goed beeld over de oorlog in het algemeen en de invloed op het leven hier.
Het enige jammere vond ik soms het gebrek aan uitleg bij de voertuigen; er stond wel PK etc, maar niet waar het precies voor was of verdere uitleg. De voertuigen waar dat wel was, gingen voor mij veel meer leven.

Datum van activiteit: oktober 2020
Beoordeeld op 10 oktober 2020

Indrukwekkende verzameling van materieel en materiaal uit (vooral) de 2e wereldoorlog. Zeer grote verzameling voertuigen en een aantal vliegtuigen.
Ook de tentoonstelling van Nederland in de oorlog was zeer mooi, educatief en indrukwekkend.
Erg mooi opgezet museum.
Voor mij had er nog wel een aparte tentoonstelling over de Slag bij Overloon zelf bij gemogen.

Datum van activiteit: oktober 2020