Het Princessehof National Museum of Ceramics
Vandaag geopend: 11:00 - 17:00
Opslaan
Hoogtepunten uit beoordelingen
Indrukwekkend collectie

Alleen het gebouwencomplex is al de moeite waard. En de directe omgeving met de vele fraaie ... meer lezen

Beoordeeld op 29 oktober 2018
VakantiegangerZh
ZH
Wat een geweldige collectie!!

Prachtige collectie keramiek! ik heb mijn ogen uitgekeken. Van oud naar modern van grof naar zeer ... meer lezen

Beoordeeld op 11 oktober 2018
machteldschoone
Alkmaar, Nederland
Lees alle 202 beoordelingen

Beoordeeld op 20 september 2018

Wat een geweldige rondleiding kregen we van Mirjam Van Diaz. En wat een hoeveelheid Nederlands, Chinees en Europees porcelein. Ook de eigentijdse collectie was bijzonder

Beoordeeld op 12 september 2018 via mobiele applicatie

Gehuisvest in een prachtig oud pand. Er zijn diverse zalen, in de kelder werd een documentaire vertoond die de verschillende technieken van keramiek maken en glazuren laten zien.
Er zijn zowel heel moderne als heel oude voorwerpen te zien.
De tegels en tableaus spreken mij iets minder aan, de prachtig en kunstig gemaakte voorwerpen uit China en Japan zijn zeer de moeite, het leukste vind ik de moderne stukken, sommige erg humoristisch. Je moet natuurlijk wel in keramiek geïnteresseerd zijn, want hier dat was wat dit museum biedt.
Er is een restaurant aanwezig, een fraaie tuin en een mooie museum winkel.

Beoordeeld op 8 september 2018

De diverse deelcollecties geven een overzicht van tijden en onderwerpen. Jammer dat hedendaagse kunst zo gothic is.

Datum van activiteit: augustus 2018
Beoordeeld op 6 september 2018

Ruim museum met heel veel stukken (let op de meeste zijn wel heel), mij zelfs iets te veel.
Blijk toch minder met keramiek te hebben dan ik had verwacht.
Ik heb wel met verbazing zitten kijken naar een Chinees "bakje" (Ru) wat vergelijkbaar 37 miljoen dollar heeft opgebracht.

Beoordeeld op 31 augustus 2018 via mobiele applicatie

Op basis van de website gingen wij naar het museum, met name voor de stijlkamers. Teleurstellend: er was er maar 1 en die viel ook nog erg tegen. Verder was het museum vooral interessant voor de doorgewinterde keramiekspotters ;) Steengoed voor de liefhebber :)

Datum van activiteit: augustus 2018