Velorama National Bicycle Museum
Vandaag geopend: 10:00 - 17:00
Hoogtepunten uit beoordelingen
De fiets van Wim van Est.

Behalve een schitterende verzameling die de ontwikkeling van de fiets liet zien, maakte veel indruk ... meer lezen

Beoordeeld op 6 januari 2019

Meer info
vanaf US$ 14,48
Meer info
Beoordeeld op 4 september 2018

Een mooi uitgebreid museum over de fiets. Ongelooflijk dat er nog zo veel oude fietsen bewaard zijn gebleven. Wat een soorten en maten. En dan te bedenken dat er altijd een deel van de collectie door de wereld reist als reizende tentoonstelling. De medewerkers, vrijwilligers, weten veel te vertellen over de collectie. De moeite waard en op maandag open, eigenlijk 7 dagen per week.

Datum van activiteit: september 2018
Beoordeeld op 1 september 2018 via mobiele applicatie

Verdeeld over 3 verdiepingen een enorme collectie fietsen.
Vooral veel fietsen uit de begintijd , waaronder een grote collectie loopfietsen. Best interessant , maar ik mis achtergrond informatie. Ik mis mn de uitleg/ het overzicht van de grote lijnen.
Er staan wel kaartjes, maar ik miste diepgang.
Wat ik ook niet begreep is waarom op de 3e verdieping weer fietsen uit de begintijd staan.
Grappig is wel de fiets van Wilhelmina en die van een Nederlandse wereldreiziger.
Voor de prijs hoef je het niet te laten. Dus zeker doen als je in de buurt bent.

Datum van activiteit: augustus 2018
Beoordeeld op 21 augustus 2018 via mobiele applicatie

Wat een uitgebreide collectie fietsen. Van de eerste loopfiets tot de fiets zoals we die nu kennen. Verdeeld over 3 verdiepingen met uitgebreide informatie over de geschiedenis van deze fietsen. Je kan er ook iets eten en drinken. De expositie is gevestigd in een mooi pand langs het water. Binnen een uurtje heb je alles rustig kunnen bekijken. Erg leuk.

Datum van activiteit: augustus 2018
Beoordeeld op 12 juli 2018

Ik heb in het Velorama Museum gewerkt als een schoonmaakster en ik heb leuke herinneringen van de eigenaren. lieve mensen. Ik mocht dus Museum ook als "gast" bezoeken en ik was onder de grote indruk. Het is heel interactief en interessant. Het lijkt me wel programma en marketing boost. Ik zag namelijk best weinig bezoekers.

Datum van activiteit: augustus 2017
Beoordeeld op 4 mei 2018

Een bezoek aan het museum Velorama in Nijmegen is indrukwekkend om een prachtig zicht te krijgen over de ontwikkeling van 200 jaar fietsen. Een mooie verzameling en overzichtstentoonstelling over dit onderwerp. We hebben genoten van de extra informatie die we kregen van de vrijwilliger Kees.
Helaas minder geschikt voor mindervaliden, het heeft 2 verdiepingen met smalle betonnen trap.

Datum van activiteit: april 2018