Veluwsche Stoomtrein Maatschappij
Opslaan
Van tevoren boeken
Waarom op Tripadvisor boeken?
  • Tourhoogtepunten & volledig reisschema
  • Eenvoudig online boeken
  • Gegarandeerd de laagste prijs
Meer informatie

Manieren om Veluwsche Stoomtrein Maatschappij te ontdekken
vanaf US$ 33,68
Meer info
Beoordeeld op 22 augustus 2020 via mobiele applicatie

Leuke beleving voor alle leeftijden. We deden de sunset-tour, heel mooi! We hadden er een borrelplankje bijbesteld, dit was lekker!
Personeel was erg vriendelijk en er is alles aan gedaan om Corona-proof te zijn. Acteurs die je op de afstand wezen, gestructureerd instappen, gereserveerde plaatsen en beperkt aantal mensen in een coupé. Goed geregeld

Datum van activiteit: juli 2020
Beoordeeld op 8 augustus 2020 via mobiele applicatie

Ondanks de hitte deze zomer hebben we heel erg genoten van ons uitstapje naar Beekbergen en de Veluwse Stoomtrein M(aatschapp)ij. We hadden ruim van tevoren gereserveerd en dan is al te zien dat men er goed rekening houdt met de Corona maatregelen. Er wordt netjes ruimte gehouden tussen de gereserveerde plekken.

Het is met recht de mooiste rijdende stoomtrein in Nederland. Wat een prachtig materieel om in mee te rijden. Gelukkig konden de ramen helemaal open en stonden de kopdeuren ook helemaal open voor wat rijwind en verkoeling.

Op station Beekbergen kun je de locomotief letterlijk aanraken, zo dichtbij mag je komen. Foto gelegenheden zijn er ook genoeg.

Je kan natuurlijk zelf je lunch meenemen, maar wij besloten om bij de VSM onze lunchpakketjes te bestellen. Simpel, maar als we op deze manier de maatschappij wat extra kunnen steunen om te blijven rijden, dan hebben we die paar euro er graag voor over.

Onderweg stopt de stoomtrein enkele keren om het wegverkeer tot stoppen te manen voor hun en onze veiligheid en dat gebeurd ook nog op de ouderwetse manier met een rode vlag door de chef van de trein. Ook zijn er genoeg zogenaamde “fluit overwegen” waar gefloten moet worden door de machinist en zijn locomotief om het overstekende volk te waarschuwen.

Al met al een leuke ervaring die je terug neemt naar toen. Een aanrader voor jong en oud!

Datum van activiteit: augustus 2020
Beoordeeld op 5 augustus 2020

In deze corona-tijs dien je een kaartje te boeken via de website. Je moet dan ook aangeven in welke wagon je plaats wilt nemen. Zelf had ik ruim van te voren geboekt en koos de eerste wagon met de voorste zitplaatsen. Op de heenweg van station Beekbergen naar Dieren was het de achterste wagon, maar na het rangeren in Dieren was het dus de eerste en we hebben dus mooi kunnen genieten van alle bijkomstigheden tijdens zo'n rit, zoals het stoppen bij onbewaakte overwegen en wat daarbij komt kijken.

Datum van activiteit: augustus 2020
Beoordeeld op 15 juli 2020

Ontzettend leuk om op station Dieren de aankomst, het rangeren en vertrek van de stoomtrein mee te beleven. Je kunt alles heel goed zien gebeuren. Een hele belevenis!
Als je in de trein zelf zit kun je hier niets van zien want je moet in de trein blijven zitten.
Dit was een topuitje en het kostte niets!

Datum van activiteit: juli 2020
Beoordeeld op 1 juli 2020

Geweldige museumspoororganisatie met mooi materieel. Men heeft een groot aantal Duitse stoomloc's en verschillende Nederlandse dieselloc's rijvaardig. Benoemd is het jaarlijkse stoomfeest "Terug naar Toen". Helaas wordt dit feest in 2020 overgeslagen. Op 5 juli 2020 gaar men weer rijden, helaas met een speciale 'Corona' dienstregeling. De VSM is zeker een bezoek waard.

Datum van activiteit: maart 2020