“Prettig museum”

Geclassificeerd als nr. 1 van 44 dingen om te doen in Groningen
Type: Kunstmusea, Musea
Attractiegegevens
1 juni 2018 beoordeeld

Al lang van plan om dit museum eens te bezoeken en ben niet teleurgesteld. Overzichtelijke zalen en aangename collectie kunst.
Geschikt voor mindervaliden.

27 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Een mooie en uitgebreide expositie over de 100e verjaardag van de Groninger kunstenaarsgroep De Ploeg. En dan ook nog een prachtige overzichtstentoonstelling van het werk van fotograaf David LaChapelle. Ik viel met mijn neus in de boter bij mijn eerste bezoek aan het Groninger Museum. En ik ga snel eens terug voor al het andere.

23 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Groninger museum heeft altijd wel verschillende soorten exposities. LaChapelle was een bijzondere foto expositie.
Maar zeker ook bezienswaardig was Memphis Design. Al met al was het een bezoek dat zeker de moeite waard was.

21 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Wij waren nog nooit in het Groninger Museum geweest en besloten op weg naar ons weekendverblijf hier een tussenstop te maken. Het museum ligt op een eiland tegenover het hoofdstation van de stad Groningen en het moderne, kleurrijke gebouw is een bezienswaardigheid op zich en vormt een contrast met de monumentale buurman. Wij hebben een museumkaart dus hoefden we geen entree te betalen. Om bij de collectie te komen, moet je naar beneden. Dit kan per trap en lift. Het museum wordt omringd door een gracht die bij hoogwater ook wel eens het museum is binnengedrongen. Wij hielden gelukkig droge voeten. Toen wij er waren, was er een tentoonstelling rond 500 jaar reformatie. Daarnaast heeft het museum een flinke collectie moderne kunst en aardewerk. Zoals met alles is het een kwestie van smaak. Het Groninger gaat niet ons favoriete museum worden maar het is zeker een bezoek waard.

Bekijk meer beoordelingen
10 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Het museum heeft altijd wel een interessante tentoonstelling. Maar de vaste collectie is ook niet mis!
Bij een bezoek aan Groningen zou je het Groninger museum niet over moeten slaan.

Reizigers die Groninger Museum bekeken, bekeken ook

Groningen, Groningen
Groningen, Groningen

In Groninger Museum geweest? Deel je ervaringen!