“Gezellig, goed eten, bediening wat minder”
Beoordeling van Javaans eetcafé Groningen

Javaans eetcafé Groningen
Reserveren met
Javaans eetcafé Groningen is niet beschikbaar op de door jou verzochte tijd. Kies een andere tijd of zoek naar restaurants die tafels vrij hebben.
De door jou geselecteerde tijd is al verstreken.
Geclassificeerd als nr. 150 van 417 Restaurants in Groningen
Keukens: Indonesisch
Dineropties: Diner, Reserveringen
Wijk: Binnenstad-Zuid
Beschrijving: Al ruim 16 jaar een begrip in de provincie Groningen voor Indonesisch eten en geweldige service. Wanneer u ons Indisch restaurant binnenloopt zullen u een aantal dingen opvallen: de ruim driehonderd houten tempelwachters die zorgen voor een evenwichtige sfeer. Tevens vindt u bij ons een authentieke Indische houten prauw. Maar het belangrijkste is lekker traditioneel Indisch eten en geweldig verwend te worden door onze gastvrije en vriendelijke bediening.
17 september 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Lekker plekje hadden we hierzo, zontussen al die katten. Nee, geen haren in het eten: het gaat hier om houten katten. Originele houtsnijwerken waar de eigenaar je er maar wat graag een aantal van verkoopt. Voor een goede prijs overigens.
Ik probeer je met bovenstaande alinea een klein inkijkje te geven in de sfeer die je kunt verwachten wanneer je het Javaanse eetcafe binnenstapt. De aankleding van het restaurant is op z’n minst erg origineel te noemen.
Of het eten dat ook is? Dat is een lastige. Ik heb te weinig kennis van de Javaanse keuken. Wel hebben we hier best genoten van het culinair dat werd geserveerd. En over de bediening: daar mag nog wel wat aan verbeterd. We werden bijkans vergeten. Ook na aandringen konden we de beloofde keuze uit vegetarisch of niet-vegetarisch helaas niet meer doen. Onze keuze werd toch al beperkt omdat we gebruik maakten van een kortingsactie.
Het gaf niet, de avond was prima, het eten goed en uiteraard het bier ook.

Datum van bezoek: augustus 2018
JavaansEetcafe, Eigenaar van Javaans eetcafé Groningen, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 18 september 2018

Bedankt voor je recensie Marc, we waarderen je feedback! Hopelijk tot snel. :)

10 augustus 2018 beoordeeld

We hebben met 6 man de uitgebreide rijsttafel gegeten. Dat was echt uitgebreid, maar ook echt de moeite waard. Erg vriendelijk personeel en een hele gezellige sfeer met een kleine 100 katten die met je meeeten!

Datum van bezoek: augustus 2018
paddy251, Eigenaar van Javaans eetcafé Groningen, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 14 augustus 2018

Dankjewel voor je enthousiaste beoordeling Adam. We zien jullie graag weer terug!

9 juli 2018 beoordeeld

In het verleden hier lekker gegeten. Nu een totale deceptie. Kopje thee is een half glas heet water. Het was druk en te weinig personeel. Geen voorafje. Toen het hoofdgerecht kwam moesten we vragen of de theeselectie en vuile glazen meegenomen konden worden. Zo ongeïnteresseerd allemaal.

Toen kwam het hoofdgerecht. Rijsttafel de luxe en sate schotel. Helft lauw tot koud. Mini schaaltjes met vleesgerechten waar je het vlees moest zoeken met een vergrootglas. Twee personen en dan krijg je een minischaaltje met twee mini stukjes kip. De rendang was gepureerd. Toen we daar over klaagden werd de bediening bijna kwaad. Dat is rendang werd er gezegd. Iemand uit Indonesië zou zich de ogen uit zijn hoofd schamen om dat voor te zetten. Uiteindelijk een heel klein nieuw schaaltje met twee brokken rundvlees. De smaak was ook niet top. Kortom geen predicaat Indonesisch waardig.

Sate ging wel, maar erg middelmatig en ook taai en de kipsate gort droog.

We hebben niet afgegeten (4 personen) en gingen betalen. Op de vraag of alles naar wens was hebben we onze mening overgebracht op een vriendelijke manier en dat we zeer teleurgesteld waren in de kwaliteit. De enige reactie was: Heel vervelend we geven het door. Geen compensatie, handreiking, de chef of baas erbij whatsoever. Helaas. Het was een goed restaurant maar ze zijn nu klanten kwijt.

Datum van bezoek: juli 2018
23 juni 2018 beoordeeld

Het eten, een royale rijsttafel voor ons tweeen, was bijzonder goed en smakelijk. Een lekker soepje vooraf, en daarna een tafel vol met diverse gerechten. Zoals vier verschillende satés, allemaal vers bereid. Zoals gezegd, het eten was absoluut lekker. Daar viel niets op aan te merken. Ook de bediening was erg vriendelijk en snel. Als ik dan kritiekpunten heb, is dat de tafel voor twee personen met zo’n rijsttafel erg klein is. En de saté heel erg snel koud wordt helaas. Totaal toch een dikke prima!

Datum van bezoek: juni 2018
Javaans_Eetcafe_GR, Eigenaar van Javaans eetcafé Groningen, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 27 juni 2018

Beste Riasn,

Bedankt voor je leuke recensie en fijn dat je onze gerechten zo smakelijk vond! We hebben inderdaad heel veel gerechten voor onze wellicht wat kleine tafels. Vraag vooral de volgende keer om een plekje voor 4 personen. Dat is geen probleem! We serveren de sate koud, maar het kan natuurlijk snel afkoelen. Hopelijk zien we jullie snel nog eens weer.

Groeten, Javaans Eetcafe

6 juni 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Wij werden zeer hartelijk ontvangen door Jonathan. Hij vertelde op ons verzoek ook hoe het restaurant was ontstaan. Wij hadden een rijsttafel via de Groupon actie en deze was heel prima . Uiteraard kun je geen culinaire hoogstandjes verwachten, maar wij waren zeer tevreden. De entourage van het restaurant is ook leuk. Wij komen zeker nog eens terug.

Datum van bezoek: juni 2018
Javaans_Eetcafe_GR, Eigenaar van Javaans eetcafé Groningen, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 8 juni 2018

Beste Bertinahu,

Hartelijk bedankt voor je leuke recensie en fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad. We zullen je opmerking doorgeven naar Jonathan. Hopelijk tot snel. :)

Reizigers die Javaans eetcafé Groningen bekeken, bekeken ook

Groningen, Groningen

In Javaans eetcafé Groningen geweest? Deel je ervaringen!