ZenHotels.com
Geen aanbetaling vereist
zijden
Haastrecht, Nederland

Centraal gelegen hotel met authentieke uitstraling.

4,0 van 5 bollen23 jan 2024 beoordeeld
Centraal gelegen hotel met authentieke uitstraling. Ruime kamer. We hadden een kamer aan de binnenplaats. Hoewel het op zaterdagavond rumoerig was in de straat, hebben we daar op onze kamer nauwelijks iets van gehoord. Vriendelijk personeel.
Datum van verblijf: januari 2024
Reistype: Bezocht met een partner
4,0 van 5 bollenPrijs/kwaliteit
5,0 van 5 bollenLocatie
4,0 van 5 bollenService
Is er een probleem met deze beoordeling?
  • Algotels
3.3 km van Hotel Schimmelpenninck Huys
Gratis parkeren
Meer hotels in Groningen bekijken
Beoordeeld op 22 januari 2024 via mobiele applicatie

Overnachting in hotel Schimmelpenninck is nostalgisch thuiskomen. Waar vele hotels met hun interieur de grijze middelmaat nastreven en gaan voor eenheidsworst kom je bij dit hotel in een omgeving waar lijkt of de tijd heeft stilgestaan. Anderzijds heeft het hotel ook alle luxe die je zou willen (jacuzzi op de kamer).
Wij hadden kamer 7 met luxe. Ruime kamer, schoon, van alle gemakken voorzien.
Ontbijt was goed. Alles vers en regelmatig in de ochtend aangevuld. Bediening was goed.
Minpuntje waarom het geen 5 punten zijn geworden: op aantal onderdelen moet onderhoud worden gepleegd. Kleine kringen van lekkage in de kamer en buiten moeten kozijnen worden geverfd. Als dit is gedaan dan vooral deze parel in de binnenstad van Groningen koesteren.

Datum van verblijf: januari 2024
Beoordeeld op 29 december 2023

Prachtige grote kamer. Schoon, lekker bed. Grote badkamer met spabad. Dit bad deed niet helemaal wat die moest doen. Was wel enige reparatie nodig. Heerlijk ontbijt. Personeel was heel vriendelijk. Geheel hotel heeft wel een opknap beurt nodig. Kom zeker terug.

Kamertip: Je moet niet val heel veel luxe houden.
Datum van verblijf: december 2023
  • Reistype: Reisde alleen
Beoordeeld op 18 augustus 2023

Zoals door de meesten aangegeven, is dit hotel aan renovatie toe. Onze kamer was nog wel best ok (standaard) maar als je hoger zit moet je wel heel steile trappen beklimmen, met bagage geen sinecure denk ik. Matras is aan vernieuwing toe, ik hield er wat rugpijn aan over de volgende dag. Ontbijt en locatie zijn top. Wij hadden een bongo arrangement met diner, maar dat diner was een verschrikking. Het is een “verrassingsdiner” en niemand kan je op voorhand zeggen wat de pot schaft. Het arrangement bleek alleen een hoofdschotel te bevatten en was kompleet smakeloos, alles in de stoomoven gestoken en geen enkele kruiding. Gestoomde kip zonder kruiding, gelukkig wel met een currysaus (het enige lekkere op dit bord). Groenten waren halfgaar gestoomd en een krop witlof was compleet uitgedroogd en oneetbaar. Na een paar beten had ik genoeg geproefd en snel afgerekend en naar een tapasbar in de buurt getrokken waar we wel lekker gegeten hebben. Conclusie: diner absoluut vermijden, kamer aanvaardbaar en goeie locatie en ontbijt. Zonder het diner hadden we hier meer positief over geweest, maar dit verpestte de avond een beetje.

Kamertip: Diner absoluut te vermijden. Veel lekker restaurants in de buurt.
Datum van verblijf: augustus 2023
Beoordeeld op 12 augustus 2023

Personeel, locatie, parkeren, ontbijt en diner..allemaal top, maar badkamer was niet helemaal schoon, vreselijk gevaarlijke trappen, gordijnen te klein. En als je dan de status oud/antiek wil hebben hoeft dat niet te betekenen dat het kapot moet zijn. Zoveel moois van te maken. Jammer. Ook deuren die klemmen! Jammer , kon een 10 zijn.

Kamertip: Stel geen eisen aan interieur
Datum van verblijf: augustus 2023
Beoordeeld op 24 februari 2023

We hebben een heel mooi weekend gehad ,Mooie romantische kamer . Een grote badkamer met bubbelbad Alles tip top in orde. Heel vriendelijk personeel. Een heel uitgebreid ontbijt en het diner was uitstekend. Er is een lift voorzien. Spijtig van de slechte reviews. Alles netjes in orde.

Datum van verblijf: februari 2023