Vandaag geopend: 10:00 - 17:00
Opslaan
Hoogtepunten uit beoordelingen
Mooi groot museum.

Als je geinteresseerd bent in oorlogsmateriaal moet je hier beslist naartoe. Zeer grote collectie ... meer lezen

Beoordeeld op 15 december 2020
Ineke V
Ridderkerk, Nederland
Indrukwekkend

Indrukwekkend museum, zowel binnen als buiten. Goed te volgen verhaallijnen en logische volgorde in ... meer lezen

Beoordeeld op 12 december 2020

Populaire tours & activiteiten in en om Overloon
vanaf US$ 158,22
Meer info
Beoordeeld op 2 september 2020 via mobiele applicatie

Een bezoek aan het oorlogsmuseum is eigenlijk een must als je in overloon verblijft. Het museum geeft vanuit verschillende invalshoeken een indringende kijk op persoonlijke verhalen uit 2e wereldoorlog. Daarnaast is er een enorme hal met materieel en munitie uit deze tijd. Wat zeker de moeite waard is. Onze kinderen (2 en 4) hebben zich vergaapt aan het grote materieel, maar zijn te klein om alles goed te begrijpen. Er is wel een mooie grote speeltuin op het terrein in de buurt van het museum.

Datum van activiteit: september 2020
Beoordeeld op 1 september 2020 via mobiele applicatie

Vandaag met zoon hier geweest, online reserveren ivm corona. Museumkaart gratis en zoon €5.00korting met NL veteranenpas. Route staat goed aangegeven met pijlen op de grond, het was niet druk dus 1.5mtr afstand houden geen probleem. Ik was al eerder geweest, maar dat was voor de verbouwing. Bij binnenkomst prachtige filmbeelden op groot scherm aan de muur, de opkomst van Hitler voor 1940. Dan mooi overzicht over de jaren 1940-1945. Grote zaal met voertuigen, ziet er echt allemaal heel verzorgd en netjes uit, overal bordjes met technische uitleg. Zoon 6jaar bij de marine gevaren, miste wel de inzet van de marine in de 2de wereld oorlog? Tussendoor lunch genomen, vriendelijk personeel. Kortom zeker heen gaan, er is nog veel meer te zien en wat ontzettend leuk die fietsbrug!

Datum van activiteit: september 2020
Beoordeeld op 16 augustus 2020

Mooi museum. Je krijgt een heel goed beeld van de oorlogsjaren en van de slag bij Overloon via teksten, voorwerpen, indringende persoonlijke verhalen en natuurlijk de hal met alle tanks en vliegtuigen. Indrukwekkend.
De coronaregels in het museum worden heel streng nageleefd, overal staan pijlen om de looprichting aan te geven en toen ik even 10 meter terugwandelde om een van mijn gezinsleden te halen, werd ik meteen terechtgewezen. (Op dat moment niet echt nodig overigens, want het was niet druk dus ik hinderde er niemand mee.) Je mag overigens gewoon het hele rondje zo vaak doen als je wilt, dus het is niet zo dat je aan het eind iets niet opnieuw kunt gaan bekijken.

Wij zijn ook nog even anderhalve kilometer verderop gewandeld naar de Britse begraafplaats in de buurt, waar 279 Britten en 1 Nederlander begraven liggen die gesneuveld zijn bij Overloon. Dit staat aangegeven op de website van het museum.
Dat is echt een waardevolle aanvulling, we waren allemaal erg onder de indruk toen we zagen hoe jong sommigen van die gesneuvelde soldaten destijds nog maar waren.

Datum van activiteit: augustus 2020
Beoordeeld op 30 juli 2020 via mobiele applicatie

Het ziet er leuk uit en is goed op gezet. Alleen had wat mij betreft het aantal mensen dat wordt toegelaten wat minder gemogen om goed de 1,5 meter afstand te kunnen houden.

Datum van activiteit: juli 2020
Beoordeeld op 29 juli 2020 via mobiele applicatie

Mooie verzameling en zeer aansprekende manier om het verhaal te vertellen compleet met video’s en films

Datum van activiteit: juli 2020