Veluwsche Stoomtrein Maatschappij
Opslaan
Van tevoren boeken
Waarom op Tripadvisor boeken?
  • Tourhoogtepunten & volledig reisschema
  • Eenvoudig online boeken
  • Gegarandeerd de laagste prijs
Meer informatie

Manieren om Veluwsche Stoomtrein Maatschappij te ontdekken
vanaf US$ 33,77
Meer info
Beoordeeld op 6 juni 2021 via mobiele applicatie

Ondanks de Corona kon je bijna alles bezichtigen. Veel treinen waar je in kon. Kort leuk uitstapje voor kids en trein liefhebbers. De trein rijdt in deze Coronatijd niet en het winkeltje was bij ons bezoek dicht. Verder kun je over het hele terrein wandelen.

Datum van activiteit: juni 2021
Beoordeeld op 16 december 2020

Leuke treinreis met de stoomtrein en een boottocht over de IJssel
en met de trein terug naar Apeldoorn

Datum van activiteit: juli 2020
Beoordeeld op 29 augustus 2020 via mobiele applicatie

Rond lopen op het depot is wel aardig, maar de avond rit duurt lang en is zonde van je tijd. De omschrijving van de rit op de site is geweldig en schept hoge verwachtingen... Een ritje met de NS Almere Lelystad door de oostvaarders is mooier!

Ook het borrelpakket valt tegen, dat kun je beter gewoon lekker zelf meenemen.

Datum van activiteit: augustus 2020
Beoordeeld op 22 augustus 2020 via mobiele applicatie

Leuke beleving voor alle leeftijden. We deden de sunset-tour, heel mooi! We hadden er een borrelplankje bijbesteld, dit was lekker!
Personeel was erg vriendelijk en er is alles aan gedaan om Corona-proof te zijn. Acteurs die je op de afstand wezen, gestructureerd instappen, gereserveerde plaatsen en beperkt aantal mensen in een coupé. Goed geregeld

Datum van activiteit: juli 2020
Beoordeeld op 8 augustus 2020 via mobiele applicatie

Ondanks de hitte deze zomer hebben we heel erg genoten van ons uitstapje naar Beekbergen en de Veluwse Stoomtrein M(aatschapp)ij. We hadden ruim van tevoren gereserveerd en dan is al te zien dat men er goed rekening houdt met de Corona maatregelen. Er wordt netjes ruimte gehouden tussen de gereserveerde plekken.

Het is met recht de mooiste rijdende stoomtrein in Nederland. Wat een prachtig materieel om in mee te rijden. Gelukkig konden de ramen helemaal open en stonden de kopdeuren ook helemaal open voor wat rijwind en verkoeling.

Op station Beekbergen kun je de locomotief letterlijk aanraken, zo dichtbij mag je komen. Foto gelegenheden zijn er ook genoeg.

Je kan natuurlijk zelf je lunch meenemen, maar wij besloten om bij de VSM onze lunchpakketjes te bestellen. Simpel, maar als we op deze manier de maatschappij wat extra kunnen steunen om te blijven rijden, dan hebben we die paar euro er graag voor over.

Onderweg stopt de stoomtrein enkele keren om het wegverkeer tot stoppen te manen voor hun en onze veiligheid en dat gebeurd ook nog op de ouderwetse manier met een rode vlag door de chef van de trein. Ook zijn er genoeg zogenaamde “fluit overwegen” waar gefloten moet worden door de machinist en zijn locomotief om het overstekende volk te waarschuwen.

Al met al een leuke ervaring die je terug neemt naar toen. Een aanrader voor jong en oud!

Datum van activiteit: augustus 2020