Beoordeeld op 4 maart 2018 via mobiele applicatie

Het Efteling hotel is als hotel an sich gewoon degelijk met ietwat gedateerdere kamers. Door de aankleding kan ik me voorstellend at het voor kinderen echt heel leuk is. Doordat je 2 dagen “gratis” het park in mag (en parkeren) is de prijs te overzien.
Prima service in de bar, ontbijt ok maar niet bijzonder.
Enige echte nadeel is dat de kamers vrij gehorig zijn

Verbleef: maart 2018, reisde met een partner
Beoordeeld op 18 februari 2018

Ik was hier op een iets andere manier dan de meeste beoordelingen. Het was als homokoppel ter ere van Valentijn. Het hotel ligt uiteraard perfect gelegen om het park te bezoeken en biedt een aantal voordelen betreffende discounts voor shows, gratis (nuja) parkeren, en iets vroeger het park binnen mogen. Wij kwamen aan voor de grote vrijdag avond menigte en werden vlot en vriendelijk ingechecked.

Kamer was zeer geriefelijk en netjes maar wel wat aan de warme kant... het raam had een systeem om geopend te worden, maar dit was defect. De verwarming zorgde ervoor dat de lucht zeer droog was en we ons constant dehydrated voelden.

Toen we rond 20.00 naar beneden kwamen werd het ons duidelijk dat dit een hotel was voor gezinnen met kinderen. Geen probleem mee, maar t was toch een beetje een schok om overal kinderwagens te zien staan en gillende kinderen in pyama rond ons heen te zien lopen. Nooit een probleem mee gehad, maar t was wel een beetje surreel.

De bar is gezellig -vriendelijke barman, maar er kan gewerkt worden aan de sfeer in de ontbijtzaal en hoofdrestaurant... t is allemaal heel klinisch. Kwaliteit van het eten zat goed

We hadden het heel leuk in het Efteling hotel... maar t is toch echt geen normaal hotel! lols.
Enigste raadgeving die ik zou geven: mss zou het geen slecht idee zijn om een beperkte sectie van het restaurant af te sluiten en voor adults-only te behouden. Zo zouden koppels of ouders wiens kinderen al in bed liggen ook even een meer 'intiem' momentje kunnen hebben.

• Verbleef: februari 2018, reisde met een partner
Beoordeeld op 17 februari 2018

prachtig ,juist spijtig v h lawaai s nachts (compressor of airco? waarschijnlijk )7 verdiep kamer 9 comfortkamer Wat de temperatuur betreft was het wel naar de warme kant
spijtig dat men de temperatuur zelf niet kan regelen

Kamertip: ideale locatie met kinderen of mensen met lichte handicap
  • Verbleef: februari 2018, reisde met familie
Beoordeeld op 16 februari 2018

wie geloofd in de sprookjes of niet bij de efteling ben voor alles erbij jong en oud. hotel is prachtig en hadden de hans en grietje kamer met kleinzoon geboekt. raad iedereen aan doe het een keer, je zal er geen spijt van hebben

Verbleef: augustus 2017
Beoordeeld op 13 februari 2018

Mijn gevoel zegt dat de service beter is als je een dure kamer neemt ( als je niet de eerste keer gaat). De eerste keer was in maart 2016, toen hadden mijn dochtertje en ik ook een comfort kamer ( ben alleenstaande mama met weinig "budget" , maar wou mijn dochtertje toch een plezier doen voor haar 5de verjaardag en mezelf ook want was voor mij ook de eerste keer ),na een dagje park lagen er kleine cadeautjes, wat snoepgoed enzo, in het park was het ook super rustig, in de avond werden wij naar het zwembad gebracht en weer opgehaald. Echt niet verwacht van de service , top !( ik dacht zelfs met de buggy te gaan of een taxi te bestellen, maar dat kon volstrekt niet omdat het gevaarlijk was en donker). De kamer op zich in orde hier en daar een stofje en wat haartjes in bad en een paar vlekjes hier en daar , maar geen serieuze klachten. Voor het ontbijt had ik de vroege genomen ( ze was een vroege vogel), het ontbijt was leuk en veel keuze en helemaal top toen assepoester en roodkapje langskwamen. De tweede keer was ook in maart 2017, in het park was het weer erg rustig, voor de overnachting had ik weer een comfort kamer genomen ( voor het "budget"), wij hadden een upgrade gekregen ( er waren kamers vrij , omdat het vrij rustig was) tegen kleine betaling, zo kregen wij de assepoester suite , mooie kamer echt top in de toren met geluid en details. Er lagen meer cadeautjes en snoepgoed als het jaar voordien , dochtertje was in de wolken en kon haar ogen niet geloven, de badkamer was gelijkaardig als in de comfortkamer, hier en daar wat stof en vuiltje en haartje in het bad, maar geen serieuze klachten, 's avonds werden we weer gebracht naar het zwembad en terug, echt top. Dochtertje is gaan slapen met een wens om een nachtje te blijven , ik heb een extra nacht bijgenomen en aan de receptie hebben ze hun best gedaan om een zo laag mogelijke prijs te geven, na het park de tweede maal toen wij binnenkwamen lagen er weer cadeautjes en snoepgoed, die avond zijn wij naar klaas vaak gaan kijken en dat was ook top en heel fijn voor de kinderen. In de ochtend, deze keer de late, was de gelaarsde kat, ravelijn langs geweest, wij mochten kiezen waar wij gingen zitten , weer veel keuze qua eten.
De derde keer zijn wij nu in de krokusvakantie februari 2018 gegaan, comfort kamer weer genomen, eerst zijn we naar het park geweest, deze keer was het wat anders ik vond dat het redelijk druk was ,ook al stond er bij de druktekalender rustig, maar ik vond van niet , wij waren het gewoon om het rustig aan te doen en elke attractie heel de dag door te doen, was het deze keer toch even slikken,de eerste dag de zondag viel het beetje mee, misschien omdat het slecht weer was dat de rijen meevielen, toch hebben wij van de ene kant naar de andere kant moeten lopen om zo eerst de attracties te moeten doen waar minder volk stond. "Bevroren" en moe zijn wij naar ons hotel gegaan, sleutel opgehaald, binnen was de dochter een beetje teleurgesteld , ze had wat meer verwacht er was niets van snoepgoed niets van kleine cadeautjes "aandenken" , geen doosje met flesjes toiletartikelen ( de eerste en tweede keer stonden er in de badkamer voor de kinderen een doosje met daarin kleine flesjes shampoo,..) misschien omdat het drukker was,dat ze niet aan iedereen konden denken? Het was ook koud in de kamer, in de gordijnen zaten vlekken, in het bad zaten haren, in de tapijt waren vlekken,... In afwachting voor klaas vaak dachten wij om een spelletje te spelen, maar hadden gezien dat er geen spelregels bij zaten. Na klaas vaak hadden wij eerst getwijfeld om ze te vragen, maar uiteindelijk toch gevraagd en iemand van de receptie is het komen brengen naar onze kamer. Bij het ontbijt de tweede dag zoals altijd was er veel keuze, er was wel niemand van de figuren langs geweest en dat vond de dochter wat jammer ze had er zo naar uitgekeken. In het park bij de nieuwe attractie symbolica hebben wij meer als een uur moeten aanschuiven, waardoor wij niet alles hebben kunnen doen, het weer was ook koud en het was druk.
Ik denk dat wij een beetje de verkeerde keuze hebben gemaakt om tijdens de kou en de vakantie te gaan. In het park wou de dochter een foto met pardoes, maar van het meisje dat bijliep mocht het enkel op het plein voor symbolica dus moesten wij meelopen tot daar, terwijl er andere kinderen wel op de foto mochten met pardoes, die ze na ons tegenkwamen. Deze keer was het leuk, maar over het algemeen minder. Zo hebben wij 2 dagen achter prinses pardijn gelopen om ze te vinden, omdat de app niet helemaal goed werkte.
Het personeel is wel vriendelijk zowel in het hotel als in( de winkeltjes van )het park.

• Verbleef: februari 2018, reisde met familie