Vandaag geopend: 10:00 - 17:00
Opslaan
Hoogtepunten uit beoordelingen
Mooi groot museum.

Als je geinteresseerd bent in oorlogsmateriaal moet je hier beslist naartoe. Zeer grote collectie ... meer lezen

Beoordeeld op 15 december 2020
Ineke V
Ridderkerk, Nederland
Indrukwekkend

Indrukwekkend museum, zowel binnen als buiten. Goed te volgen verhaallijnen en logische volgorde in ... meer lezen

Beoordeeld op 12 december 2020

Populaire tours & activiteiten in en om Overloon
vanaf US$ 158,18
Meer info
Beoordeeld op 29 september 2020

In-druk-wekkend. WOW. Wat een collectie, wat een duidelijke verhalen. Wat een enorm net geordend museum. Ook met de goeie corona maatregelen nog erg makkelijk te bezoeken en alles goed in je te laten werken. Je kunt er gemakkelijk een volle dag doorbrengen als je echt alles goed in wil laten werken. En weer heb ik meer respect gekregen voor de jonge mensen van heel ver weg, die ons te hulp kwamen om ons van een vreselijk regime te bevrijden. (Wat een verschil met de jeugd van tegenwoordig). Kortom, hij is eindelijk van mijn "te doen" lijst af, maar ik kom er zeker terug.

Beoordeeld op 26 september 2020 via mobiele applicatie

Mooi Museum als je van oorlogsgeschiedenis houd en dan voirnamelijk WO2. Ruim opgezet en nieuw, vriendelijk personeel . Goed restaurant met schappelijke prijzen. Mooie omgeving

Beoordeeld op 23 september 2020

Geweldig mooi museum uit de oorlogs jaren van die streek, veel voertuigen en complete verzamelingen. Echt een aanrader. TOP

Beoordeeld op 2 september 2020 via mobiele applicatie

Een bezoek aan het oorlogsmuseum is eigenlijk een must als je in overloon verblijft. Het museum geeft vanuit verschillende invalshoeken een indringende kijk op persoonlijke verhalen uit 2e wereldoorlog. Daarnaast is er een enorme hal met materieel en munitie uit deze tijd. Wat zeker de moeite waard is. Onze kinderen (2 en 4) hebben zich vergaapt aan het grote materieel, maar zijn te klein om alles goed te begrijpen. Er is wel een mooie grote speeltuin op het terrein in de buurt van het museum.

Beoordeeld op 1 september 2020 via mobiele applicatie

Vandaag met zoon hier geweest, online reserveren ivm corona. Museumkaart gratis en zoon €5.00korting met NL veteranenpas. Route staat goed aangegeven met pijlen op de grond, het was niet druk dus 1.5mtr afstand houden geen probleem. Ik was al eerder geweest, maar dat was voor de verbouwing. Bij binnenkomst prachtige filmbeelden op groot scherm aan de muur, de opkomst van Hitler voor 1940. Dan mooi overzicht over de jaren 1940-1945. Grote zaal met voertuigen, ziet er echt allemaal heel verzorgd en netjes uit, overal bordjes met technische uitleg. Zoon 6jaar bij de marine gevaren, miste wel de inzet van de marine in de 2de wereld oorlog? Tussendoor lunch genomen, vriendelijk personeel. Kortom zeker heen gaan, er is nog veel meer te zien en wat ontzettend leuk die fietsbrug!