“Erg veel te zien in dit enorme museum”

Het Princessehof National Museum of Ceramics
Geclassificeerd als nr. 3 van 36 dingen om te doen in Leeuwarden
Type: Kunstmusea, Musea
Attractiegegevens
4 weken geleden beoordeeld

Begin de dag met een drankje in het lichte museumcafe en bereid je voor op de overweldigende variatie aan keramiek. Er is ook een winkeltje met design.

4 weken geleden beoordeeld

Wat een geweldige rondleiding kregen we van Mirjam Van Diaz. En wat een hoeveelheid Nederlands, Chinees en Europees porcelein. Ook de eigentijdse collectie was bijzonder

12 september 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Gehuisvest in een prachtig oud pand. Er zijn diverse zalen, in de kelder werd een documentaire vertoond die de verschillende technieken van keramiek maken en glazuren laten zien.
Er zijn zowel heel moderne als heel oude voorwerpen te zien.
De tegels en tableaus spreken mij iets minder aan, de prachtig en kunstig gemaakte voorwerpen uit China en Japan zijn zeer de moeite, het leukste vind ik de moderne stukken, sommige erg humoristisch. Je moet natuurlijk wel in keramiek geïnteresseerd zijn, want hier dat was wat dit museum biedt.
Er is een restaurant aanwezig, een fraaie tuin en een mooie museum winkel.

8 september 2018 beoordeeld

De diverse deelcollecties geven een overzicht van tijden en onderwerpen. Jammer dat hedendaagse kunst zo gothic is.

Bekijk meer beoordelingen
6 september 2018 beoordeeld

Ruim museum met heel veel stukken (let op de meeste zijn wel heel), mij zelfs iets te veel.
Blijk toch minder met keramiek te hebben dan ik had verwacht.
Ik heb wel met verbazing zitten kijken naar een Chinees "bakje" (Ru) wat vergelijkbaar 37 miljoen dollar heeft opgebracht.

Reizigers die Het Princessehof National Museum of Ceramics bekeken, bekeken ook

Leeuwarden, Friesland
Leeuwarden, Friesland

In Het Princessehof National Museum of Ceramics geweest? Deel je ervaringen!