Hoogtepunten uit beoordelingen
Must see in Leeuwarden

De gemiddelde bezoeker is niet eerder in een gevangenis geweest. Heel indrukwekkend om te zien wat ... meer lezen

4 dagen geleden beoordeeld
MariannevK
Amersfoort, Nederland
Tweede leven voor de Leeuwarder bajes

Een zeer imposant gebouw met de hoofdingang geflankeerd door 2 torens. Van binnen prachtig ... meer lezen

3 weken geleden beoordeeld
mary t
Apeldoorn, Nederland
Lees alle 182 beoordelingen

Google
Aanbevolen ervaringen in en in de buurt van Leeuwarden
vanaf US$ 32,61
Meer info
vanaf US$ 112,43
Meer info
Beoordeeld op 6 september 2019 via mobiele applicatie

Een interessante rondleiding van Aron Caron, die veel kon vertellen over deze voormalige strafgevangenis.
De cellen bekeken, vooral nostalgie.
Een heel bijzonder gebouw, waar nu ook de bibliotheek is gehuisvest.

Datum van activiteit: september 2019
Beoordeeld op 4 september 2019

Een diner met vrienden in restaurant Blokhuispoort werd een aangename verrassing toen buiten de kaart om een flinke heerlijke vers door Harlingers gevangen zeebaars werd te voorschijn getoverd met side dishes van vis en mossels, gecombineerd met aanvankelijk Texels bier en een heerlijke Chenin Blanc. Tip is dus: vraag sowieso of ze ook iets speciaals hebben en wellicht word je net zo aangenaam verrast als wij. Personeel had de sfeer aan onze tafel uitstekend ingeschat.

Datum van activiteit: september 2019
Beoordeeld op 25 augustus 2019 via mobiele applicatie

Het gebouw alleen al is het bezoekje waard, maar tel daar de gastvrije horeca en enthousiaste standhouders bij op... echt de moeite waard!

Beoordeeld op 19 augustus 2019

Een zeer verrassende locatie die wij a.d.h.v. een food tour bezochten.
Gezellige bar en restaurant met vriendelijk personeel.
Leuk om gezien te hebben!

Beoordeeld op 18 augustus 2019

De locale bevolking beveelde ons van harte een bezoek aan en achteraf bekeken kunnen we ze alleen maar gelijk geven : vanbinnen ziet het er nog exact als een gevangenis uit, maar de sfeer is wat vrolijker geworden. In de cellen zijn kleine winkeltjes gekomen, en ook een kapsalon is aanwezig. Er is ook wat horeca.