Beoordeeld op 7 september 2017

Zeer last minute beslist om een tweedaagse Breda te doen en dit hotel op basis van de foto's en ligging uitgekozen voor de overnachting.

De ligging is inderdaad perfect, op wandelafstand van het centrum, in een wat rustigere buurt. Al hoef je niet persee te wandelen, want het hotel heeft ook fietsen beschikbaar voor zijn gasten.

Het hotel zelf is gevestigd in een een oud pand dat op een zeer mooie en waardige manier gerestaureerd. De kamers zijn allemaal op een eenvoudige manier, doch met oog voor detail afgewerkt.

Ook het onthaal was super hartelijk en spontaan. Geen verveelde receptionist uit een ketenhotel, maar een vriendelijke, spontane, goedlachse ontvangst door iemand die op de hoogte is van alles in en om het hotel.

Tot slot genoten we ook van een superontbijt! Alles aanwezig wat je maar kan wensen en nog wat leuke extra's die je enkel in dergelijke kleine boutiekhotelletjes kan verwachten :-)

Beoordeeld op 10 juli 2017

Wij verbleven afgelopen weekend in hotel het Scheepshuys. Je voelt je erg welkom in dit hotel en hebt niet het idee dat je een nummertje bent. Bij binnenkomst werd ons meteen een drankje aangeboden. We hadden een 2 persoons hotelkamer met gedeelde douche. Dit was voor ons prima te doen omdat we maar 1 nachtje verbleven. Overal was aan gedacht, de badjassen en pantoffels lagen klaar in de kast en we konden zelfs fietsen huren. De kwaliteit- prijsverhouding is uitstekend en de foto's op de website geven een goed impressie van hoe het er werkelijk uitziet. Kortom, een echte aanrader als je niet voor een standaard hotelovernachting wil gaan! Wij komen zeker terug.

Ajan & Marieke

Kamertip: Kamers aan de achterkant van het hotel zijn rustiger
Beoordeeld op 8 juli 2017 via mobiele applicatie

Dit gezellige boetiek hotel opende in april 2017 na een overname en volledige renovatie de deuren. De gastvrouw verwelkomt je op een zeer persoonlijke en hartelijke manier. De gouden windwijzer in de vorm van een schip biedt een prachtig verhaal. De eigenares vertelt er met trots over en biedt bovendien de best mogelijke service die je je kan wensen. Niets is hier teveel gevraagd.

Het hotel ligt op wandelafstand van het stadscentrum en is voorts vlot bereikbaar met de auto. Er is een eigen afgesloten parking en het hotel verhuurt zelf ook fietsen.

De kamers en het interieur van de ontbijtruimte, salon, inkomhal zijn prachtig. Dit hotel ademt nostalgie hoewel alles naar de huidige normen is ingericht. De badkamers zijn klein maar wel brandschoon. De bedden zijn absoluut goed, enkel de hoofdkussens mochten iets dikker maar daar beloofde de gastvrouw werk van te maken.

Dit gezellige en persoonlijke hotel is een absolute aanrader! Wij komen zeker terug!

Beoordeeld op 8 februari 2016

dit hotel ligt niet in het centrum , maar toch niet ver , gratis parkeren en ze hebben fietsen die je mag gebruiken , het ontbijt is een buffet die rijkelijk is en overheerlijk, de kamers zijn verzorgd en mooi ingericht

Datum van verblijf: maart 2015
Beoordeeld op 8 december 2015

Het Scheepshuys is een prima plek voor een overnachting. Niet echt dicht bij sights, maar voor een zakelijke overnachting zeer geschikt. Kamer was mooi en sfeervol met plafondbalken. Uitgebreid ontbijtbuffet, gelegenheid om zelf dingen klaar te maken

Datum van verblijf: september 2015
  • Reistype: Reisde voor zaken