A Guide to Leeuwarden
Opslaan
Hoogtepunten uit beoordelingen
Met collega's na middagje vergaderen leuke stadswandeling door Leeuwarden gemaakt

Interessante verhalen over de stad Leeuwarden, enthousiaste gids. Hij nam ons mee vanaf onze ... meer lezen

1 week geleden beoordeeld
mfgroep
Culturele Hoofdstad Tour Leeuwarden

Afgelopen weekend de Culturele Hoofdstad Tour Leeuwarden gedaan met gids Henk. Henk heeft ons alle ... meer lezen

1 week geleden beoordeeld
1975Rosie
Lees alle 307 beoordelingen

Beoordeeld op 31 augustus 2018 via mobiele applicatie

Vandaag de Friese Verhalen Tour gedaan met de gids Zenon en het was super leuk! Veel leuke (en voor mij nieuwe) feitjes geleerd over de Friese taal, Friese geschiedenis en de stad. Zeker een aanrader om te doen als je in Leeuwarden bent!

Beoordeeld op 27 augustus 2018 via mobiele applicatie

Ik werd (als Friesin) door een Oostenrijkse gids door het oude gedeelte van Leeuwarden geleid en ze vertelde vol bewondering over de prachtige historie van de stad... wat heeft Leeuwarden met de vrouw Rembrandt te maken? Ook de aandacht voor het nu b.v. het slime beleid achter de graffety art in Leeuwarden was onderdeel van de tour. Ondertussen nog info over de uitstapjes/bezoekjes die kunt doen. Ik vond het heel erg leuk en na afloop bepaal je zelf hoeveel je de tour waard vond en mag je een donatie doen... Er was veel animo en veel

Beoordeeld op 25 augustus 2018 via mobiele applicatie

Deze tour werd gebracht door een jonge enthousiaste man van wie de liefde voor Friesland in het algemeen en voor Leeuwaarden in het algemeen in de genen zat. Hij bracht dit op een spontane wijze over op de groep die ingetogen luisterde naar zijn verhalen.

Beoordeeld op 22 augustus 2018

Je gaat heel anders naar een stad kijken als je wat meer weet over de geschiedenis achter de gevels van gebouwen.
Wij hebben het erg getroffen met onze gids Zenon. Met een goed gevoel voor humor en understatement bracht hij de geschiedenis tot leven. Zo kregen we ook inzicht in hoe het zit met de staart van de leeuw in het stadswapen van Leeuwarden. Nieuwsgierig? Tja, daarvoor moet je even met Zenon mee.
De tocht is ook voor minder soepele en minder snel ter been zijnde deelnemers goed te volbrengen.

Beoordeeld op 15 augustus 2018 via mobiele applicatie

Hartstikke leuk en mooie feitjes gehoord over de stad.
Leuke gids, zij deed erg haar best er iets leuks van te maken.Oog voor iedereen in de groep.
Je krijgt een goed beeld van het ontstaan en de ontwikkeling van de stad