Boutique Hotel Het Scheepshuys
Agoda.com
  • Inclusief ontbijt
Orbitz.com
10 juli 2017 beoordeeld

Wij verbleven afgelopen weekend in hotel het Scheepshuys. Je voelt je erg welkom in dit hotel en hebt niet het idee dat je een nummertje bent. Bij binnenkomst werd ons meteen een drankje aangeboden. We hadden een 2 persoons hotelkamer met gedeelde douche. Dit was voor ons prima te doen omdat we maar 1 nachtje verbleven. Overal was aan gedacht, de badjassen en pantoffels lagen klaar in de kast en we konden zelfs fietsen huren. De kwaliteit- prijsverhouding is uitstekend en de foto's op de website geven een goed impressie van hoe het er werkelijk uitziet. Kortom, een echte aanrader als je niet voor een standaard hotelovernachting wil gaan! Wij komen zeker terug.

Ajan & Marieke

Kamertip: Kamers aan de achterkant van het hotel zijn rustiger
  • Verbleef: juli 2017, reisde met een partner
8 juli 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Dit gezellige boetiek hotel opende in april 2017 na een overname en volledige renovatie de deuren. De gastvrouw verwelkomt je op een zeer persoonlijke en hartelijke manier. De gouden windwijzer in de vorm van een schip biedt een prachtig verhaal. De eigenares vertelt er met trots over en biedt bovendien de best mogelijke service die je je kan wensen. Niets is hier teveel gevraagd.

Het hotel ligt op wandelafstand van het stadscentrum en is voorts vlot bereikbaar met de auto. Er is een eigen afgesloten parking en het hotel verhuurt zelf ook fietsen.

De kamers en het interieur van de ontbijtruimte, salon, inkomhal zijn prachtig. Dit hotel ademt nostalgie hoewel alles naar de huidige normen is ingericht. De badkamers zijn klein maar wel brandschoon. De bedden zijn absoluut goed, enkel de hoofdkussens mochten iets dikker maar daar beloofde de gastvrouw werk van te maken.

Dit gezellige en persoonlijke hotel is een absolute aanrader! Wij komen zeker terug!

Verbleef: juli 2017, reisde met een partner
8 februari 2016 beoordeeld

dit hotel ligt niet in het centrum , maar toch niet ver , gratis parkeren en ze hebben fietsen die je mag gebruiken , het ontbijt is een buffet die rijkelijk is en overheerlijk, de kamers zijn verzorgd en mooi ingericht

Verbleef: maart 2015
8 december 2015 beoordeeld

Het Scheepshuys is een prima plek voor een overnachting. Niet echt dicht bij sights, maar voor een zakelijke overnachting zeer geschikt. Kamer was mooi en sfeervol met plafondbalken. Uitgebreid ontbijtbuffet, gelegenheid om zelf dingen klaar te maken

• Verbleef: september 2015, reisde voor zaken
20 juni 2015 beoordeeld via mobiele applicatie

Het is alweer jaren geleden dat ik in het Scheepshuys logeerde voor een aantal weken in afwachting van een eigen appartement en voor mijn reis naar Curaçao.
Hoewel ik een bescheiden kleine kamer boekte aan de voorkant heb ik zeer genoten van dit gastvrije en prettige hotel dat huiselijkheid en veiligheid uitstraalt. Het werd en wordt nog steeds gerund door een eigenaresse die de gave heeft om je zowel een persoonlijk welkomsgevoel te geven als gastvrouw waarbij je logeert en toch het professionele managersprofiel behoudt dat hoort bij het hotelwezen. Indertijd werd zij geassisteerd door een zeer sympathieke dame die je wegwijs maakte in het grote huis, een villa met een rijke historie in het Bredase.
Sindsdien heb ik veel gereisd en in vele hotels verbleven, maar het Scheepshuys blijft mij bij door het persoonlijke en bizondere karakter. Het is een particulier verblijf dat zeker is gebaseerd op vertrouwen omdat de gasten daar gebruik kunnen maken van eigen faciliteiten in de grote keuken,zelf wat kleine dingen kunnen bereiden en ook in een grote koelkast kunnen bewaren. Omdat er geen voortdurende receptie aanwezig is ben je op jezelf aangewezen en dat geeft een creatieve impuls aan het verblijf.

Mooie oude en goed onderhouden trappen, een gezellige eetkamer met prima verzorgde ontbijten in de ochtend. Een ruime kamer om te kunnen lezen met uitzicht op een prachtige omringde tuin die rust uitstraalt en ook geeft. Echt een hotel om tijdelijk te verblijven. In Breda is veel te zien en te doen. Je krijgt er alle adviezen voor leuke trips. Ook voor verblijf van mensen met werk in het bedrijfsleven zeer geschikt.
Echt een hotel om je thuis te voelen. Hoewel ik nu een appartementje bezit in deze stad zal ik zeker tussen mijn reizen door graag nog eens teruggaan om wat nachtjes en dagen door te brengen in dit Scheepshuys met de mooie historie!

Verbleef: juni 2015, reisde alleen