“Ons aller geschiedenis”

Breda's Museum
Geclassificeerd als nr. 26 van 61 dingen om te doen in Breda
Attractiegegevens
25 augustus 2016 beoordeeld

De geschiedenis van Breda is ook een beetje de geschiedenis van ons land. Dat leer je in het museum van Breda, en zo heb ik het ook ervaren. Die periode van onze grote revolutie tegen de Spanjaarden, die wij - dat hebben we zo geleerd - de 80-jarige oorlog zijn gaan noemen, heeft ook veel te maken met mij als Gouwenaar, en oud Kennemerlander. Het is dus allemaal heel herkenbaar, en ik vind dat de getoonde werken iets hebben toegevoegd aan mijn al heel oude geheugen....
De tentoonstelling is echter niet zo groot, en met een uurtje heb je alle zaken wel gezien, gelezen, inclusief de films.
En toen stonden we weer buiten. Een beetje pech natuurlijk, omdat de laatste tentoonstellingen net allemaal werden afgebroken, en de nieuwe nog moesten worden opgebouwd. Voor ons maakte dat niet uit, omdat wij Museumkaarten hebben. Maar ik lees ook reviews waarin mensen zeggen dat ze het hele entreebedrag moesten betalen voor een half museum.
Overigens: mooi gebouw, goed verzorgd, goede toiletten, kluisjes aanwezig, museumwinkel(tje) en -café aanwezig. Wat mij betreft: de moeite waard.

21 augustus 2016 beoordeeld

Prachtig, modern museum, aan de rand van het centrum. Dit mag een bezoek niet tegenhouden. Het ligt aan het eind van een winkelstraat.Geeft de geschiedenis weer van Breda. Er is ook een wisselende tentoonstelling.

9 augustus 2016 beoordeeld

Heel interessant om ook dit museum eens bezocht te hebben en zo de historie van de stad Breda in woord en beeld te zien. Absoluut de moeite waard!

11 juni 2016 beoordeeld

Ongeveer twintig minuten wandelen vanaf het station vindt je het Breda's museum vlak bij het Chasse veld. Voor het museum staan zomerse bankjes waar je even op kunt zitten. Binnen is de tentoonstelling "Dat is ook een portret!" deze laat hedendaagse kunstenaars zien wat zij onder een portret verstaan. De kunstwerken verschillen daardoor sterk, en laten elke stijl wel zien. Er is tevens een tentoonstelling over de geschiedenis van Breda. Beneden is er tijd en ruimte voor een kop koffie.

Bekijk meer beoordelingen
7 juni 2016 beoordeeld

Heb even geleden t Bredase museum bezocht! Portret expositie ! Op diverse manieren werden er portretten uitgebeeld! Klein museum ! Donkere ruimtes . Jammer kon mooier zijn!

Reizigers die Breda's Museum bekeken, bekeken ook

In Breda's Museum geweest? Deel je ervaringen!