“Hartstikke leuk staartje!”
Beoordeling van A Guide to Leeuwarden

A Guide to Leeuwarden
Geclassificeerd als nr. 1 van 12 Tours in Leeuwarden
Meer gegevens van de attractie
Attractiegegevens
Aanbevolen duur van bezoek: 1-2 uur
Beschrijving eigenaar: Elke week organiseren wij de leukste stadswandelingen in Leeuwarden. Bijna elke dag is er een openbare tour in het Nederlands: Dinsdag, woensdag, donderdag 13:30, vrijdag 15:00, zaterdag 12:00 en 14:00 uur. Daarnaast is er is er zaterdag om 12:00 uur ook een Engelstalige tour en zijn er zaterdag om 16:00 uur Duitstalige tours. Kijk voor het volledige actuele schema op onze website. Elke week zijn er stadswandeling (regen of zonneschijn). Onze wandelingen beginnen op het Oldehoofsterkerkhof, naast de ingang van Obe en de muurschildering Maria Louise. Onze stadswandelingen duren 1,5 tot 2 uur. Onze reguliere wandelingen zijn Free Tours. Aan het einde van de tour kan de bezoeker zijn waardering uitspreken door een donatie bij de gids achter te laten. Je mag dus zelf bepalen hoeveel je de tour waard vond. Daarnaast is het ook mogelijk om een eigen gids te huren tegen een vast uurtarief.
22 augustus 2018 beoordeeld

Je gaat heel anders naar een stad kijken als je wat meer weet over de geschiedenis achter de gevels van gebouwen.
Wij hebben het erg getroffen met onze gids Zenon. Met een goed gevoel voor humor en understatement bracht hij de geschiedenis tot leven. Zo kregen we ook inzicht in hoe het zit met de staart van de leeuw in het stadswapen van Leeuwarden. Nieuwsgierig? Tja, daarvoor moet je even met Zenon mee.
De tocht is ook voor minder soepele en minder snel ter been zijnde deelnemers goed te volbrengen.

15 augustus 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Hartstikke leuk en mooie feitjes gehoord over de stad.
Leuke gids, zij deed erg haar best er iets leuks van te maken.Oog voor iedereen in de groep.
Je krijgt een goed beeld van het ontstaan en de ontwikkeling van de stad

14 augustus 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Een gratis toer door de binnenstad, waarvoor je moet inschrijven. Achteraf kun je doneren naar eigen inzicht.
Onze gids was passioneel, kon veel en leuk vertellen. Door zo'n toer hoor je net ff meer leuke informatie over de geschiedenis van Leeuwarden. En kom je op plekken waar je anders niet zou komen.

14 augustus 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Er zijn diverse rondleidingen door de stad. Wij kozen het thema culturele hoofdstad. Duurt ongeveer 1,5 uur en achteraf bepaal je zelf de prijs. Zeer de tijd waard.

Bekijk meer beoordelingen
13 augustus 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Afgelopen zaterdag een gezellige en enthousiaste rondleiding van Henk gehad. Wist veel ins en outs van Leeuwarden, geschiedenis en hedendaagse kunst en cultuur te vertellen. Ondanks het slechte weer, henk wist overal wel een interessant schuilplekje te vinden. Aanrader om meer van de stad te weten te komen.

Reizigers die A Guide to Leeuwarden bekeken, bekeken ook

Leeuwarden, Friesland

In A Guide to Leeuwarden geweest? Deel je ervaringen!