“Heerlijk eten, óók voor vegetariërs!”
Beoordeling van Vive la Vie

Vive la Vie
Geclassificeerd als nr. 28 van 406 Restaurants in Groningen
Keukens: Frans
Beschrijving: Open voor lunch en diner
30 mei 2018 beoordeeld

Wat kan ik zeggen? Boven verwachting goed! Je hoeft alleen maar te kiezen tussen 4, 5, 6 of 7 gangen (met of zonder wijn arrangement). Er zijn teveel gangen, amuses, spooms, tussengerechten en talloze ingrediënten voorbij te komen om nu nog iets zinnigs over de gerechten te kunnen zeggen, maar eigenlijk was alles heerlijk: verrassende smaken, texturen, originele gerechten. En belangrijk voor vegetariërs - ik voelde me geenszins achtergesteld ten opzichte van mijn omnivore disgenoten. Uitmuntend - er zat geen valse noot tussen. Bediening was nog jong en (wellicht iets te) gedienstig / zenuwachtig, maar vriendelijk en behulpzaam. Niks dan lof.

24 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Ons 2e bezoek aan Vive la vie was geweldig. We hadden een 7 gangen menu, met wijnarrangement.
De gangen waren verrassend en erg lekker, wij zien het beter en beter worden.
Chef Jeroen Sportel heeft een heel goed restaurant waar hij trots op mag zijn.
Wij komen zeker vaker terug!

19 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Kwaliteit was boven verwachting. Een culinair juweel in centrum Groningen. Zo’n restaurant ontbreekt helaas in Den Haag, onze woonplaats. We komen gauw terug

12 mei 2018 beoordeeld

Een restaurant met nog meer potentie dan er nu geleverd wordt! Wij hebben er werkelijk heerlijk gegeten. Goede bereiding(en) en veel originaliteit - soms had ik er wel meer van willen hebben (asperge-ijs was fantastisch!). Ook de bediening is vriendelijk en uiterst gastvrij, staat ook open voor feedback. Een leuk 'detail' de stoelen zitten erg prettig. De toiletten kunnen nog wel een opknapbeurt gebruiken. Enige probleem vonden wij, en dit kunnen we het restaurant misschien niet echt aanrekenen, wat erg luidruchtige andere gasten (was dit een probleem van de akoestiek?) en veel lopers om buiten te gaan roken. Niettemin is 'Vive la Vie' een echte aanrader en een aanwinst voor Groningen!

2 april 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Alle gerechten zijn raak zowel qua opmaak als smaak. Heerlijk eten plus prima wijnen die het helemaal afmaken. Kwaliteit van eten al jaren hoog. Toch niet alle sterren gegeven. Achter in de zaak is nog een kleine ruimte. Prima voor een besloten gezelschap maar mist de gezelligheid van voor. Waren we even vergeten te melden bij de reservering. Zaten achter op de meest ongunstige plek aan het eind van een lange gang. Behoorlijk koud op den duur. Erger nog vond ik de chemische afwasmachinelucht die je de meeste tijd rook. Een combi van verfijnde gerechten/ chemische lucht deed echt afbreuk aan het gerecht. Ook het lawaai van de machine was niet aangenaam Lekker natafelen was er niet bij deze keer. Jammer. Wel melding van gemaakt bij afscheid. Komen zeker weer maar reserveren dan uitdrukkelijk voor een tafel voor in de zaak.

Reizigers die Vive la Vie bekeken, bekeken ook

Groningen, Groningen

In Vive la Vie geweest? Deel je ervaringen!