“Italiaans paradijsje in het noordelijke Groningen”
Beoordeling van Gustatio

Gustatio
Geclassificeerd als nr. 3 van 415 Restaurants in Groningen
Dineropties: Ontbijt, Bezorgen, Reserveringen, Afhalen
Dineropties: Ontbijt, Bezorgen, Reserveringen, Afhalen
30 september 2018 beoordeeld

We hebben niet gegeten maar genoten met z'n vieren. Namen gezamenlijke voorgerechten met vis en Italiaanse vlees en kaas-specialiteiten, het was een feest voor het oog en onze smaakpapillen. De pasta's waren TOP en het toetje de zonde waard.
Vlotte, Engelssprekende bediening en gezellig druk.

21 september 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Samen met mijn vriendin hier gegeten. Het was erg lekker. Allerlei Italiaanse gerechten, zeer smaakvol bereid. Wel reserveren want het kan er druk zijn.

20 augustus 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Erg leuk tentje. Knus, rustieke uitstraling. De smaken zijn puur zoals je van restaurants in Italië gewend bent. Geen poespas, maar alle ingrediënten hebben toegevoegde waarde. Prijs kwaliteit is meer dan uitstekend. Flinke borden pasta. Een aanrader. Lekker druk en goede sfeer. Wel reserveren.

11 augustus 2018 beoordeeld

Jawel, ze bestaan echt. Italiaanse restaurants met Italianen, waar je Italiaans kunt eten en Italiaans kunt spreken. En dat nota bene in.....Groningen. Vero? Vero!

Amper terug uit Calabrië en met de smaak van de authentieke Italiaanse keuken nog in gedachten en op de punt van de tong, begaven we ons naar dit kleine restaurant. Het is sfeervol en vol en dat moet een indicatie zijn voor kwaliteit.

De man die de bestellingen opnam spreekt Italiaans en dat bevalt mij erg goed. En mocht de klant die taal niet beheersen, dan is er Engels als alternatief. Lezend uit de gelukkig niet al te grote kaart, moet het wel bijzonder raar lopen als men er niet uit komt. Vanaf service met een glimlach, het attent zijn op alle klanten en uitleg geven, is deze man een onderschatte parel, die ondanks de drukte de kalmte behield.

We namen als primo de mosselen, als secondo in beide gevallen een mooie pasta met een uitstekende tomatensaus zoals ik die wil maken als ik terug ben in Duitsland. Ik koop dan alles bij een Italiaan, kook zoals een Italiaan en het valt helaas weer eens tegen, omdat dat specifieke, dat lome Italiaanse gevoel ontbreekt.
Net als een zwart / wit film met Claudia Cardinale of Sophia Loren. Een remake met Femke jansen of Cameron Diaz werkt dan niet, zelf als de kleuren worden weg gedraaid. Het blijft namaak. Het is leuk, maar allemaal niet zoals het moet.

Een Hollywood producer heeft ooit overwogen de klassieker, Brutti, Sporchi e Cattivi opnieuw te maken in een Amerikaanse setting en dat zou zich dan moeten afspelen in de buurt van de Appalachian trail, omdat daar de meeste inteelt en grootste armoede van de Verenigde Staten terug is te vinden. Om de een of andere reden is dat gelukkig niet door gegaan.

Dus het originele bevindt zich hier. Hier in Gustatio. Reserveren is volgens mij wel nodig, want als tijdens een vrijdagmiddag lunch het restaurant in korte tijd vol is, dan zal men 's avonds waarschijnlijk moeten wachten op een plek.
Dit is mijn nieuwste favoriete Italiaan in Nederland en met dank aan Peter!

8 augustus 2018 beoordeeld

Erg goed. Prijs/kwaliteitsverhouding is prima. Klassieke gerechten met Italiaanse koks en bediening. Gerechten zoals het hoort. Niet de Nederlandse versie. Deze zaak is zo goed dat je echt vooraf moet reserveren. Sfeer is ook echt Italiaans druk. Er is ook een vestiging in Amsterdam. Die gaan we zeker ook nog doen. Ik ben een kritische bezoeker van Italiaanse restaurants in Nederland. Mario's in Neck, d 'Antica in Amsterdam en Napoli Houtplein Haarlem. Behoren bij mijn favorieten maar nu staat deze ook op mijn lijstje. Gr Carel

Reizigers die Gustatio bekeken, bekeken ook

Groningen, Groningen

In Gustatio geweest? Deel je ervaringen!