“Niet bijzonder”

zo 20-10
20:00
Geclassificeerd als nr. 73 van 456 Restaurants in Groningen
Keukens: Frans
Beschrijving: Harbour Cafe is gelegen aan de Oosterhaven in Groningen. Je vindt hier een unieke ambiance gecombineerd met een fantastisch uitzicht over de haven. Harbour Cafe heeft een restaurant, bar en terras. Het Restaurant staat bekend om de verse vis en vlees van de grill. In het Café kun je meer dan 25 speciaalbieren van de tap bestellen of lekker genieten van een cocktail. Het terras is het meest zonnige terras van Groningen met het mooiste uitzicht.
14 september 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Voor het eerst in deze zaak. Mooie plek, leuk terras.

De menukaart op de website was veelbelovend en de reden om hier naartoe te gaan. Helaas is dat een andere kaart dan die in het restaurant wordt gebruikt. De gerechten op de kaart op de website die voor mij aanleiding waren om hier eens te gaan eten stonden niet op de kaart in het restaurant.

Aanvankelijk zaten we buiten waarbij we het eerst kwartier vakkundig over het hoofd werden gezien door de serveerster die haar blik op oneindig had gezet en over de hoofden op een deel van het terras heen keek.

Nadat op enig moment toch de drankjes waren opgenomen werd er een afbak-pistoletje op tafel gezet met wat salsa en een ander smeerseltje. Niet bijzonder, maar het kwam toch van pas, omdat het vervolgens bijzonder lang duurde voordat het hoofdgerecht geserveerd werd.

Catch of the day was zeeduivel. Op de vraag wat daarbij geserveerd werd moest de serveerster het antwoord schuldig blijven. Ze gokte dat dat waarschijnlijk wat groenten zouden zijn. Advies: niet gaan gokken. Zoiets moet je gewoon weten.

Voorgerecht: coquilles. Deze heb ik elders beter, maar ook slechter gehad. Voor € 13,- vind ik ze echter behoorlijk aan de prijs.

We hadden als hoofdgerecht gekozen voor kabeljauw/zalm met zuurkool en de entrecote met gegrilde groentes. Het stukje kabeljauwfilet kwam zonder zalm en was droog. Voor € 21,50 echt veel en veel te duur.

De entrecote was erg lekker begreep ik.

Als dessert namen we beide chocoladetaart. Deze was lekker, maar € 9,- voor een stukje chocoladetaart met een klein beetje ijs is opnieuw veel te duur.

De rekening bedroeg in totaal €83,-. Voor dat bedrag mag je culinair gezien veel meer verwachten. Voor dat bedrag kun je elders in Groningen ook echt beter uit eten.

Pluspunt: de bestelde fles water is niet in rekening gebracht.

Conclusie: mooie, sfeervol ingerichte zaak. Onervaren personeel en ondergemiddelde gerechten die qua kwaliteit uit verhouding zijn met de prijzen die hiervoor worden gehanteerd.

Datum van bezoek: september 2019

1 september 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Vanavond bij Harbour Café
gegeten met twee personen. Gekozen voor Fruits de Mer. Een lekkere schotel met veel keus en ruimschoots genoeg voor twee personen. Goede prijs / kwaliteit.

Datum van bezoek: september 2019
20 juli 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Absoluut het mooiste terras van Groningen. Vriendelijke bediening en prima normale prijzen. Qua eten een niet heel uitgebreide kaart, maar beide echt overheerlijk gegeten.

Datum van bezoek: juli 2019
janjaapf, Manager van Harbour Cafe, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 22 juli 2019

Bedankt voor deze beoordeling! Erg leuk om te horen. Hopelijk tot een volgende keer!

12 juli 2019 beoordeeld

Prachtige locatie vriendelijke bediening. Bij het bestellen van ons drankje kregen we een karaf water erbij geleverd TOP ! kunnen veel restaurants een voorbeeld aan nemen. Voorgerecht een visetagere voor twee personen . Even niets zeggen nu alleen maar genieten. Hoofdgerechten om door een ringetje te halen om daarna weg te kunnen smelten bij het nagerecht. Een eetervaring opgedaan en dat zeggen we niet snel. We komen zeker terug.

Datum van bezoek: juli 2019

Beste Groningenstad, gasten blij maken maakt ons werk leuk! Uw review doet ons dan ook erg goed, we hopen u graag snel weer terug te zien.

7 juli 2019 beoordeeld

We hebben hier superlekker gegeten en de Nederlandse dame (dorien?) Heeft ons heel goed bediend, steeds vriendelijk en wist ook goed wat de inhoud was van wat er op de kaart staat! Een echte aanrader!

Datum van bezoek: juli 2019

Bedankt voor uw leuke review, ook namens Dorien :)

Reizigers die Harbour Cafe bekeken, bekeken ook

In Harbour Cafe geweest? Deel je ervaringen!