“Exceptioneel goed van aperitief tot en met nagerecht”
Beoordeling van Sabero

Sabero
Geclassificeerd als nr. 20 van 139 Restaurants in Roermond
31 mei 2018 beoordeeld

5 gangen menu met bijpassende wijnen. Alles maar dan ook alles klopt hier. De ambiance, de ongedwongen en gastvrije, waarbij gast, met hoofdletters geschreven., ontvangst, bediening etc. De smaken, presentatie zijn fantastisch. Er wordt gekookt op sterrenniveau.
Chapeau.

31 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Nico en Sonja Boreas hebben natuurlijk al ruimschoots hun sporen verdiend met hun restaurant in Heeze (2 Michelin sterren en top 5 Lekker) en hebben dan ook niets meer te bewijzen. Twee jaar geleden verkochten ze hun restaurant in Heeze. Chef-kok Nico ging op stage bij internationale toprestaurants en deed wat adviseurswerk. Toch kruipt het bloed waar het niet gaan kan en dus opende het echtpaar opnieuw een restaurant. Dit keer in een klein pand aan de Roerkade in Roermond. Een meer dan geslaagde comeback zo blijkt vanavond.

De setting is een stuk minder formeel, het aantal couverts is terug geschroefd naar maximaal 24 en het restaurant is slechts vier dagen in de week geopend. Het is een warme mei avond en het restaurant ligt pal in de zon. Als de buitentemperatuur in de zomer nog verder gaat oplopen zal een airco zeker geen overbodige luxe zijn. De service is zeer goed, nononsense, adequaat en zeer sympathiek. Gastvrouw Sonja blijkt nog altijd met een oprechte vriendelijkheid alle gasten aandacht te geven. Veel gasten vanavond in Roermond die ook eerder in Heeze kwamen.

Wij eten vanavond het uitgebreide menu met begeleidende wijnen. En alles wat we eten vanavond is absoluut overheerlijk. De keuken werkt in de open keuken ogenschijnlijk relaxed en brengt het ene na het andere topgerecht in een goed tempo aan tafel. We eten ondermeer voortreffelijke zeetong met asperges en milde curry en een memorabel gerecht met kreeft, gember en een zalige kreeftenjus. Dit is “gewoon” weer absoluut topniveau. Smaken zijn vandaag nog wat meer uitgesproken dan we nog herinneren van in Heeze en dat is een pluspunt. Daarnaast is de portionering uitstekend en krijg je van het hoofdingrediënt ook een genereuze portie. Dus niet zoals in steeds meer toprestaurants: een minuscuul stukje vis met allerlei schuimpjes en opsmuk. Als je een gerecht met kreeft krijgt, wil je ook echt kreeft krijgen en dat is bij Sabero zeker het geval.

De begeleidende wijnen zijn goed gekozen en worden naar wens van de gast bijgeschonken en je betaalt per glas en dat is een prima systeem. Alleen de rode wijn wordt veel te warm geserveerd en bevalt daardoor een stuk minder.

Nog geen twee maanden open, maar één ding is al duidelijk, dit is nu al het beste restaurant van Limburg. Zeker als je daarbij de redelijke prijzen in acht neemt. Voor ongeveer 150 euro pp, krijg je een uitgebreid genereus menu met heerlijke wijnen.

16 mei 2018 beoordeeld

Na sluiting van hun restaurant in Heeze, Nico en Sonja Boreas via de media blijven volgen en de eerste gelegenheid gegrepen om er naar toe te gaan.
Wederom van elk e minuut en elke hap mogen genieten, met voor mij als uitschieter de oester, want die was echt waanzinnig!
Echt een aanrader waar Michelin zeker niet omheen kan!

12 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Wat waren we blij toen we hoorden dat Nico en Sonja Boreas een nieuwe zaak gingen openen in Roermond.
De zaak ziet er fris en uitnodigend uit en als Sonja dan klaar staat om je naar de tafel te begeleiden, voel je je meteen van harte welkom. De 3 amuses die we voorgeschoteld kregen waren overheerlijk.
Maar toen we het eerste gerecht gereserveerd kregen, toverde dat meteen een brede lach op onze gezichten. Wat een genot. Voor ons een bewijs dat chefkok Nico aan de top van culinair Nederland staat.
Het gerecht bestond uit tomaat, Buratta en groente mostarda. De tomaat bestond uit verschillende soorten tomaten, en 1 van die tomaten was volgens mij geïnjecteerd met een zuurtje, wat als je erop beet ,zo'n waanzinnig smaak met zich mee bracht, gewoon subliem. Naarmate het diner vorderde kwamen we in steeds hogere sferen terecht.
Voor ons was de zeetong met asperges, grapefruit, zee-eik en milde curry ook een gerecht dat er uit sprong, maar tegelijk doe ik de andere gerechten er mee te kort.
Nico is terug......En hoe.

4 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

In een woord van begin tot eind overheerlijk!
Ontzettend gezellige, sfeervolle gelegenheid met een waanzinnig smaakvolle keuken. De gerechten zijn met liefde en uiterste zorg samengesteld. Dit voel je, proef je, ruik je en zie je terug op je bord. Sjiek maar wel laagdrempelig om er te eten. Voor, hoofd en nagerecht gegeten. Prijs kwaliteitsverhouding een 9... echt een aanrader voor sfeervol avondje uit eten. Let op... wel op tijd reserveren !

Reizigers die Sabero bekeken, bekeken ook

In Sabero geweest? Deel je ervaringen!