“Rodin in het Groningen museum”
Beoordeling van Groninger Museum

Geclassificeerd als nr. 1 van 57 dingen om te doen in Groningen
Type: Kunstmusea, Musea
Attractiegegevens
6 april 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Mooi museum, vlak bij het centraal station. Ondanks de drukte kon je toch redelijk relaxed rondlopen. Naast Rodin ook nog een andere tentoonstelling gezien die ook zeker de moeite waard is. Zeker als je een museumkaart hebt is een bezoek aan dit museum een must als je in Groningen bent.

6 april 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Voor het eerst in het Groninger Museum. Een feest op zich. Maar de expositie van Maarten Baas maakte het bezoek uniek.
Fantastisch om de meubelen en klokken van hem in het echt te zien. Een geweldige ervaring.

3 april 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Wij zijn naar de Rodin tentoonstelling geweest. Erg mooi en het laat een andere kant van Rodin zien. Er wordt uitgelegd hoe Rodin veel met gips werkte en veel afgietsels liet maken. Hier hebben ze veel voorbeelden van. Ook zijn er foto's van werk wat niet meer bestaat. Er is weinig in brons, maar van 1 beeld wel.weer meerdere voorbeelden, zodat je goed kan zien hoe verschillend een bronzen beeld eruit kan zien. De Denker is er wel, maar ook in gips. Dat is heel apart.
Zeker de moeite waard om heen te gaan.

2 april 2017 beoordeeld

Genius at work Rodin bezocht. Een bijzondere tentoonstelling waarbij Rodin's werkwijze prachtig in beeld is gebracht. De gratis audiotour vult het bezoek aan met bijzondere informatie maar ook met achtergronden en zelfs muziek. Wat was dit genieten! Complimenten aan het museum.

31 maart 2017 beoordeeld

Elk jaar kom ik met mijn treindagen en museumkaart wel een keer in dit buitengewoon mooie museum in Groningen. Ik heb er al veel mooie tentoonstellingen gezien, want daar zijn het in dit voor mij verre noorden absolute meesters in. Op 16 november kwam ik er voor Rodin (Genius at work), om te ontdekken dat dat net drie dagen te vroeg was..... Reden om er gisteren opnieuw naar toe te gaan, want Rodin - en zeker zo'n grote tentoonstelling van deze kampioen beeldhouwer - zou ik echt niet willen missen. Wat een geweldige tentoostelling. Het zou tegenvallen door het thema 'at work' met alle gipsen. In tegendeel - het was geweldig! Eigenlijk voor het eerst liepen we niet meer door andere zalen - we kwamen niet weg bij Rodin! Bovendien moet je natuurlijk ook in Gronngen zelf even sfeer proeven. Zeker op zo'n prachtige dag als 30 maart 2017, met volle terrassen. En ja, na de maaltijd is er dan ook weer een treinreis van 2,5 uur naar huis..... Fijne dag dus - ik kom weer terug!

Reizigers die Groninger Museum bekeken, bekeken ook

Groningen, Groningen

In Groninger Museum geweest? Deel je ervaringen!