“Heerlijke lunch”
Beoordeling van De Dikke Van Dale

De Dikke Van Dale
Reserveren met
De Dikke Van Dale is niet beschikbaar op de door jou verzochte tijd. Kies een andere tijd of zoek naar restaurants die tafels vrij hebben.
De door jou geselecteerde tijd is al verstreken.
Geclassificeerd als nr. 47 van 183 Restaurants in Leeuwarden
Keukens: Nederlands
30 mei 2018 beoordeeld

Vandaag hier op het terras geluncht, voorafgaand aan een bezoek aan de Escher tentoonstelling.
Gekozen voor de combinatie van lunchgerechten voor 2 personen. Dit bleek een zeer goede keuze. Zeer ruimte porties kaas, gerookte zalm, gebraden kipfilet en carpaccio, begeleid met een ruime hoeveelheid verschillende broodsoorten.

Het gehele restaurant ziet er ook zeer verzorgd en gezellig uit en doet een beetje denken aan een Engelse/Ierse pub. Personeel is attent en netjes.
Na bestuderen van de bierkaart zal ik mij hier ook zeker 's avonds eens melden om er een paar van te proberen.

21 mei 2018 beoordeeld

Het restaurant heeft een heerlijk terras waar je welkom bent om koffie of en biertje te nuttigen, heerlijk na het museum bezoek.

5 mei 2018 beoordeeld

We kenden het etablissement al van eerder bezoeken aan LJOUWERD, maar toen beperkten onze bestellingen zich tot een kopje koffie op het terras aan de gracht-met-prachtig uitzicht. Maar om daarop nu een review te baseren?
Toen we in het kader van "Leeuwarden Culturele Hoofdstad van Europa", na een uitputtende rondwandeling er neerstreken voor een diner, waren we aangenaam verrast. Het Grand Café bleek onlangs heropend na een ingrijpende verbouwing/uitbreiding waarbij o.a de (open) keuken geheel werd vernieuwd. Grand Café is overigens een misleidende naam: er worden zeer smakelijke diners geserveerd die het niveau van "Wiener Schnitzels" ontstijgen. Dit, gevoegd bij de prachtige inrichting (Art Deco), leidt mij tot mijn conclusie; DIKKE pluim is verdiend.

2 mei 2018 beoordeeld

Misschien een open deur om zo'n titel te hanteren bij een restaurant met de naam van een woordenboek, maar bij een stukje vlees om te zuigen niet eens overdreven. Eindbeoordeling op de schaal van 1 tot 5 wat mij betreft een dikke 4. Mooie, net verbouwde en uitgebreide accommodatie in het mooie historische winkelhart van Leeuwarden. Op loopafstand van trein- en busstation en vlakbij parkeergarages. Aan een mooie, Leeuwarden typerende, stadsgracht. Buiten op het terras zit het dus ook leuk (overdag bijvoorbeeld voor de lunch of voor een borrel met bijpassend hapje, later eventueel onder de heater). Het aanpalende pand is er bij de verbouwing bijgetrokken. In het nieuwe deel zit een serre aan de straatkant. Restaurant waar het eten later op de avond ook geleidelijk over kan gaan in een borrelbezoek van andere gasten. Ongedwongen sfeer en vriendelijke bediening. Altijd al een populaire bestemming in Leeuwarden en de geslaagde uitbreiding zal dit zeker niet minder maken. Wij hebben drie gangen genoten en met een flesje wijn erbij was alles zeer smakelijk. Twee personen hadden de grillplank en de derde vis (de laatste mocht de vleeseters gelukkig nog helpen om de plank leeg te maken en kon zo ook nog even genieten van op speciale wijze bereid zeer mals vlees). Wij komen terug!

28 april 2018 beoordeeld

Deze zaak bestaat uit 2 panden .Het tweede pand is mooi verbouwd en binnen zijn de zaken verbonden.zodoende heb je een oude en een nieuwre inrichting.Lang mooi bedrijf.
We waren hier voor de lunch.Goed belegde broodjes.Vriendelijk personeel .

Reizigers die De Dikke Van Dale bekeken, bekeken ook

Leeuwarden, Friesland

In De Dikke Van Dale geweest? Deel je ervaringen!