“goed eten in oude villa”
Beoordeling van Villa Velperweg

Villa Velperweg
Reserveren met
Villa Velperweg is niet beschikbaar op de door jou verzochte tijd. Kies een andere tijd of zoek naar restaurants die tafels vrij hebben.
De door jou geselecteerde tijd is al verstreken.
Geclassificeerd als nr. 95 van 328 Restaurants in Arnhem
Keukens: Frans
17 maart 2018 beoordeeld

Bij binnenkomst valt de stoffige vitrine op. Deze staat een beetje voor de sfeer in de oude villa, het ziet er uit alsof de adams family zojuist vertrokken is en een blije artistieke restaurateur er vervolgens ingetrokken is.
Het eten was goed, voldoende keuze op het menu. ook minder voor de hand liggende gerechten.
De bediening was prima,
Het toilet gelijkvloers en afdoende.
de opgang is met een trap. er is meer dan voldoende parkeerplaats
grotere groepen kunnen hier goed terecht ook in aparte zalen

5 maart 2018 beoordeeld

Eten was koud, zat erg veel vet aan het kalfsentrecot ( meer dan de helft)
Wijn was aan de dure kant.
Wel een mooie locatie.

27 januari 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Na een eerdere leuke ervaring hier maar weer eens gereserveerd met familie. Op 14 januari j.l. was het zover... en dat viel tegen.

Ondanks reservering ca 3 weken tevoren (“... Ronde tafels hebben we alleen voor 4 personen, we zullen een mooie tafel voor u klaarmaken”) werden met vijf personen aan een veel te klein tafeltje voor 4 in een hoekje gepropt met nog één persoon aan de kopkant bijgefrommeld. Dat is dus echt niet te doen... Na verzoek om andere tafel met iets meer ruimte kwam het antwoord “hebben we niet”. Na nogmaals vragen om andere tafel die in ieder geval iets meer zitruimte bood dankzij een bank aan één kant: “tsja, als jullie dat perse willen...”. Vervolgens werd er niet even geholpen met “verhuizen” van inmiddels gebrachte drankjes en broodplank. Daarna geen enkele toelichting op de kaart mogen ontvangen (niets over de dagspecialiteiten, niets over de mogelijkheden voor een surprisemenu, ...).

Het geserveerde eten was best ok en ook de wijn was voldoende van kwaliteit. Nog eens vragen of er nog iets bijgeschonken kon worden zat er niet in (lijkt me ook commercieel gezien niet handig, maar dit terzijde).

Waar de keuken nog best een acceptabele prestatie leverde liet “onze” dame in de bediening helaas ongeveer elke steek vallen die mogelijk was. De aardige entourage en een collega die ons later nog even hielp kon dit niet meer goedmaken.

De avond werd “in stijl” besloten: niemand die nog even gedag zei bij het verlaten van het restaurant (en druk was het toen niet meer). Erg jammer, zoals eigenlijk voor deze hele ervaring geldt. In potentie best een leuke gelegenheid...

Wij komen hier voorlopig niet meer terug, er zijn ruim voldoende andere mogelijkheden in de buurt met prima keukens waar je veel gastvrijer onthaald wordt!

23 december 2017 beoordeeld

Jammer dat het personeel zo onervaren en bijna lomp was. Zouden het in een platte bistro prima doen, maar dit was een blamage. Eten was echt zeer goed, niets op aan te merken. Maar de oude garde van klasse personeel die is er niet meer en het niveau is daarmee overall gedaald. De drank is opvallend prijzig overigens. Oh ja, in de winterperiode beter niet aan het raam zitten, is oud pand, kent veel tocht en is niet echt comfortabel.

23 november 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

De ingang van de fraaie villa ligt aan de achterzijde. In het donker lastig te vinden. Maar de ontvangst en ambiance maakten dat meteen goed.

Voorgerecht zalmtartaar met garnalenkroket was helaas iets te koud en oh zo jammer het gefrituurde garnalenkroketje lag er niet naast maar bovenop. Jammer want hij was al afgekoeld en de knapperige korst aan onderzijde was slap.

Hoofdgerecht wild zwijn was heerlijk met goed bereide cantharellen.

Zeebaars was smakeloos en de "verse" groenten: maiskolfjes kwamen uit blik. De enkele wortel was niet gaar en onbegrijpelijk waren de half gaar gekookte radijsjes. De portie overheerlijke pompoenpuree had wel groter gemogen.

Jammer we hebben hier eerder een uitstekend verzorgde high tea genoten.

Reizigers die Villa Velperweg bekeken, bekeken ook

Arnhem, Gelderland
Arnhem, Gelderland

In Villa Velperweg geweest? Deel je ervaringen!