“Beter dan psv”
Beoordeling van De Blauwe Lotus

De Blauwe Lotus
Geclassificeerd als nr. 104 van 549 Restaurants in Eindhoven
Keukens: Aziatisch
Beschrijving: We are an Asian fusion restaurant, situated inside the Philips stadium with a perfect view on the pitch, so unique, the view and our kitchen! Please, come and check us out.
31 maart 2019 beoordeeld

een geweldige avond in het psv stadion.
Meer van genoten dan van het voetbal tegen ajax!
5 gangen die telkens verrasten.
Wijnarrangement ook geweldig, zeker nadat sommelier nando nog een zuid italiaan wist te combineren bij het vleesgerecht.
Verandering van chinees naar europees is prima wat ons betreft

15 maart 2019 beoordeeld

Gelegen in het PSV voetbal stadion zit de Blauwe Lotus. Een restaurant met een lange historie in Eindhoven. Echter de gastheer met een deel van de keuken brigade is vertrokken en voor mij zijn ze zoekende. Je zou het kunnen omschrijven als fusion (Oost ontmoet West). maar de gerechten miste voor mij een duidelijke signatuur.

We begonnen met een amuse dimsum (OK) en een soepje van pompoen met kokosschuim. ook nog lekker.
Daarna hadden we een rilette van eend met wakamé en radijsjes. Dit was ook nog wel redelijk maar de toast, waarvan je verwacht dat deze warm én krokant is was zeker niet het geval. Dit soort details zijn wel belangrijk.
Het volgende gerecht was gebakken kabeljauw met mais, popcorn, wortelcrème en een pittige saus. deze saus was te pittig, waardoor de rest wat wordt weggedrukt.
Het hoofdgerecht was ribeye met rendang saus een crumble een worteltje en een stukje courgette. Matig en geen herkenbaarheid (wat beoog je met dit gerecht.
Het dessert leek een samenraapsel van diverse dessertvarianten.

de bediening was wisselend. Een ober die erg zijn best deed en de ander waar het soms te veel moeite leek.

Dit moet echt anders willen wij er terugkomen.

14 maart 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Wij hebben met 4 personen en baby om 1 uur gereserveerd hebben genoten van alle voorgerechtjes van de kaart alle even lekker we konden niet kiezen en alle 4 een hoofdgerecht waarvan de Peking eend met flensjes een echte hit geweldig lekker heerlijke eend precies goed niet te droog knapperige huid zacht vlees echt super desserts weinig keus maar lekker daarnaast ontzettend oplettende vriendelijke gezellige bediening Mieke (de bedrijfsleider) heeft van het begin af aan erg haar best gedaan en dat te bedenken dat we haar ook in haar pauze nog hebben laten blijven wij zijn om 8 uur savonds naar huis gegaan goede wijnen genuttigd leuke gesprekken en de Peking eend tot 4x toe besteld een heerlijke mid“dag” kun je wel zeggen een echte aanrader wij komen gauw weer

9 maart 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Met de kinderen hier genoten van een 4 gangen verrassing menu, eerst 2 lekkere amuses. Alle gangen waren super lekker, alle borden zien er mooi opgemaakt uit, er wordt gebruik gemaakt van vele goed combinerende ingrediënten, ook groenten krijgen aandacht. Na heerlijke tonijn en Nog een lekkere vis met coquilles, heerlijk gesneden ribeye, super mals. Ook het dessert was een toppertje, we hebben heerlijk gegeten het was ruim voldoende, bediening was super gastvrij, we komen zeker terug

3 februari 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Verfijnde gerechten. Het pannenkoekje met garnalen is super, ook de sashimi van ossenhaas, de entrecote en zeebaars zijn aanraders. Je wordt heel leuk ontvangen en eerst een drankje aan de bar is echt een gezellig begin van de avond. De amuses die bij de borrel werden geserveerd getuigen ook van een hoog service niveau. Hogere prijsklasse maar daarvoor krijg je ook een avondvullend diner met fraaie wijnen!

Datum van bezoek: februari 2019

Reizigers die De Blauwe Lotus bekeken, bekeken ook

Nuenen, Noord-Brabant

Eindhoven, Noord-Brabant

In De Blauwe Lotus geweest? Deel je ervaringen!