“Friese verhalen-rondleiding door Zenon”
Beoordeling van A Guide to Leeuwarden

A Guide to Leeuwarden
Geclassificeerd als nr. 1 van 12 Tours in Leeuwarden
Meer gegevens van de attractie
Attractiegegevens
Aanbevolen duur van bezoek: 1-2 uur
Beschrijving eigenaar: Elke week organiseren wij de leukste stadswandelingen in Leeuwarden. Bijna elke dag is er een openbare tour in het Nederlands: Dinsdag, woensdag, donderdag 13:30, vrijdag 15:00, zaterdag 12:00 en 14:00 uur. Daarnaast is er is er zaterdag om 12:00 uur ook een Engelstalige tour en zijn er zaterdag om 16:00 uur Duitstalige tours. Kijk voor het volledige actuele schema op onze website. Elke week zijn er stadswandeling (regen of zonneschijn). Onze wandelingen beginnen op het Oldehoofsterkerkhof, naast de ingang van Obe en de muurschildering Maria Louise. Onze stadswandelingen duren 1,5 tot 2 uur. Onze reguliere wandelingen zijn Free Tours. Aan het einde van de tour kan de bezoeker zijn waardering uitspreken door een donatie bij de gids achter te laten. Je mag dus zelf bepalen hoeveel je de tour waard vond. Daarnaast is het ook mogelijk om een eigen gids te huren tegen een vast uurtarief.
2 september 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

De vrijdagmiddag 15u tour met een kleine dertig bezoekers gevolgd. Leuk om ook gewoon in een boekwinkel uitleg te krijgen over de Friese taal. Een aantal interessante anekdotes gehoord en leuke stops gehad. Hoogtepunt was het bezoek aan de Statenzaal, erg mooi! Zenon bracht de verhalen met veel energie, een makkelijke prater! Mooi om de trotsheid van Friezen te zien in de tour. Absoluut een aanrader en vergeet niet een goede beloning mee te nemen.

31 augustus 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Vandaag de Friese Verhalen Tour gedaan met de gids Zenon en het was super leuk! Veel leuke (en voor mij nieuwe) feitjes geleerd over de Friese taal, Friese geschiedenis en de stad. Zeker een aanrader om te doen als je in Leeuwarden bent!

27 augustus 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Ik werd (als Friesin) door een Oostenrijkse gids door het oude gedeelte van Leeuwarden geleid en ze vertelde vol bewondering over de prachtige historie van de stad... wat heeft Leeuwarden met de vrouw Rembrandt te maken? Ook de aandacht voor het nu b.v. het slime beleid achter de graffety art in Leeuwarden was onderdeel van de tour. Ondertussen nog info over de uitstapjes/bezoekjes die kunt doen. Ik vond het heel erg leuk en na afloop bepaal je zelf hoeveel je de tour waard vond en mag je een donatie doen... Er was veel animo en veel

25 augustus 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Deze tour werd gebracht door een jonge enthousiaste man van wie de liefde voor Friesland in het algemeen en voor Leeuwaarden in het algemeen in de genen zat. Hij bracht dit op een spontane wijze over op de groep die ingetogen luisterde naar zijn verhalen.

Bekijk meer beoordelingen
22 augustus 2018 beoordeeld

Je gaat heel anders naar een stad kijken als je wat meer weet over de geschiedenis achter de gevels van gebouwen.
Wij hebben het erg getroffen met onze gids Zenon. Met een goed gevoel voor humor en understatement bracht hij de geschiedenis tot leven. Zo kregen we ook inzicht in hoe het zit met de staart van de leeuw in het stadswapen van Leeuwarden. Nieuwsgierig? Tja, daarvoor moet je even met Zenon mee.
De tocht is ook voor minder soepele en minder snel ter been zijnde deelnemers goed te volbrengen.

Reizigers die A Guide to Leeuwarden bekeken, bekeken ook

Leeuwarden, Friesland

In A Guide to Leeuwarden geweest? Deel je ervaringen!