Het Princessehof National Museum of Ceramics
Vandaag geopend: 11:00 - 17:00
Opslaan
Hoogtepunten uit beoordelingen
Indrukwekkend collectie

Alleen het gebouwencomplex is al de moeite waard. En de directe omgeving met de vele fraaie ... meer lezen

Beoordeeld op 29 oktober 2018
VakantiegangerZh
ZH
Wat een geweldige collectie!!

Prachtige collectie keramiek! ik heb mijn ogen uitgekeken. Van oud naar modern van grof naar zeer ... meer lezen

Beoordeeld op 11 oktober 2018
machteldschoone
Alkmaar, Nederland
Lees alle 202 beoordelingen

Beoordeeld op 29 mei 2018 via mobiele applicatie

Het keramiek museum is gehuisvest in een imposant monumentaal pand. Gebouwd eind zeventiende eeuw als riant herenhuis. Het museum omvat keramiek uit verschillende delen van de wereld zoals Aziatisch, het Midden Oosten en Europa. Bekende fabrikaten zoals Wedgwood en Meissen zijn er te bewonderen. De stijlkamer in barokstijl moet je zeker gaan zien. Beslist de moeite waard.

Beoordeeld op 24 mei 2018 via mobiele applicatie

Erg mooie collectie keramiek fijn uitgestald in dit zeer fraaie pand.
Aangenaam om doorheen te lopen ook als je niet speciaal iets hebt met keramiek en porselein (zoals mijn man)!
Aardig personeel en leuke shop!

Beoordeeld op 23 mei 2018

Ik word niet gehinderd door kennis op het gebied van keramiek. Veel aan de weet gekomen. Het topstuk werd omhult door een 'muur' van voile: prachtig. Erg gevarieerd. Verder is het een prachtig pand met nog ingerichte sfeerkamer.

Beoordeeld op 17 mei 2018

heel mooie en zeer uitgebreide verzameling op een prachtlocatie. waren zeer aangenaam verrast ook door de variatie en informatie

Beoordeeld op 10 mei 2018 via mobiele applicatie

Dit museum bezoek ik jaarlijks tenminste een maal. Schitterende collectie Chinees en Japans porselein, Delfts en Fries aardewerk en ook interessante tentoonstellingen van hedendaagse keramisten.
Ze hebben momenteel een combiticket met het Fries museum, tenslotte is de Princessehof het geboorte huis van M.C. Escher.