“Lekkere dim sum, ongezellig, matige bediening”
Beoordeling van New Oriental Food City

New Oriental Food City
Geclassificeerd als nr. 246 van 540 Restaurants in Eindhoven
Keukens: Thais
11 maart 2019 beoordeeld

Jaren geleden hadden wij hier gegeten, toen was het nog Thais. Inmiddels zijn er nieuwe eigenaren en is het een Chinees restaurant geworden.
Het is een vrij groot restaurant. Het is één grote zaal, karig aangekleed en dus ongezellig. Bij binnenkomst viel op dat bijna alle gasten van Aziatische afkomst waren, veel families die aan grote ronde tafels met draaiplateaus zaten te eten.
De bediening is niet erg goed. De meeste personeelsleden lijken geen Nederlands te spreken. Onze gastheer gelukkig wel, maar de uitleg over de gerechten (ook tijdens het serveren) was minimaal.
Wij gingen voor de dim sum. De keuze is behoorlijk groot en de gerechten werden in een aangenaam tempo geserveerd. We hadden in totaal 5 gerechten besteld, en dat was voldoende voor ons tweeën. Het eten smaakte prima, daar was niks op aan te merken.
Ik zou hier zelf niet gaan dineren, vanwege het gebrek aan sfeer en de matige bediening. Voor een lunch kun je hier wel terecht, zeker de dim sum.

Datum van bezoek: februari 2019

7 februari 2019 beoordeeld

Kregen geen uitleg over de menu’s . Personeel was niet vriendelijk.
Eten was allemaal heel apart en we misten de gewone Chinese gerechten .
Geen welkom gevoel .

Datum van bezoek: februari 2019
4 november 2018 beoordeeld

Het restaurant vind je op de eerste verdieping van het torentje van het winkelcentrum Heuvel op de Markt. Je ziet hier amper Europeanen. Je krijgt een gedrukt blaadje waar je gekozen gerechten kan aankruisen. Op een ander blaadje zie je de foto's van de gerechten. Bestel een 3 à 4-tal verschillende gerechten. Dat is ruimschoots genoeg voor 2 personen. Indien je dim sum bestelt wil je misschien meer kiezen. Ter info: Chinezen drinken thee bij hun eten. Een fles bruiswater kost 2x zoveel. We vonden het eten heel lekker. Net zoals in China. Dit restaurant is een aanrader.

Datum van bezoek: november 2018
11 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Tijdens onze trip naar Eindhoven heerlijk gegeten bij New Oriëntal Food City. Erg aardig en attent personeel. Na het eten werd doggy bag aangeboden. Erg goed eten (gaan gewoonlijk chinees eten in Amsterdam op de zeedijk). En na het eten goede koffie! Prijs kwaliteit erg goed, jammer dat je geen 6 sterren kunt geven: aanrader!

Datum van bezoek: mei 2018
11 januari 2018 beoordeeld

We kwamen hier bij toeval terecht. We hadden een "gewone" Chinees verwacht, maar niets is minder waar. Een uitgebreide keuze aan dim sum en kleine gerechten. Ook minder voor de hand liggende gerechten (ingewanden, orgaanvlees). Dat het merendeel van de gasten uit Aziaten bestond zegt wel iets over de authenticiteit van het eten: oorspronkelijke gerechten, niet of nauwelijks aangepast aan de westerse smaak. Een aanrader voor iedereen die van echt Chinees eten houdt.

Datum van bezoek: december 2017

Reizigers die New Oriental Food City bekeken, bekeken ook

Eindhoven, Noord-Brabant

In New Oriental Food City geweest? Deel je ervaringen!