“Cultuur snuiven in arnhem”
Beoordeling van Nederlands Openluchtmuseum

Nederlands Openluchtmuseum
Geclassificeerd als nr. 2 van 61 dingen om te doen in Arnhem
Meer gegevens van de attractie
Attractiegegevens
Aanbevolen duur van bezoek: Meer dan 3 uur
1 juni 2018 beoordeeld

Hier kan je uren doorbrengen en de historie van nederlandse huisvesting en werken zien. De nieuwe tentoonstelling "het Kanon van Nederland is zeer de moeite waard. Deze is interactief een ook voor kinderen leuk. Hier ben je al gouw een uur zoet.

26 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Op een mooie zomerse tweede Pinksterdag hier met de kinderen wezen genieten van alles wat hier is te zien en te doen. Zeker een plek om terug te komen. Erg van genoten.

Voor de kinderen ook erg leuk om de boer en boerin op het land te helpen. Of in de wasserij de boel schoon te boenen.

21 mei 2018 beoordeeld

Het is groter dan gedacht. Men kan er echt een halve dag doorbrengen. De manier van leven in Nederland door de jaren heen komt aan bod. Van de middeleeuwen tot aan het heden. Hoe onze spreekwoorden zijn ontstaan komt uitgebreid aanbod, wij gebruiken spreekwoorden zonder erbij na te denken, maar er was ooit een tijd waarbij men het zei omdat het gewoon zo was. Zoals bijvoorbeeld: de kolder in de kop hebben. Dat is dus ontstaan doordat een paard te lang in een keer op de kolder heb gelopen. En zo kan men een dagje spreekwoorden jagen doen.

Voor buitenlandse mensen is het leuk omdat alles wat ze menen van hoe de Nederlander leeft aan bod komt. Wij dragen inderdaad klompen en slapen in de kast. Althans dat deden wij vroeger.

14 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Schitterend nagebouwde of verplaatste huizen. Heel interessant en vermakelijk. Leuke tram die je vlot door het park brengt.
Je hebt de volle dag nodig wil je alles zien.

Bekijk meer beoordelingen
13 mei 2018 beoordeeld

Wij bezochten het Nederlands Openluchtmuseum als een stel senioren die zich niet meer zo gemakkelijk verplaatsen. Het treintje bracht ons echter op àlle locaties. Wij komen zeker nog eens terug met onze kleinkinderen.

Reizigers die Nederlands Openluchtmuseum bekeken, bekeken ook

In Nederlands Openluchtmuseum geweest? Deel je ervaringen!