Beoordeeld op 26 augustus 2020

wel wat kleine kamers maar wel schoon ik heb er lekker gegeten zowel het ontbijt als het avondeten je kan kiezen uit verschillende vlaaien in het park kan je liggen/zitten op zitzakken deze vind je bij het terras. circa 20 minuten lopen naar station Maastricht-noord

Datum van verblijf: juli 2020
Beoordeeld op 23 augustus 2020

Zeer trendy kamers. Splinternieuw ingerichte ontbijtruimte. Zeer vriendelijk personeel. Alle gebouwen en de tuin zijn bijzonder goed onderhouden. Correcte prijzen voor dranken en gerechten. We keren zeker terug naar dit hotel.

Beoordeeld op 19 augustus 2020 via mobiele applicatie

Het hotel is gevestigd in een oud kasteel die omgetoverd is naar een hotel. Het is een mooi hotel in een mooie omgeving. Binnen 10 minuten ben je op het vrijthof!

Kamers zijn mooi ingericht. De badkamer is gescheiden. De douche en toilet zijn met een schuifdeur afsluitbaar. De wastafel bevindt zich in de kamer zelf. De bedden zijn goed alleen wat zacht (ik hou van harde bedden maar dit is natuurlijk persoonlijk.

Het ontbijt is goed en veelzijdig ook in coronatijd.

We hebben ook in het restaurant/bistro van het hotel gegeten. Dit was erg goed!

Rondom het hotel kun je ook heerlijk wandelen.

Beoordeeld op 19 augustus 2020 via mobiele applicatie

Hotel ligt op een prachtlocatie midden in een groot park. Het doet Frans aan en dat is ook het gevoel wat je hebt: een vakantie in het buitenland. Onze kamer was schoon en na de hittegolf niet te warm waar we vooraf voor vreesden. Tijdens deze corona crisis verwacht je wel wat maatregelen of op zijn minst wat strenge regels. Dat viel echter heel erg mee.

Spatschermen bij de receptie en ontsmettingsmiddelen in de lobby. Maar het personeel volgt de richtlijnen niet nauwgezet en durft niet op te treden.

Het ontbijt was illustratief wat betreft het slap volgen van de richtlijnen. Ik wil niet beginnen over het afstand houden. Dat ging lastig aangezien het hotel werkt met een ontbijtbuffet waar je dus nog steeds zelf je eten opschept. De bedoeling is dan dat na gebruik van de opscheplepel je deze in een emmertje legt voor de vaat. Tijdens de 2 dagen dat we ontbeten, bleken veel gasten dit echter niet te snappen. Wat resulteerde in gasten die met hun handen eten uit de bakken graaiden of zelfs de gebruikte opscheplepels gebruikten. Toppunt was een dame die met haar lepel eerst ging proeven van de spijzen en daarna de lepel in het vaatemmertje legde. Waarna een nietsvermoedende andere gast deze zelfde lepel gebruikte om zijn yoghurt op te scheppen. We hebben dit doorgegeven aan de ober bij de ingang van de ontbijtruimte. Ze reageerde nogal luchtig met: “ik zal het doorgeven”. Wij vinden dat je als hotel hier veel beter en scherper mee om moet gaan. Gasten lezen de kleine krijtbordjes niet. Op die manier heeft het minder zin om specifieke ontbijttijden met gasten af te spreken, als je vervolgens in de ontbijtruimte niet controleert en handhaaft. Wij kunnen ons voorstellen dat je relatief jonge hotel medewerkers de gasten hier niet op durven aanspreken of dat ze het niet zien als hun taak. Iets waar het management van het hotel eens goed over na zou moeten denken. En hoe ze dit de komende tijd kunnen verbeteren.

Het was overigens niet alleen maar een probleem van het ontbijt. ‘s Avonds op het terras ook een aantal situaties gezien waarvan je je afvraagt hoe dit mogelijk is tijdens deze coronatijd. Waarom zou je als ober nu in deze tijd met gasten op de foto gaan (hoofd naast hoofd, selfie), ook als dit zo te zien op vraag was van de desbetreffende gast? Waarom laat je het als hotel toe dat de puberende kinderen van een gezin uit verveling continu van tafel naar tafel schuiven en er een rommeltje van maken. Om vervolgens als ober niet meer te weten welk tafeltje dat je ook alweer moest ontsmetten.

Beoordeeld op 18 augustus 2020 via mobiele applicatie

Net 2 nachten in Vaeshartelt geweest. Dit was voor ons de 2e keer en wederom een fantastische ervaring. Het ontvangst bij de receptie was hartelijk en problemen werden direct verholpen. We moesten een uurtje wachten op de kamer, deze was niet op de afgesproken tijd klaar. De barkeeper maakte het goed met een gratis consumptie. Kijk zo hoort het!
De kamers zijn niet heel groot maar modern van opzet, netjes en schoon. De bedden zijn wat zacht maar dat is persoonlijk. Wat wel irriteerde zijn de matrasbeschermers....wat een ondingen. Ze kruipen op onder het laken en ze zweten als een gek, zeker in een warme zomer erg irritant! Helaas hebben de kamers geen airco. Er stond wel een tafelventilator. De badkamer is klein. De wastafel is buiten de badkamer op de badkamer gesitueerd. Verder was de badkamer mooi schoon! Helaas zijn er geen thee- koffiezet faciliteiten op de kamer.
We hebben heerlijk in de bistro gegeten en het ontbijt was (ook in coronatijd) super, mooi uitgebreid met lekkere producten.
Verder was al het personeel super vriendelijk en hulpvaardig.
Het hotel is gesitueerd in een oud kasteeltje (kamers in een nieuw aangebouwd deel) welke in een prachtig park ligt.
Al met al wederom een positieve ervaring met dit hotel.