Hotel Merlinde
  • Restaurant
Novotel Breda(Breda)(Heel veel waar voor je geld!)
Orbitz.com
Agoda.com
  • Inclusief ontbijt
Official Hotel
  • Restaurant
Boutique Hotel Het Scheepshuys(Breda)(Heel veel waar voor je geld!)
Priceline
18 december 2016 beoordeeld

Een rare gewaarwording bij het inchecken .. een zorghotel .. Veel rollators, een verpleegster op de gang .. op zoek naar de check-in .. Aardige dame, charmant. Parkeren VOOR de deur kost geld, ACHTER is gratis ... Weer naar buiten en de auto verplaatsen ... (waar was de instructie hiervoor). Een heren (en dames-)lounge .. open haard en een verdwaald 'stelletje' dat ook geboekt heeft. Ik voel me ongemakkelijk .. Personeel is zeer dienstbaar! Restaurant is tot 20:00 geopend.
De kamer was verzorgd. Lage plafonds (schuin dak) met mijn ruim 2 meter erg lastig .. Toilet heeft nog sporen van een vorige bezoeker .. da's minder. Bed is mooi van maat en ik slaap er goed op. Ontbijt is verzorgd (>7:00) .. onder een hoek van 90 graden verspreid opgesteld ... ik moest de thee en andere dranken zoeken .. Voor het geld (±100,-) zijn er plekken waar ik mij meer op mijn gemak voel en waar e.e.a. beter geregeld is. Mijn opmerking bij Check-out over toilet wordt 'lauw' opgepakt ..

• Verbleef: december 2016, reisde voor zaken
18 september 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Een op zich prima hotel, alleen lees je op de boekingssite niet duidelijk dat het voornamelijk een zorghotel betreft. Een belletje naast het bed voor de zuster een rolstoelvriendelijke badkamer en in de lobby rollators en rolstoelen. Personeel is wisselend, sommigen hebben echt het besef in een hotel te werken, maar anderen vinden het echt een verpleegtehuis. Als je s avonds later naar je kamer gaat moet je aanbellen om te worden opengedaan, niet passend bij een hotel.

Verbleef: september 2016, reisde met een partner
2 september 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Heel vriendelijk personeel in dit zorghotel. Het hele opzet om hotelgasten samen met zorgbehoevenden te laten overnachten is fantastisch! Ook een heel mooi pand! We mochten gebruik maken van het afgesloten fietsenhok, wat ook wel handig was op onze fietsvakantie. De ruime kamers met verstelbare bedden waren een grote luxe! Hier kom ik zeker terug!

Verbleef: september 2016, reisde met familie
27 augustus 2016 beoordeeld

Zorgeloos zorg hotel, met veel praatjes naar weinig service, zo zou je dit hotel kunnen noemen. Duur en slecht verzorgd qua service. Kamers zonder airco en dat bij 35 graden C is niet prettig. Zelfs een simpel doosje kleenex ontbreekt. Mijn vrouw ging er voor wat extra zorg na een operatie. De onthaal was vriendelijk maar daarna was het hopeloos. Ze mocht trouwens niet van haar kamer omdat ze uit Belgie Brasschaat kwam. Eerst moet er een ziekenhuis bacterie onderzocht worden.... Enfin, ik zou dit hotel niemand aanraden. Mijn vrouw is dan ook na 3 dagen vertrokken naar een Fletcher hotel. Waar je wel kunt eten en drinken in een restaurant. Overigens het eten in het hotel - restaurant is niets speciaals. Gelukkig heeft Breda meer te bieden. Hier zou ik in ieder geval hier wegblijven.

Kamertip: Zoek eerst een ander hotel
  • Verbleef: augustus 2016, reisde met familie
21 juli 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Bij aankomst vanuit het ziekenhuis naar hotel Merlinde, was het wel een verademing. Zeer vriendelijke ontvangst en snel naar je kamer. Tweepersoonskamer was ruim. Douche was ruim en open en maakte je alles mee nat. Er was ook een bad en een douchestoeltje. Kregen genoeg handdoeken. Moest wel af en toe om wc papier vragen en of de toiletbril weer naar boven kon. Dat werd helaas steeds vergeten en was extra belastend. Linnengoed wilde ik graag om de dag verschoond hebben aangezien ik 20 uur per dag in bed lag. Dat liep niet meteen even lekker. Werd er vaak met ogen gerold en dan krijg je het gevoel dat het teveel is. Moet zeggen dat een schoonmaakdame van een heel ander kaliber was en er wel een goede houding met respect op na hield.
Ik heb geen zorg gehad omdat ik mezelf kon wassen en aankleden. Ik moest voornamelijk bijkomen na een zware rugoperatie en vooral niets doen.
Ontbijt werd op de kamer gebracht. En met vol pension kon je lunch en diner in restaurant gebruiken. Keuze is zeer beperkt en verveelde snel. Sommige gerechten waren erg goed en anderen vielen tegen.
Viel me op dat gemiddelde leeftijd erg hoog was. Dat je het gevoel had in een bejaardentehuis te zitten.
Er waren geen vaste tijden voor ontbijt brengen (tussen 7.45-9.00) en weer ophalen. De een deed meteen het grote licht aan en de ander vroeg of de gordijnen voor je open konden. Schoonmaakdienst (3-4 dames tegelijk) was met zeven minuten alweer klaar. Die konden tussen 10.00 en 13.00 binnenkomen. Dat voelde ongemakkelijk. Ook kwam er vrij veel personeel voor "iets" je kamer binnen, dat voelde erg onrustig. De kamer was ook behoorlijk gehorig. Geluiden van de straat hoorde je maar ook je (boven) buren als er met meubels geschoven werd of er gewoon werd gelopen.
De receptie was vaak gesloten en dan werd je naar de medewerkers van het restaurant verwezen. Moet zeggen dat ze dat erg goed opvingen.
Waren erg vriendelijk allemaal, sommige een beetje te gemaakt vriendelijk en ze zouden toch liever "normaal" tegen je mogen spreken. Wij zijn nog lang niet bejaard, dement en zeker niet doof.
Ook viel het me op dat niemand vroeg hoe het met je gezondheid en je herstel ging.
Ik ben blij dat er zoiets als een zorghotel bestaat. En zou hotel Merlinde ook zeker aanbevelen. De zwaarste tijd na een operatie kan op deze manier goed worden opgevangen. Je moet dan alleen wel wennen aan het feit dat je weinig privacy hebt en je geen luxe hebt. En je bed niet zo mooi en strak is opgemaakt als in een gemiddeld hotel. En dat je op een zweterig matras slaapt met ziekenhuislinnengoed. Een topdek zou absoluut geen overbodige luxe zijn!

Verbleef: juli 2016, reisde alleen