Vandaag geopend: 10:00 - 17:00
Opslaan
Hoogtepunten uit beoordelingen
Mooi groot museum.

Als je geinteresseerd bent in oorlogsmateriaal moet je hier beslist naartoe. Zeer grote collectie ... meer lezen

Beoordeeld op 15 december 2020
Ineke V
Ridderkerk, Nederland
Indrukwekkend

Indrukwekkend museum, zowel binnen als buiten. Goed te volgen verhaallijnen en logische volgorde in ... meer lezen

Beoordeeld op 12 december 2020

Populaire tours & activiteiten in en om Overloon
vanaf US$ 158,18
Meer info
Beoordeeld op 1 oktober 2020

Zoals gemeld, echt indrukwekkend. Groot, ruim en zeer informatief. Alles zo opgesteld met beschrijving dat volgens mij iedereen kan begrijpen wat het is en waar het voor gebruikt is geweest. Ik als WW2 geïnteresseerde kwam nog dingen tegen die nieuw voor me waren. Je kunt er gerust bijna een hele dag doorbrengen, zoveel staat er opgesteld. Ook de verhalen, foto's en kleding uit die tijd zijn ruim vertegenwoordigd in allerlei display's en vitrines. Ook voor de inwendige mens is er voldoende te verkrijgen. Is was zeer onder de indruk.

Beoordeeld op 29 september 2020

In-druk-wekkend. WOW. Wat een collectie, wat een duidelijke verhalen. Wat een enorm net geordend museum. Ook met de goeie corona maatregelen nog erg makkelijk te bezoeken en alles goed in je te laten werken. Je kunt er gemakkelijk een volle dag doorbrengen als je echt alles goed in wil laten werken. En weer heb ik meer respect gekregen voor de jonge mensen van heel ver weg, die ons te hulp kwamen om ons van een vreselijk regime te bevrijden. (Wat een verschil met de jeugd van tegenwoordig). Kortom, hij is eindelijk van mijn "te doen" lijst af, maar ik kom er zeker terug.

Beoordeeld op 26 september 2020 via mobiele applicatie

Mooi Museum als je van oorlogsgeschiedenis houd en dan voirnamelijk WO2. Ruim opgezet en nieuw, vriendelijk personeel . Goed restaurant met schappelijke prijzen. Mooie omgeving

Beoordeeld op 23 september 2020

Geweldig mooi museum uit de oorlogs jaren van die streek, veel voertuigen en complete verzamelingen. Echt een aanrader. TOP

Beoordeeld op 2 september 2020 via mobiele applicatie

Een bezoek aan het oorlogsmuseum is eigenlijk een must als je in overloon verblijft. Het museum geeft vanuit verschillende invalshoeken een indringende kijk op persoonlijke verhalen uit 2e wereldoorlog. Daarnaast is er een enorme hal met materieel en munitie uit deze tijd. Wat zeker de moeite waard is. Onze kinderen (2 en 4) hebben zich vergaapt aan het grote materieel, maar zijn te klein om alles goed te begrijpen. Er is wel een mooie grote speeltuin op het terrein in de buurt van het museum.